Opel Karl 1.0 Edition (2017)

autoreview

Opel Karl 1.0 Edition (2017)

Signalement

UitvoeringKarl 1.0 Edition
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf41.000 km
KM-stand laatst41.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ontvangst

  • 41.000 km

Afgelopen week mijn Opel Karl van de zaak ontvangen. Ik mocht een leaseauto uitzoeken. Vanwege de lage bijtelling op een A-segmenter, ben ik daarvoor gaan kijken. Ik heb getwijfeld tussen een Opel Karl en een Kia Picanto. Omdat, in de uitvoering zoals 'ie bij mijn leasemaatschappij staat, de Kia geen Cruise Control heeft, ben ik voor de Opel gegaan.

Ik had nog nooit in een Karl gereden. Toen ik hem kreeg, reed ik dus mijn eerste meters met een dergelijk type Opel. De auto beviel meteen goed. Hij rijdt erg volwassen, is stil, niet traag, voorzien van een mooi interieur en best luxe uitgerust.

De edition uitvoering heeft onder andere: airco, Apple Carplay, Cruise Control en, in mijn geval, parkeersensoren.

Omdat ik hier iets schrijf over mijn eerste ervaringen, zal ik het kort houden en nu in eerste instantie omschrijven welke ervaringen ik tot nu toe positief vind en welke wat minder.

+Positief:

Uitstraling: de auto ziet er leuk uit, heeft een zeer geslaagd neutraal uiterlijk en ook het interieur is zeer netjes voor een A-segmenter.
Rijden: de auto rijdt bijna als een B-segmenter; stevig, maar comfortabel, prettig door bochten en voldoende vlot voor een turboloze 3-pitter.
uitrusting: de auto heeft vele voorzieningen zoals ik al eerder omschreef. Cruise control is heerlijk en zeldzaam bij een A-segmenter. Apple Carplay is fantastisch! Echter valt het sytsteem wel regelmatig uit.. hij start gelukkig wel snel weer op. Maar irritant is het wel.

-minder positief:
Apple Carplay: systeem valt af en toe uit zoals ik al beschreef.
stoelen: ik weet niet of het aan mij ligt, of dat de stoelen gewoon erg hard zijn. Maar ik heb moeite met het wennen aan de stoelen. Ik ben Japans meubilair gewend, dat is een stuk zachter naar mijn idee. De stoelen in de Karl zijn keihard en het kostte mij even om mijn draai op de stoel te vinden en hopelijk gaat het wennen. In de juiste zitpositie is echter wel comfort te vinden. Dus wellicht wennen de stoelen op termijn inderdaad.

Al met al is mijn eerste indruk van de Karl erg positief. Ik vind dat Opel een zeer concurrerend product heeft neergezet met de Karl. Hij rijdt echt als een serieuze auto en ziet er ook erg gelikt uit.

Binnenkort meer.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens