Mitsubishi Galant 1.8 GLSi (1995)

autoreview

Mitsubishi Galant

Signalement

UitvoeringGalant 1.8 GLSi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf85.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Galant blinkt uit in soepelheid en zuinigheid. Je kunt de auto schakellui rijden als je wilt, de motor pakt altijd goed op. Bij rustig rijden is gecombineerd stads/snelweg 1 op 12 gewoon, alleen snelweg is 1 op 16 haalbaar mits je rustig rijdt.
De motor is ook rustig en loopt als het bekende naaimachientje. De wegligging is ook goed. Wat minder bevalt, zijn de stoelen, eigenlijk bevallen de stoelen helemaal niet. wat een hangmatten! Ik heb in een jongere Galant gezeten en die stoelen zijn een stuk beter. de stoelen in mijn vorige auto , een Carina E waren ook veel beter!. In vergelijk met mijn Carina E 2ltr gli is de Galant wel zuiniger, stiller, soepeler en remt beter.

PROBLEMEN

Alleen een deurrubber moeten vervangen. Dit is een zwak punt van de Galant. Kosten 100 euro, als je zelf de deurrubber bevestigt. Bij de dealer blijkt dit ook een bekend probleem. verder wil de versnellingsbak wel eens tanden poetsen als je hem in zijn achteruit zet. Tijdens apk juni 2003 bleek één schokbreker lek.
Nu 3 jaar probleemloos gereden, tot heden dan. Ik hoor een ratelend en scherend geluid. De dealer vertelt me dat de waterpomp / dynamo / distributieriem en spanrol vervangen moeten worden. Kosten 1100 euro a.u.b.
laat maar repareren want als je hem inruilt sla je ook steil achterover van wat erbij moet. Ik heb de indruk dat ook in de autowereld het guldenteken door het euroteken is vervangen.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.