Opel Vectra Stationwagon 2.2 DTi-16V Sport Edition (2000)

autoreview

Opel Vectra Stationwagon
Opel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra - interieurOpel Vectra - interieurOpel Vectra - interieur

Signalement

UitvoeringVectra Stationwagon 2.2 DTi-16V Sport Edition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf80.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Het beste bevalt mij de complete uitrusting van deze auto. Door het standaard sportonderstel ligt de auto stabiel op de weg en blijft desondanks toch comfortabel ook op de langere afstanden. Standaard heeft de auto heel veel extra’s, waarvan ik Xenon verlichting, cruise control en automatiche airco het meeste kan waarderen. De standaard geluidsinstalletie aan boord is perfect, geen extra toeters en bellen nodig lijkt me.
Een ander groot pluspunt zijn de fijne sportstoelen, comfortabel met een heel goede zijdelingse steun.
Met de prestaties ben ik dik tevreden, de 125 Diesel-PK komen vooral goed van pas bij langere ritten over de snelweg.

Minder gelukkig word ik van enkele rammeltjes en een fluitend geluid bij hogere snelheden (+130) De bagageruimte is groot genoeg voor een gezin met max. 2 kinderen. Met de vakantiebagage achterin is het echter noodzakelijk hoger als het afdekzeil te ’stapelen’ waardoor het zicht naar achteren beperkt wordt.
Ander minpunt is de stuurverstelling, het stuur is alleen in de hoogte en niet in de diepte instelbaar.
Verder valt mij op dat de motor bij acceleratie, zeker als hij koud is, eigelijk net iets teveel rumoer maakt. Bij constante snelheden is het geluidsniveau echter zeker niet storend maar zou het ook iets minder mogen.
Als laatste punt van kritiek zou de interieurruimte in de breedte iets rianter mogen zijn. Nieuwere modellen in de middenklasse zijn meestal 5 a 10 cm. breder.

PROBLEMEN

2002:

Tijdens Bovag garantieperiode van 3 maanden een lekkage aan de Airco.
Krakende vering van de bestuurdersstoel

2003:
Luchtmassameter defect, vrij dure reparatie (ca. 600,-)

Xenon lamp kapot, ook best wel prijzig (ca. 200,-)

2004:
Rammeltje in het dak.

Krakende vering voor tijdens koud weer (nieuwe veerrubbers nodig, niet duur).

Airco kapot (lekkage in de slang).

Krakende vering van de bestuurdersstoel (is niet op te lossen alleen door een compleet nieuwe stoel)

2005:
Airco weigert dienst (moet bijgevuld worden)

Update september 2006:

Autoradio orgineel Opel is kapot (vervanging i.v.m. de koppeling aan het scherm van de boordcomputer en stuurbediening zal wel prijzig worden?

De niveauregeling van de Xenonverlichting geeft een foutmelding op de computer.
De verlichting doet het echter verder zonder gebreken.
De Opel dealer krijgt de foutmelding niet uit het systeem gewist.
Ik hoef er verder (nog) niets aan te doen alleen het wegklikken van de foutmelding op de boordcomputer (steeds als je de auto start) is toch wel storend.


Volgende auto wordt wellicht toch weer een Toyota, i.v.m. betrouwbaarheid/kwalteit.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.