Nissan Almera 1.8 Elegance (2002)

autoreview

Nissan Almera

Signalement

UitvoeringAlmera 1.8 Elegance
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf155 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

In 2002 zag ik hem staan bij de dealer. Een Almera in de Elegance-uitvoering met de kleur Imperial Blue. Ik was meteen verkocht. Een mooie deal kunnen maken met mijn garage-houder en binnen een week was ik de trotse eigenaar. Tussen al die zilverkleurige auto´s bij mij in de straat, valt ie heel mooi op.

Mijn eerste nieuwe auto. En wat voor één: alles electrisch, lederen bekleding, overal airbags en de dingen die ik al gewend was van de vorige auto: lichtmetaal (de standaard 15’ en niet de 16’ velgen; die vond ik niet comfortabel genoeg, ook al staat het mooier), spoiler achterop en verstralers voor. En niet te vergeten de 6 cd-wisselaar ingebouwd in het dashboard. Een dashboard dat qua kleurstelling helemaal is afgestemd op het blauwe leer van de stoelen. Een genot om naar te kijken (en niet zo somber zwart als vele Duitse merken dat leveren).

Het vermelden waard is verder het haakje voor de chinees (heel handig) en de klemband voor een attachékoffer bij de achterbank (op werkdagen altijd in gebruik). De stoelen zijn op de zitting en rugleuning na in leder uitgevoerd. Hierdoor is glijden over de stoel uitgesloten. Dit kan eigenlijk ook niet vanwege de kuipvorm. Met de knoppen aan de zijkanten van de stoel is elke gewenste positie in te stellen (zitvlak hoger/lager en leuning, alles traploos).

Je favoriete cd op en rijden maar. De 1.8 motor trekt lekker weg bij het stoplicht en ook op de snelweg heb ik voldoende trekkracht. Met mijn rijstijl haal ik ruim 1:13 en dat is zuiniger dan met de Almera 1.6 die ik hiervoor reed.
Ook met 4 personen en bagage rijdt de auto nog goed. De wegligging is strak, tenzij het regent, want dan glijdt de auto eerder over de voorbanden naar de buitenkant van de bocht. De standaard Bridgestone Potenza´s voldoen dus beter in de drogere maanden. Dan bevalt de auto sowieso het beste (airco aan), want ik heb nog geen Nissan gehad, waarbij de ruitenwissers naar behoren functioneren.

Toen de auto voor de inspectie naar de garage ging was het droog weer, dus dat wisserprobleem is er nog. Verder kan ik na olieverversing weer probleemloos op pad. Na 19.000 km verwacht ik nog veel plezierige kilometers te maken.

PROBLEMEN

De paar problemen die ik heb gehad zijn:
- ruitenwissers (vegen niet goed schoon, schrapen);
- vertraagde start; bij uitgezette warme motor duurde het soms even voordat de motor opnieuw wilde aanslaan. Het leek of de startblokkering ingreep. (inmiddels verleden tijd: bij inspectie is accu onder garantie vervangen en het probleem is daarmee verdwenen).

Het enige andere probleem is:
- andere weggebruiker die mij geen voorrang verleende toen hij een uitrit uitkwam. Gevolg: rechtervoordeur en -achterdeur met blikschade (tijdens reparatie een Opel Astra - 2002 - tot mijn beschikking gehad. Mijn verlangen naar de Almera werd daardoor alleen maar groter).

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.