Opel Signum 3.0-V6 CDTI Elegance (2004)

autoreview

Opel Signum
Opel SignumOpel SignumOpel SignumOpel SignumOpel SignumOpel SignumOpel Signum - interieurOpel Signum - interieur

Signalement

UitvoeringSignum 3.0-V6 CDTI Elegance
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf158.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Beetje vreemd, maar wel errug lekker

Waarom deze auto? Ik had hiervoor een VW Bora 2.3V5 Variant. Was een 150PK en heb die laten tunen naar 170PK. Er zaten aardig wat kosten aan te komen en ik moet nog een paar jaar met een prive auto rijden voor ik weer aan de lease auto kan. Ik ben gek op zoeken naar wat minder courante auto's maar wel met een lekkere motor en opties. Mijn vorige auto (Bora Variant) was er net zo'n voorbeeld. De Signum kwam ik tegen via internet en was na een proefrit snel onder de indruk van de motor en de auto zelf. Erg grappig die achterbank indeling en die travel assist. Met twee kleine kinderen zijn de twee achterstoelen perfect. Ze hebben een zee van ruimte achterin. Ook met een maxicosi achter de berijderssteil hoef ik niets naar voren toe (en ben toch 1.90m). De motor heb ik na een paar maandjes gereden te hebben toch weer getuned (bedankt Geert! Chipmeister) Nu dus lekker 210pk en 425nm. Bijkomend voordeel van het tunen is dat het gebruik echt lager is geworden. Nu is 1:16 heel reeel en dat voor een 3.0 V6 diesel!

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.