Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Opel
  • Omega Stationwagon

Opel Omega Stationwagon 2.5 DTi Executive (2002)

autoreview

1
Opel Omega Stationwagon 2.5 DTi Executive (2002)
Opel Omega Stationwagon 2.5 DTi Executive (2002)Opel Omega Stationwagon 2.5 DTi Executive (2002)Opel Omega Stationwagon 2.5 DTi Executive (2002)Opel Omega Stationwagon 2.5 DTi Executive (2002)Opel Omega Stationwagon 2.5 DTi Executive (2002)Opel Omega Stationwagon 2.5 DTi Executive (2002)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringOmega Stationwagon 2.5 DTi Executive
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf170.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 6 februari 2008

Iedere keer weer een feestje om in deze auto te rijden. ’s Ochtends bij het starten begint het al; vanuit de leren fauteuil even naar de motor luisteren. Met de deur open, want met dichte deuren hoor je hem nauwelijks. Vervolgens de oprit afglijden, in één keer een beetje gas geven: dan komt ie zo brullend in een klap op toeren en doet de automaat de rest zeg maar.. lache.

Ok, zonder gein: ik heb na veel kilometers nog steeds lol in deze auto. Het is een aangename combinatie van luxe, soepele BMW techniek en een gezonde dosis Opel no-nonsense. Voorin ligt de 24 kleps, tot 150 pk geknepen direct geïnjecteerde BMW 525d 6-in-lijn CR diesel. Een erg fijn blok dat erg soepel oppakt en heel precies te doseren is. De diepe BMW grom van de tds blokken zit hier helaas niet meer zo in. Het gaat wel als de brandweer: menig TDI-coureur in verbazing achtergelaten.

De bak is volgens mij een BMW 5 traps automaat, in ieder geval geen GM! Daar zit behoorlijk verschil tussen: geen ge-klunk bij in D zetten of trappen in je rug bij stevig doortrekken zoals de 2.2’s en de V6-en over het algemeen doen. De combinatie blok/bak/auto is wat mij betreft prima: altijd vermogen paraat zonder onrustig te zijn.

De auto is qua stuurgedrag een kruising tussen europees en amerikaans karakter. Zeker geen BMW stuurmonster maar alleszins acceptabel: rustig en precies sturend. Zeer gevoelig voor banden: met iets anders dan Michelin rijdt dit als een dweil!

Veel luxe waarvan voor mij de meest aangename: BOSE speakersysteem met subwoofer keurig in de kofferbak weggewerkt en elektrisch verstelbare stoelen met geheugen. Da’s erg handig als iemand anders de auto heeft meegehad. Mooie materialen... gewoon een luxe gevoel achter het stuur. Ook een erg fijne ECC!

Verbruik: ik ben een stevige doortrapper en haal gemiddeld makkelijk 1:12,5. Voor een auto van dit gewicht (1633kg) met automaat en zespitter ben ik dik tevreden.

Jammer dat Opel dit soort auto’s niet meer maakt. Ik ga nu over op een Voyager omdat m’n gezinnetje niet meer in de omega past. Als dat niet zo zou zijn zou ik niet weten wat ik zou moeten kopen.

PROBLEMEN

  • 6 februari 2008

Hij heeft me nog nooit laten staan. Geen grote reparaties of gekke dingen. In tegenstelling tot de mercedessen die ik heb gereden heb ik deze zeer goed onderhouden qua beurten, warm- en koudrijden. Het is een BMW blok en die moet je gewoon met respect behandelen. Het blijft wel een aan slijtage onderhevig apparaat dus hier de van normaal afwijkende zaken:

Het gebruikelijke omega kwaaltje: de voorwielophanging, sluipt er zo eens per 150.000 km in. Om dit op te lossen leiden er kostentechnisch vele wegen naar Rome: dit is mijn 4e omega van dit type en voor mij is dit de goedkoopste/leukste: bij Stegeman in Exel voor een habbekrats nieuwe triangels kopen met rubbers en fusee er al in, zelf monteren in een uurtje per kant, uitlijnen en voor ca. 200,- klaar. Voordeel: Krijg ik nog es wat lichaamsbeweging enneh: de auto rijdt ineens weer alsof ie nieuw is!

Verder: de standkachel ontbrandt af en toe niet helemaal oke: sta je bij het eerste verkeerslicht soms in je eigen dieselmist: stinkt als de hel. Als alles warm is is het leed weer geleden. De garage heeft dit nog niet kunnen verhelpen.

Het ESP lampje gaat heel soms in bochten aan: dan denkt ie dat er iets slipt en houdt ie in. Ook dit heeft de garage nooit kunnen vinden.

Verder niets!

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Opel Omega? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Opel Omega
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Opel Omega *2.6i V6* 180PK Elegance + AFN. TREKHAAK / IRMSCHER

    Opel Omega *2.6i V6* 180PK Elegance + AFN. TREKHAAK / IRMSCHER

    • 2001
    • 260.192 km

    € 2.950

    Opel Omega 2.2 I 16V SDN AUT *LPG *BOSE *Navi *Cruise *Clima *Stoelverw *

    Opel Omega 2.2 I 16V SDN AUT *LPG *BOSE *Navi *Cruise *Clima *Stoelverw *

    • 2003
    • 207.707 km

    € 1.995

    Opel Omega 3.2i V6 Executive 1ste Eig NL Auto N.A.P. Automaat Leder Airco APK

    Opel Omega 3.2i V6 Executive 1ste Eig NL Auto N.A.P. Automaat Leder Airco APK

    • 2001
    • 184.531 km

    € 1.950

Meer Opel Omega occasions

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Opel Omega specificaties
  • Opel Omega occasions
  • Opel Omega video's
Advies en informatie
  • Opel Omega tests
  • Opel Omega gebruikersreviews
  • Opel Omega index
PREMIUM
Ford Focus vs. Opel Astra - Dubbeltest

Ford Focus vs. Opel Astra - Dubbeltest

Met de grote opmars van SUV’s en elektrische auto’s in alle soorten en maten zou je haast vergeten...

Lees meer
 

Opel Omega reviews

  • Gebruikersreview
    Opel Omega Stationwagon 2.6i-V6 Executive Edition (2002)

    Opel Omega Stationwagon 2.6i-V6 Executive...

    6
    • 8 oktober 2009
  • Gebruikersreview
    Opel Omega Stationwagon 2.5 DTi Executive (2002)

    Opel Omega Stationwagon 2.5 DTi Executive...

    1
    • 6 februari 2008
  • Gebruikersreview
    Opel Omega Stationwagon 2.6i-V6 Executive (2002)

    Opel Omega Stationwagon 2.6i-V6 Executive...

    9
    • 13 september 2007
  • Gebruikersreview
    Opel Omega Stationwagon 2.2i-16V Business Edition (2002)

    Opel Omega Stationwagon 2.2i-16V Business...

    7
    • 15 augustus 2007
  • Gebruikersreview
    Opel Omega Stationwagon 2.2i-16V Elegance (2000)

    Opel Omega Stationwagon 2.2i-16V Elegance...

    • 28 maart 2005
  • Gebruikersreview
    Opel Omega Stationwagon 2.6i-V6 Sport (2002)

    Opel Omega Stationwagon 2.6i-V6 Sport (2002)

    1
    • 15 februari 2005
  • Gebruikersreview
    Opel Omega Stationwagon 2.5 DTi Executive Edition (2002)

    Opel Omega Stationwagon 2.5 DTi Executive...

    4
    • 10 februari 2005
meer reviews
Opel Omega 2.2 (2002 / 636.565 km) - Klokje Rond

Opel Omega 2.2 (2002 / 636.565 km) - Klokje Rond

58

Je moet maar durven: de negentienjarige Roy Spijkers kocht voor 220 euro een Opel Omega met...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Opel Omega (1990)

    Opel Omega (1990)

    • 6 februari 2022
  • PREMIUM
    Mazda Xedos 9 vs. Opel Omega - Youngtimerdubbeltest

    Mazda Xedos 9 vs. Opel Omega - Youngtimerdubbeltest

    • 5 oktober 2021
  • Nieuws
    Opel Omega (1992) - In het Wild

    Opel Omega (1992) - In het Wild

    29
    • 13 september 2021
  • Nieuws
    Opel Omega A - Facelift Friday

    Opel Omega A - Facelift Friday

    44
    • 7 mei 2021
  • Gebruikersreview
    Opel Omega Stationwagon 2.0i-16V GL (1999)

    Opel Omega Stationwagon 2.0i-16V GL (1999)

    2
    • 4 september 2019
  • Nieuws
    De Tweeling: Opel Omega – Cadillac Catera

    De Tweeling: Opel Omega – Cadillac Catera

    28
    • 4 augustus 2019
  • Gebruikersreview
    Opel Omega 2.0i-16V Sport (1998)

    Opel Omega 2.0i-16V Sport (1998)

    8
    • 17 september 2018
Merk
Merk
  • Achtergrond
    Opel Astra Sedan vs. Volkswagen Vento vs. Renault 19 Sedan - Uit de Oude Doos

    Opel Astra Sedan vs. Volkswagen Vento vs....

    35
    • 10 augustus 2022
  • Barrelbrigade 2022 - Michiel stelt voor - Opel Astra

    Barrelbrigade 2022 - Michiel stelt voor...

    86
    • 8 augustus 2022
  • Nieuws
    Vijf Opel OPC's uit het occasion-aanbod

    Vijf Opel OPC's uit het occasion-aanbod

    20
    • 4 augustus 2022
  • Nieuws
    'Opel werkt aan sportieve versie elektrische Astra-e'

    'Opel werkt aan sportieve versie elektrische...

    40
    • 4 augustus 2022
  • Nieuws
    Opel Kadett (1982) - Liefhebber Gezocht

    Opel Kadett (1982) - Liefhebber Gezocht

    41
    • 3 augustus 2022
  • Gebruikersreview
    Opel Mokka 1.4 Turbo Edition (2015)

    Opel Mokka 1.4 Turbo Edition (2015)

    4
    • 29 juli 2022
  • Gebruikersreview
    Opel Senator 3.0i CD (1990)

    Opel Senator 3.0i CD (1990)

    7
    • 25 juli 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden