Opel Omega Stationwagon 2.2i-16V Elegance (2000)

autoreview

Opel Omega Stationwagon
Opel Omega StationwagonOpel Omega StationwagonOpel Omega StationwagonOpel Omega StationwagonOpel Omega StationwagonOpel Omega - interieur

Signalement

UitvoeringOmega Stationwagon 2.2i-16V Elegance
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf111.110 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Auto is absoluut niet mooi, maar wat een ruimte! Een auto waar je naar binnen loopt, en dan pas gaat zitten.
En wat heeft mijn voorganger er veel op afgeschreven! Voor Eur 15.000,- een sloep van net 3 jaar oud, die minder kost dan een even oude VW Golf. Goed, hij lust een slokje, maar voor zo"n bak vind ik 1 op 10 nog heel redelijk. Eindelijk eens echt achter mezelf kunnen zitten. ook een 3-zits bank schuif je zo naar binnen.
Deze wagen is o.a. uitgerust met navigatie systeem. Nog niet die fraaie 3D beelden van tegenwoordig, maar het werkt perfect.
Vooral een fantastische auto voor de lange afstanden. Ook na 1000 km kom je er niet helemaal gebroken uit.
Verder vind ik hem erg stil. Persoonlijk ben ik helemaal om, dan maar wat meer wegenbelasting, en een beetje meer benzine. Ook een volgende keer voor mij geen nieuwe auto meer, maar een paar klassen hoger, en een paar jaar ouder.

Er zijn uiteraard sportievere auto"s, maar voor mij is de wegligging ruim voldoende, en met name het comfort staat op een hoog niveau.
De wagen is altijd dealer onderhouden geweest, en dat is geen goedkope grap. Eur 1.600 voor de laatste grote beurt, maar ik moet daarbij zeggen dat het wel inclusief 4 nieuwe banden van een topmerk, een nieuwe distributieriem, en nieuwe remblokken was. Toch altijd nog meer, dan mijn 2 eerste wagens samen.
(Maar wel met een fijne gratis APK keuring)

PROBLEMEN

Op basis van de door mij bedongen aankoopkeuring heeft de garage de hydrauliekpomp van de stuurbekrachtiging vervangen. Zelf had ik daar niets van gemerkt bij de proefrit. Kortom, dat geld voor die keuring had ik snel terugverdiend.
Ik heb inmiddels ruim 30.000 kilometer met deze wagen gereden, en buiten de reguliere beurt, nieuwe banden, remblokken en een distributieriem geeft de wagen absoluut geen krimp. Ook alle electronische en electrische snufjes werken nog steeds perfect.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.