Nissan Micra 1.0 (1993)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Micra 1.0 |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 1993 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 107.000 km |
KM-stand laatst | 115.000 km |
Op strafkamp in de bossen
- 108.500 km
Dit is de 3e review van een auto die een kort maar ruw leven gaat krijgen als bosslaaf voor transport van mensen en klein werkgerief.
Onze vorige crossbakken waren de Mitsubishi en de Suzuki.
Deze keer hebben we de portemonee wijd open getrokken en 1000€ uitgegeven voor deze koekendoos...
Een automaat met super trage verzetten. Een 1.0 motor met 50pk? een K10 model van het laatste productiejaar 1992 , maar eerste inschrijving 1993.
Het boeit niemand, het moet ten allen tijde starten en ons overal op een groot privé domein ,waar we werkzaam zijn, heenbrengen.
Geen 4x4 pickup/unimog. Dat hebben we geprobeerd, maar die zijn niet geschikt voor zwaar werk/ duur onderhoud en veel te goed voor licht transportwerk. een 4x4 auto viel tussen 2 werkdoelen en daarom verkiezen we een tractor voor zware arbeid (boomstammen verplaatsen, weien onderhouden) en een klein autootje voor licht werk.
Rond deze tijd heeft de auto het zwaar. Het is 28 december en vorige week regende het 50L/m². De grond is sponzig. Modder is veel aanwezig.
Ik overweeg crossbanden op de aangedreven wielen, maar tot nu toe heeft de auto zijn betrouwbaarheid nog niet echt bewezen. Nukkig en gevoelig bij koud starten en reeds 100€ uitgegeven voor een nieuwe neiman wegens slecht contact.
We hopen er 2-4 jaar mee te kunnen rijden en dan zoeken we een nieuw slachtoffer.
De km's zijn niet relevant. Het verbruik is veel hoger dan op straat. Met een volle tank doen we 160km. Wegligging tot de maximale snelheid van 40kmh is prima. Hoger gaan we niet op bospaden.
Er zit weinig op, maar alles doet het nog.
Enerzijds nutteloze dingen zoals remlichten, pinkers, claxon,....
De nuttige dingen zoals ontwaseming, waterdichtheid, grootlichten, temperatuurmeter, benzinemeter, deuren en koffer gaan nog open en dicht, ruitenwissers doen het en....... alle glas zit er nog in! Luxe!
Dat laatste is niet heel belangrijk, maar toch comfortverhogend.
De auto is eigenlijk te laag, zoals de suzuki swift. Maar ze doen moedig hun werk.
We tanken alleen 98oct en om de 2jaar minerale olie.
een nieuwe batterij was inbegrepen in de prijs.
Waarschijnlijk heeft u niets aan deze review, want dit staat misschien haaks op uw idee waar een voertuig voor moet dienen.
Multimedia : nul/ uw zangtalent
Laadsnelheid : 1 bidon 20L in 2 minuten
Airco : Wij hebben enkel "air"
Piepjes en rammeltjes : ik hoor u niet...
krassen en deuken : onderkant of bovenkant?
vloertapijten : ja zeer nuttig als de auto in de modder vastzit voor onder de wielen.
Diefstalgevoeligheid : quasi onbestaande.
Ombouw tot kippenhok : 5 minuten
chrono Nordschleife : DNS / DSQ
...
Game over
- 115.000 km
De auto doet het niet meer.
Ze kondigde het aan wegens moeilijk starten en veel olieverbruik.
2000km later in de bossen is ze overleden.
Alles valt te herstellen, maar hier is de sop de kool niet meer waard.
Na de gebruikelijke basischecks (vonk bougie/ luchtfilter/ losse leiding/ batterij/ olie/ koelwater, multimeter checks) gooiden we de handdoek in de ring.
Wegens de hoge schrootprijzen krijgen we voor de micra nog 150€.
De volgende is een peugeot 106. Die heeft al een heel verhaal achter de kiezen. Lees in een andere review.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.