Opel Corsa TR 1.3 S Luxe (1983)

autoreview

Opel Corsa TR 1.3 S Luxe (1983)

Signalement

UitvoeringCorsa TR 1.3 S Luxe
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1983
Jaar van aanschaf1990
KM-stand laatst88.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een Opel Corsa TR 1.3S

  • 88.000 km

Een opel Corsa TR 1.3S, goh iedereen liet het links liggen, vanwege die lelijke kofferbak die echt gigantisch was.
Ik kocht het in 1990 voor ik dacht om en naar bij de fl 5000,-ja dat was een boel poen toen.
Maar dan had je ook:
1300cc met 75pk
5 bak
Luxe uitvoering
kachelschuif verlichting
Dashboard kastje verlichting
Mistlamp achter
Speakers in het dashboard wel 2 stuks
Goh wat een enorme verbetering ten opzichte van mijn oude D kadett.

Ik had de stalen BMW 3 serie velgen meegenomen van mij Kadett en deze voorzien van Opel Omega wieldoppen, dat was kicken zeg.
Verder kwamen er achter weer boemboem boxen in, en moest de plaatstaal schaar in de hoedenplank gezet worden om deze reuze speakers kwijt te kunnen, maar het geluid was dan ook echt top.

Dat met die velgen had ik beter niet kunnen doen, het stond mooi, maar het reed nergens naar, er zat een trilling in die er niet uit ging, en Huub in de van de Vennestraat, onze banden boer heeft echt van alles gedaan om het goed te krijgen, maar het lukte niet
Toen een set manta velgen gekocht, Sr uiteraard dat stond ook goed en reed een stuk prettiger.

De auto was loei zuinig 1 op 20, dat had ik nog niet meegemaakt.
Ook de wegligging was goed, niet zo goed als van de de Kadett, maar je leert er mee leven.
Stuurbekrachtiging was toen ook niet van toepassing, maar de auto stuurde licht genoeg

De Corsa was de eerste auto waar ik het met fenomeen roest te maken kreeg, en niet zo'n beetje ook, de beide voorschermen onderin vielen de gaten erin, een spuitbus silverwheels viel niet zo op, en gebruikte ik regelmatig om het bij te werken.
Op een ochtend zag ik een vreemde rare natte plek in de auto aan de bijrijders kant, ik voelde onder het dashboard en wat is dat? de accu kwam naar binnen, die had zich een gat door het plaatwerk heen gevreten en het Hollandse weer deed de rest, ook hier hobby bob gespeeld en een stuk plaatstaal zwart gespoten en met kit dicht gemaakt, een spuitbus met bitac (tectyl) deed de afwerking.

Verder is de elektronische ontsteking er 2x uitgeklapt, en alle mensen dat was duur, de eerste keer kan, de 2e keer kreeg deze een bypass door een elektronica professor en het probleem bleef weg, dit was van het huis en koste niets.
De voorste schokbrekers zijn vervangen, dat was ook een leuke klus, de veerpoten moest je doorzagen om er bij te kunnen, het moest zo low budget mogelijk en het was nog officieel ook, kon je toen bij Ekras automaterialen bestellen, met een hele dikke handboek hoe je het moest doen.

Achteruitrijdend in de Stede resulteerde in een sportief geluid, de uitlaatdemper was tegen de stoeprand aangekomen, en brak af, wel stoer dat geluid trouwens

Wat ook altijd leuk is zijn remmen, die moeten het wel doen, ik had nog nooit gehoord van een rem modulator, nou die was stuk dus, die verdeeld de remkracht kruislings over de wielen, die was lek en die is ook vervangen.

Verder heb ik het eigenaardige stuur wat erin zat vervangen door een Opel Vectra GT stuur die ik in Harderwijk voor fl 5,- had gekocht, nee dat was een goed plan, nu stond het stuur tenminste helemaal scheef.
kleine toelichting, het stuur van de Corsa en de Kadett C1 en 2 staan allemaal scheef, nee dat is geen fabrikage fout, maar de stuur kolom was door de beperkte ruimte scheef geplaast, en het stuur was daarom aangepast zodat men gewoon recht achter het stuur zit/zat.
Wat ook eigenaardig was waren de voorstoelen, door die te verschuiven naar voren of naar achteren, voelde je dat je in het midden iets hoger zat dan helemaal vooraan of achteraan?.

Na 4 jaar en een aanrijding, die overigens wel gemaakt was, werd het tijd voor iets heel anders, een Datsun Cherry N11 uit 1986, een sprong voorwaarts ook

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Opel Corsa

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.