Opel Kadett 1.6 S GT (1987)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Kadett 1.6 S GT |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1987 |
Jaar van aanschaf | 1995 |
KM-stand bij aanschaf | 67.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Het bouwjaar is wel 1990, maar vind dit model niet bij dat jaar.
Ik vind het een heel aangename wagen om in te rijden.
Heel goede baanligging, goed afgeveerd en een krachtige motor (de 1.6 s 90 pk-versie).
Heel goede prestaties, kan op zijn gemakje met de huidige wagens als de Astra 1.6, VW Golf tdi of BMW 316 mee... Heel goed optrekvermogen en een vlotte 5-bak. Heb er nog nooit meer dan 170km/u mee gereden, maar die wou nog vlotjes verder gaan.
Gemakkelijk te controleren, overstuur heb je zo goed als nooit, onderstuur daarentegen overkomt je al vlugger. Maar daarvoor moet je al vrij wild rijden op een nat wegdek.
Verder comfortabel interieur, kuipzetelkes.
Een van de mooiste Kadett-dashboardjes, met de toerenteller en kilometerteller. Verder ziet deze versie er sportief uit, met de koetswerkkleurige bumpers, sportvelgen , de ovale uitlaat, spoilerke...
Heel sterke motor, na al die kilometers nog steeds niet veel van zijn pluimen verloren en nog nooit iets aan geweest. Loopt heel vlotjes en verbruikt nog geen olie.
Het benzine-verbruik valt heel goed mee, iets minder dan 8liter/100 km dit in stadsverkeer met een redelijk zware voet.
ik rij op benzine met loodvervanger, heb even geprobeerd op 98 zonder loodvervanger, maar dan maakt de motor meer lawaai, de prestaties zijn veel minder en rookt hij.
Heb het gevoel dat deze wagen dit echt wel nodig heeft. Is trouwens ook opgegeven in het boekje.
Een nadeel is het ontbreken van een servo-pomp,
Rijdende stuurt deze wagen heel vlotjes. Bij het parkeren is dit soms ietsje zwaarder.
Alhoewel je dit na een tijdje gewoon niet meer merkt.
Elektrische ruitjes en centrale vergrendeling zouden ook leuk zijn. Maar dit zijn dan ook niet echt problemen.
Wil er zeker nog 3 jaar met rijden.
PROBLEMEN
Delcokap is onlangs vervangen, na problemen met het starten toen het heel vochtig was.
Na de vervanging terug sleuteltje draaien en starten.
De boordjes zijn al 1 keer vervangen, de randjes van de wielkasten 2 keer.
Roest vind ik het grootste nadeel van deze wagens en zal waarschijnlijk ook de reden zijn waarvoor hij ooit weg zal moeten. Zolang dit onder controle blijft, blijf ik er met rijden.
Het remsysteem is gereviseerd op een 120.000 km.
Nu begint de koppeling af te takelen, die kan nog zeker een 30.000 km mee, maar je begint het te voelen, deze wagen wordt dan ook constant in stadsverkeer gebruikt en heeft in zijn vorig leventje heel wat moeten trekken.
Daar zal dus nog eens een nieuwe moeten in komen.
De rode lak dient regelmatig onderhouden te worden, anders begint die mat te staan.
Verder geen noemenswaardige problemen met deze wagen gehad.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.