Opel Kadett C2 1200N Deluxe (1979)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Kadett C2 1200N Deluxe |
---|---|
Versnellingen | 4, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1979 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 68.100 km |
KM-stand laatst | 79.900 km |
ERVARINGEN
- 77.800 km
Al van toen ik de eerste keer een C-Kadett in het straatbeeld zag, ben ik gevallen voor de charme van deze wagentjes. Ze reden toen nog vrij veel rond en ik was telkens lyrisch wanneer ik er weer één zag. Op men twaalfde kreeg ik mijn eerste van mijn ouders, een ’78-er 4-deurs, maar compleet rot en gaar. In 2004 schafte ik me een betere aan, met enkel wat cosmetisch werk. Maar door problemen met de papieren en douane( het was een Duitse wagen) heb ik deze verkocht.
In Juni 2006 ben ik wat aan het surfen op kapaza en kom ik mijn huidige tegen. Op slag verliefd!
De juiste kleur (Bernsteingold, of Ambergold in sommige landen), de juiste velgen, en wat beter was: complete nieuwstaat, 68.000km en origineel. Ik ben namelijk helemaal niet te vinden voor tuning. Ik heb de wagen aangeschaft voor 2500euro, gekeurd en volledig in orde. Hij had een paar jaar stilgestaan in een schuur, daarna verkocht aan een liefhebber, die heeft em technisch en cosmetisch volledig top gezet en dan aan mij verkocht.
1 Juni 2006 ben ik hem gaan afhalen en dat was de mooiste dag van mijn leven.
Hij rijdt als een nieuwe, er lagen nieuwe banden, nieuwe rubbers op de stuurstangen op, hij was maniakaal gepoetst, had onderhoud gekregen en ik kreeg er nog een Haynes Manual bij.
Ondertussen heb ik er bijna 5000km mee gereden. Ik rij er enkel bij schitterend weer mee en in de winter gaat hij de stalling in aan de druppellader. In die 1,5jaar heeft hij helaas 2 keer in de regen gereden doordat ik verrast werd door het weer.
De lak is top, nog steeds eerste lak en ik verzorg hem als een pasgeboren baby, géén deuken erin, de chroom glanst als nieuw en het interieur is ook in nieuwstaat.
Na elke rit wordt de wagen proper gemaakt, hij staat NOOIT vuil in de garage.
Bij het instappen let ik erop nergens met mijn voeten krasjes te maken op de plastic en ik kom nooit met men nagels tegen de lak onder de deurklink. Ik ben echt maniakaal als het om deze Kadett gaat!
De motor zoemt heerlijk en draait als een horloge, ideaal, die 1.2, niet te tam en voldoende om met het verkeer mee te kunnen.
Over het algemeen kunnen we zeggen dat hier een perfecte wagen staat met slechts enkele kleine gebruikssporen, maar dat mag wel na bijna 29 jaar.
Ik ben er dolverliefd op!
Update: Ondertussen al 3,5jaar in bezit en nog steeds grote liefde, er is echter nog een C-Kadett bijgekomen, zie andere review.
Deze heeft in 2008 een antiroestbehandeling gehad, en nieuwe spatlappen voor- en achteraan, de auto is ng steeds maniakaal verzorgd.
PROBLEMEN
- 77.800 km
Noppes. Enkel lekt de pon achteraan wat olie.
Update
- 79.900 km
Ook in 2011 staat deze Kadett nog steeds in unieke topstaat. Op 78500 is de koppeling vervangen, en er is een lichte schade ontstaan bij het vervangen van die koppeling in de garage (verkeerd opgekrikt???) Wel Onzichtbaar kunnen repareren. Omdat er nog 2 klassieker broetjes bijgekomen zijn, komt deze nog amper buiten. Het moet al echt prachtig weer zijn en propere wegen. Een auto om echte te genieten...
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.