Opel Omega Stationwagon 2.6i-V6 Executive (2002)

autoreview

Opel Omega Stationwagon 2.6i-V6 Executive (2002)

Signalement

UitvoeringOmega Stationwagon 2.6i-V6 Executive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf110.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

In maart deze Omega gekocht. Was al een tijdje aan het zoeken naar een andere auto, en met toeval deze mooie Omega gevonden. Na een paar jaar met de Zafira rijden toch weer toe aan een nieuwe, en wat voor een! Na een proefrit met een liter meer cilinderinhoud meer meteen verkocht. Met bijna het dubbel aantal pk’s hadden we ook grote verwachtingen voor met de caravan rijden.

En deze verwachtingen kwamen dus ook uit. Met de Zafira hadden we altijd wel wat moeite met helling op icm. met de caravan (1200kg). Nu konden we met gemak 100 aanhouden met een beetje stijging, gemiddeld 110 gereden, geen probleem! Wat wel zonde was dat we soms terug moesten schakelen als er een vrachtwagen ons ophield, hij maakt dan gewoon té weinig toeren. Bij 120 km/h nog heerlijk rustig.

Het uitrustingsniveau is echt hoog! Xenon-koplampen met automatische hoogteregeling, navigatiesysteem met telefoon, regensensor, automatische niveauregeling, Bose soundsystem af-fabriek enzovoorts. Doet zeker niet onder voor een Mercedes!

Ook qua comfort geweldig! Heerlijk zittende lederen elektrisch verstelbare stoelen, ook de stoelverwarming ontbreekt niet. Nadeel van leer is wel dat het nat werd aan de rug in Italië (40 gr.). Maar even de airco aan en het is weer goed.

Ook zonder caravan op de Duitse autobahn valt er heerlijk mee te rijden. Het verschil tussen 150 en 200 merk je bijna niet, alleen in de benzinekosten.. (helaas!). Gemiddeld rijden we met de auto 1 op 10/11, zo op z’n tijd even alle 180 paarden de vrijheid geven.

Ik vind het zonde dat de productie van de Omega is gestopt, is echt een fijne wagen! Jammer dat hij zo is ondergewaardeerd. Wie weet in de toekomst...

-----------------------------------------------------

Update mei 08:
Nog steeds érg blij met de Omega! Recentelijk APK-gekeurd, meteen 4 nieuwe banden erop laten leggen (Michelin Pilot Primacy in maatje 235-45-17 :)
Zelf een dagrijlichtrelais aangelegd, nu gaan (net als bij Volvo) de lichten automatisch aan bij het starten van de motor. Maar het mooist vind ik toch de Irmscher grille.

PROBLEMEN

Slot passagierskant defect; schijnbaar een kwaaltje van de Omega, maar door de dealer verholpen!

Wiellager rechtsachter vervangen.

Het slot van de bestuurderskant moest er ook aan geloven.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.