Opel Omega Stationwagon 2.6i-V6 Sport (2002)

autoreview

Opel Omega Stationwagon 2.6i-V6 Sport (2002)
Opel Omega Stationwagon 2.6i-V6 Sport (2002)Opel Omega Stationwagon 2.6i-V6 Sport (2002)Opel Omega Stationwagon 2.6i-V6 Sport (2002)Opel Omega Stationwagon 2.6i-V6 Sport (2002)Opel Omega Stationwagon 2.6i-V6 Sport (2002)Opel Omega Stationwagon 2.6i-V6 Sport (2002)

Signalement

UitvoeringOmega Stationwagon 2.6i-V6 Sport
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Hoewel deze auto voor sommigen de uitstraling heeft van een loodgietersauto, blijkt het voor de kritische berijder toch een zeer aantrekkelijk model te zijn. Let wel: het betreft hier de ’Sport’, wat betekent dat de auto een verlaagd Irmscher onderstel heeft, 245/45-17 banden, prima sportstoelen (met zittingen met lengteverstelling!), Xenon, enz, enz. Tevens bevat de besproken auto de Bose stereo-installatie.
In deze configuratie is de Omega zeer geschikt als reisauto waarmee hoge gemiddelde snelheden veilig gehaald kunnen worden. Zelfs bij 200 stuurt de auto rustig en strak, in tegenstelling tot de modellen met standaard onderstel. De motor is uitgesproken stil, maar is bepaald niet zuinig. De oude 2.5 V6 was aanmerkelijk zuiniger. De souplesse van de motor is wel prima dankzij het variabele inlaatsysteem.

De remmen zijn ten opzichten van de eerste Sport-edities duidelijk verbeterd; de remmen van de oude modellen waren voldoende, terwijl die van de nieuwe duidelijk zwaarder zijn uitgevoerd (ook achter geventileerd). Bij hard remmen bij hoge snelheiden gedraagt de nieuwe zich duidelijk zekerder.

PROBLEMEN

Tijdens de eerste 100.000km zijn er geen defecten geweest. De auto (de station, niet de sedan) heeft last van torsie in de carrosserie, wat zich bijvoorbeeld uit in kraakgeluiden bij het scheef nemen van verkeersdrempels. Dat symptoom is te bestrijden met siliconenspray op de deurrubbers. Verder is de sedan Sport bij snelle, korte, richtingsveranderingen (rijstrook opschuiven) nog strakker. De kont van de station komt dan net iets later mee dan bij de sedan.
Als je meer op comfort gesteld bent dan op een strak sturende auto, dan is die niet de juiste keuze, want elke korte oneffenheden wordt feilloos aan de inzittenden doorgegeven. Ik vind dat prettig, maar vele mensen denken daar anders over.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens