Nissan Primera 2.0 Sport Plus Hypertronic M6 (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Primera 2.0 Sport Plus Hypertronic M6 |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 185.000 km |
KM-stand laatst | 189.000 km |
Valse start
- 185.500 km
Na alle problemen en aankomende kosten met mijn Saab was ik er helemaal klaar mee. Ik moest weer een jappenbak hebben. Na een aantal proefritten en veel gespeur op internet at het duidelijk dat het een Nissan Pimera met een CVT automaat moest worden. Na grondige speurtocht een gevonden en de koop gesloten. Bij levering van de auto was alles keurig in orde, ik had ook niet anders verwacht van Honda Jan van Dijk in Goes.
Helaas bleven de problemen niet lang weg. De auto viel uit in P en N. Even later begon de motor te stotteren en schoot hij in storing. Niet erg leuk als je je auto net een uurtje hebt. Maar goed. Terug naar Goes, daar was de conclusie dat de bobines nat waren, omdat ze de motor hadden schoongespoten... Is allemaal keurig verholpen en de auto rijdt weer perfect.
Over rijden gesproken. Ik wil even wat kwijt over de CVT. Een van de beste automaten die ik ooit heb gereden. Soepel, schokvrij en helemaal niet met een loeiende motor. De mensen die hier over klagen rijden er niet goed mee. Het zit hem in het gsgeven. Geef je vol gas dan krijg je 100% vermogen. Maar dat heb je haast nooit nodig. Dus bij half gas trek je ook vlot op en blijft het toerental keurig laag.
Na meer kilometers zal ik uitgebreider verslag geven.
Helaas..
- 189.000 km
Het zit me niet mee op auto gebied. in 2 maanden tijd 5 keer in de garage gestaan met de nissan.. Het grootste probleem was de automaat. Op een nacht langs de snelweg gestaan met alleen nog de 1e versnelling werkend. Ook verdacht mijn vaste garage de distributie ketting van uitrekken. Dit zijn bij elkaar 2 dure reparaties. Plus tussendoor nog een keer bij de garage gestaan, omdat de auto op 3 poten liep. Valt vies tegen dus zo'n Japanner gebouwd in Engeland.
Hierdoor besloten de auto snel weg te doen. De bak deed het weer tijdelijk door de software te resetten, maar dat was waarschijnlijk maar tijdelijk. Ik rij nu in een Daihatsu Cuore uit 2006.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.