Peugeot 306 XR 1.4 (2000)

autoreview

Peugeot 306 XR 1.4 (2000)

Signalement

Uitvoering306 XR 1.4
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf132.360 km
KM-stand laatst123.339 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste problemen.....

  • 93.398 km

Vanaf het moment dat ik de auto had opgehaald bij de garage had ik problemen met de verlichting. Na controle een dag later bleek het volgende aan de hand:

Omdat er een slechte cel in de accu zat was de piekspanningsregelaar stuk gegaan. Dit hadden ze bij de APK + aflevering niks van gemerkt bij de garage en daarom is ook de dynamo stuk gegaan.

Er is dus een nieuwe accu, piekspanningsregelaar en gereviseerde dynamo in gegaan.

Tweede probleem

  • 106.576 km

Als ik de sleutel uit het contact had dan gingen de meters in het instrumentenpaneel nog wel eens uit zich zelf als flipperkast hendels heen en weer. In de garage kwamen ze er achter dat dit in het instrumenten paneel zat en vervanging werd aangeraden. Er is een gebruikte instrumentenpaneel in gegaan met km 43.698 op deze teller.
Dit is later bij de NAP aangepast en geaccepteerd.

Derde probleem

  • 106.659 km

Een dag na vervanging van het instrumentenpaneel ging het airbag lampje in eens knipperen..... de stuurring van de airbag bleek stuk te zijn, deze is vervangen en nu werkt alles weer naar behoren.

Fijne reis auto

  • 109.251 km

Ik rijd erg veel, elke dag van Alkmaar naar Haarlem en weer terug (ong. 70 km totaal). Ook rijdt ik veel lange afstanden omdat veel vrienden door het land wonen. Gem. rijdt ik zo'n 26.000 km per jaar met mijn eigen auto.

Wat mij opvalt is dat het een comfortabele en fijne reis auto is.
Wel tank ik weer Excelenium van Total, dit is RON 98 en daar loopt ook deze fransoos duidelijk weer zuiniger op. Het scheelt ong. 100 km per tank dat ik meer kan rijden. Ik rijd nu 1 op 15 ipv 1 op 12,5.

APK en grootonderhoud

  • 113.499 km

Deze beurt is een van de grootste.

Het volgende is gedaan:
* 2x nieuwe banden Bridgestone (voorwielen)
* Grote onderhoudsbeurt (olie, filters, bougies)
* APK (gordel bijrijderszijde vervangen ivm beschadiging)

Vervangen Distributieriem en reparatie

  • 118.238 km

om de kosten te spreiden heb ik de distributieriem een maand of 2 later vervangen dan de grotebeurt en APK.

Het volgende is er nu weer gedaan:
* Distributieriem vervangen incl spanrollen
* Oliekeering + olie aandrijfas bestuurderszijde
vervangen vanwege lekkage

Andere auto

  • 123.339 km

Ik ben dichterbij mijn werk gaan wonen en dus heb ik de Peugeot niet meer nodig. Mijn vriendin heeft een Ford Focus 1.6 16v Trend uit 2000 en de peugeot was al 2de auto geworden. Daarom is deze auto verkocht en ben ik nu overgegaan naar een Fiat Seicento 1.1 Hobby uit 1999.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.