AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Opel Agila 1.0-12V Essentia (2006)

autoreview

Opel Agila
Opel Agila
Opel Agila
Opel Agila
Opel Agila
Opel Agila - interieur
Opel Agila - interieur

Signalement

UitvoeringAgila 1.0-12V Essentia
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf5.009 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb deze Agila van de Opel dealer ter beschikking gekregen om de 2 weken te overbruggen tussen mijn oude auto en mijn nieuwe (lease)auto.
Ik had mijn Astra iets eerder kunnen verkopen dan dat ik mijn nieuwe auto kon afhalen.

Helaas beschikt deze auto over....zeer weinig. De auto heeft geen electrische ramen, geen airco, geen radio (!), geen centrale vergrendeling en zelfs geen stuurbekrachtiging. Opvallend is wel de electrisch verstelbare buitenspiegels.

Het is een 1.0 liter 3 cilinder en als je erin rijdt lijkt het wel zo’n 45 km/h karretje. De auto maakt veel lawaai (motorgeluid) en heeft een slechte wegligging. Als je wat vlotter door de bocht gaat, glijdt hij al gauw weg over de voorwielen.

Parkeren gaat niet makkelijk vanwege het ontbreken van de stuurbekrachtiging.

Enig pluspunt is de ietwat hogere zit. Je hebt net iets meer overzicht op de weg.

Mijn collega’s hebben de auto al benoemd tot Pausmobiel en mij tot Paus.

Ik zal zeer blij zijn als ik volgende week mijn nieuwe Astra in ontvangst mag nemen.

PROBLEMEN

Ik heb geen problemen met de auto.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren