Opel Omega Stationwagon 2.5 DTi Executive Edition (2002)

autoreview

Opel Omega Stationwagon 2.5 DTi Executive Edition (2002)
Opel Omega Stationwagon 2.5 DTi Executive Edition (2002)Opel Omega Stationwagon 2.5 DTi Executive Edition (2002)Opel Omega Stationwagon 2.5 DTi Executive Edition (2002)Opel Omega Stationwagon 2.5 DTi Executive Edition (2002)Opel Omega Stationwagon 2.5 DTi Executive Edition (2002)Opel Omega Stationwagon 2.5 DTi Executive Edition (2002)

Signalement

UitvoeringOmega Stationwagon 2.5 DTi Executive Edition
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf33.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Mijn vorige Omega heeft 350.000 km gelopen. Motor perfect, automaat moest bij iedere ton gesteld worden, wat niet iedere Opel monteur kon. Vanwege de goede motor (weer BMW)en nieuwe electronische bak een jonge DTI gekocht.
Opvallend: bij Opel Merel Amasterdam en Van der Molen Groningen overtuigden verkopers van Opel dat deze motor 2,5 DTI 6 cilinder een volledig Opel-product en -fabrikaat was. Gelukkig wist ik beter en kocht bij Lathouwers Geldrop een jonge DTI, zeer compleet. Automaat, lederen bekleding, xenon lampen etc etc etc.

PROBLEMEN

Automaat perfect, motor één brok ellende. Was na 30 duizend de brandstofpomp versleten, binnen een jaar de common rail geheel vervangen. Accu vervangen. (Beide garantie) Na de grote beurt (100000) loopt auto onregelmatig. Dealer weet het niet en vervangt kabeltje. Helpt niet. Dealer weet het nog niet. Ik rijd op snelweg. Krak. Nokkenas gebroken. Auto net twee jaar oud. Deels coulance van Opel. Weer een grote beurt om direct op vakantie te gaan. Twee dagen later, zwarte rookwolken uit uitlaat en onder motorkap. Auto 1 week kwijt tijdens vakantie. Inlaatspruitstuk gebarsten. Maar eens naar andere Opeldealer. Doet kleine beurt (450 euro!) en roept dat hij retourleiding gaat vervangen uit voorzorg. Auto opgehaald. Op snelweg diesellekkage, douche onder motorkap. Vanaf verkeerde positie leiding vervangen, daarom 1 vervangen en 3 vernield. Auto weer met ANWB en 1 week kwijt. Auto weer naar dealer voor vervangen aircoriem. Auto geparkeerd op Schiphol. Bij terugkomst, zaterdags om 5.15 uur v.m. een uur in de kou. Wachten op ANWB. Accu leeg.
Betrouwbaarheid is probleem en kennis van de Opelmonteurs is zeer beperkt. Wordt zelfs aangegeven door Opeldealers.
Opel moet dergelijk weinig voorkomende uitvoeringen regionaal in één werkplaats laten onderhouden. Rekeningen zijn professioneel hoog, kwaliteit in kennis en vaardigheden nog minder dan amateuristisch. Voor zo"n complete mooie auto een drama.

3,0
  • Betrouwbaarheid
    1
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    1
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens