Nissan Almera Tino 1.8 (2003)

autoreview

Nissan Almera Tino
Nissan Almera TinoNissan Almera TinoNissan Almera TinoNissan Almera TinoNissan Almera TinoNissan Almera TinoNissan Almera Tino - interieurNissan Almera Tino - interieurNissan Almera Tino - interieur

Signalement

UitvoeringAlmera Tino 1.8
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf23.945 km
KM-stand laatst31.750 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 27.250 km

De Almera tino is onze vierde Nissan en onze eerste MPV

Hiervoor reden wij een Primera van 1996 die probleem loos de 160.000 heeft gehaald.
Nu de kinderen groter worden en ik veel kilometers maak zijn wij op zoek gegaan naar een ruime auto op Gas.

Bij Koops in Utrecht vonden wij onze Almera Tino uit 2003 1.8 comfort met 23945 km op de teller. op 18 oktober 2008 hebben wij hem gekocht.

De Almera tino is een handige gezins auto met veel leuke berge ruimte er in
Overal in de auto zitten handigge vakjes

de auto is bijzonder ruim van binnen en door het verwijderen van een stoel kun je beenruimte Achter in vergroten

De middelste stoel gaat er uit en de stoel schuifen albei een standje op naar het Midden van de auto

Waardoor de stoel ongeveer 5 cm verder naar achter kan en er meer beenruimte is.

Het rijden in een MPv is erg wennen het stuurt duidelijk anders dan een sedan.
wat wel een openbaring is het overzicht op de weg dat je hebt door de hoge zit.

De 1.8 motor van de tino is voldoende maar een 2.0 zou beter zijn geweest je merkt dat je eerder moet terug schakelen

het bochten gedrag is natuurlijk anders dan een sedan maar dat is normaal bij een hoge auto ( lemans race wagens zijn niet voor niets lang laag en breed.)
Deze eigenschapen heet de tino duidelijk niet en wie dat wel wenst heeft dus niets aan de Almera tino.

De achtervering vind ik persoonlijk wat aan de slappe kant maar dat is denk ik persoonlijk zou optelossen zijn door hulpvren.

deze tino rijd op gas en rijd op een tank ongeveer 400 km wat uit komt op een verbruik van 1/9.5

De Almera tino is een Complete auto die voor een redelijke prijs aan te schaffen is in diversen uit voeringing wij hebben de standaard uit voering en die is best oke !

PROBLEMEN

  • 27.250 km

ik heb nu ruim 3000 km gereden in ongeveer vier weken en heb nog geen gebreken aan de auto gehad .verwacht ook niet dat ze gaan komen

wel heb ik vernomen van een andere Tino rijder dat de ingebouwde navigatie een probleem kan opleveren omdat er geen nieuwe kaarten van te krijgenzijn dus de navigatie niet meer betrouwbaar is

ruim 7000 km verder

  • 31.750 km

we hebben de Almera Tino nu ruim 2 maanden en hebben inmiddels meer dan 7000 km afgelegd met de Tino.
De wagen doet dagelijks wat hij moet doen en de LPg instalatie
bevalt goed.

Er is echter een klein puntje van kritiek .
Door de LPg instalatie held de wagen iets achterover en voeld hij wat ligter aan in het stuur.

De slappe japanse vering kan het extra gewicht niet goed opvangen en geeft de oneven heden in het weg dek extra door .

Dit euvel word door de Nissan dealer verholpen door hulpveren te plaatsen

Ik ben er van overtuigd dat dit zal helpen en dat het negative rijgedrag hiermee verleden tijd is .

Banden:
Ik heb nu winterbanden gemonteerd
Het is de eerste keer dat ik winterbanden heb onder een auto .
Het verschil is meer dan duidelijk te merken en kan het iedereen aanraden.

Tevens is het naar mijn mening aan te raden banden onder de tino te leggen die voor zien zijn van stevige wangen.
Dit komt het rijgedrag ten goede een profiel met een gebonde rijrichting geeft ook altijd een beter rijgedrag



9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.