Nissan 350Z (2003)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 350Z |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 5 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De Porsche achtige uitstraling bevalt mij wel, het motorgeluid, het acceleratievermogen en de topsnelheid welke ruim boven de 250 Km p/u uitkomt. Gemeten in Duitsland op een rechtdoorgaande rijksweg bij droog weer.
Slecht aan deze auto:
De Bridgestone RE-040 banden. Deze zijn een paar klasses te laag voor de 350Z en bij nat weer of temperaturen onder 15 graden celcius zelfs gevaarlijk. Neiging tot uitbreken zowel in de bochten als tijdens rechtuit rijden is volop aanwezig, al vanaf 80 kilometer per uur.
De vering en demping hadden wat straffer gemogen. De 350Z vertoond springneigingen.
Nissan resp. Brembo claimt dat door gebruik van de dubbele remcylinders voor de wagen beter remt dan wagens met het conventionele systeem. In de praktijk is hier niet veel van te merken.
Al met al een sportwagen met nogal wat technische foutjes welke er, gezien het feit dat de 350Z al sinds eind 2002 in Japan en Amerika verkrijgbaar is, niet meer in of aan hadden mogen zitten.
Dit brengt mij op de aanschafprijs. Deze lijkt ogenschijnlijk zeer acceptabel doch direct noodzakelijke aanpassingen zoals vervanging van de banden en aanpassing de demping en vering en aanbrengen van extra geluidsisolatie in de bagageruimte, lees hieronder, maken van de 350Z een te dure wagen.
De leerkwaliteit van de beide stoelen is minimaal.
De, niet electrische, bedieningsknoppen van de zithoogte verstelling zijn met een gesloten deur amper te bedienen.
De kneepads zitten te ver naar voren en hebben slechts een optische functie.
De kwaliteit van het Bose geluidssysteem is middelmatig. Inbouw en aansluiting van een universeel KWALITEITS NAV DVD systeem op het bestaande Bose systeem is niet mogelijk. Het enige alternatief wat Nissan NL zelf biedt is een duur en zeer verouderd CD-Rom navigatie systeem.
Boven de 100 kilometer per uur vrij veel last van windgeruis en bandengeluiden vanuit de bagageruimte.
Windgeruis tijdens het gebruik van de voorste ruitenwissers, boven 100 Km per uur en worden de wissers, hoorbaar te diep naar beneden gedrukt, tot over de ondersponning van de voorruit, wat snellere slijtage van de rubbers veroorzaakt.
Zeer slecht zicht naar achteren door de enorme dode hoek.
PROBLEMEN
Rammelen van de aluminium afdekplaat op de Torsiebalk in de bagageruimte.
Koppelings en versnellingsbak problemen vanaf dag 1. Bij het, in de 1e versnelling laten opkomen van de koppeling vibreert het koppelingspedaal, het opkomen gaat schoksgewijs. Daarnaast is een rammel vanuit de versnellingsbak hoorbaar.
aanvulling, recentelijk zijn de koppelingsplaten en drukgroep vernieuwd, dit biedt geen oplossing, problemen iets verminderd doch niet weg.
Slechte ontvangst en stem weergave van de door Nissan geleverde en ingebouwde handsfree carkit.
Zodra de 9.000 kilometer op de teller gepasseerd is gaan de voorbanden, Bridgestone RE040, cuppen. Dit probleem doet zich wereldwijd voor en wordt veelvuldig besproken op de Engelse en Amerikaanse 350Z fan sites.
Motor van het raammechanisme, linkerportier, werkt niet meer.
Zeer slechte support van Nissan Nederland en de oorspronkelijke dealer, geen bereidheid om de klachten te verhelpen. De huidige dealer heeft nu een groot deel opgelost doch heeft weken moeten wachten op onderdelen. Zowel de importeur als de oorspronkelijke dealer krijgen van mij 1 ster, de huidige dealer, wel een Nissan maar geen 350Z dealer, verdient 4 sterren.
- Betrouwbaarheid2
- Prestaties4
- Comfort3
- Kosten2
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Audi A1 - Back to Basics

Praktijkverbruik Volkswagen Passat TDI, TSI en GTE

Lexus RX 450h+ vs. Jaguar F-Pace 400e - Dubbeltest

Elektrische ID4, Enyaq en Q4 e-tron zorgen voor de aantallen

Dit zijn punten voor een goede camperstalling
