Mitsubishi Galant 1.8 GLi (1996)

autoreview

Mitsubishi Galant 1.8 GLi (1996)

Signalement

UitvoeringGalant 1.8 GLi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf100.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Galant bevalt me, na bijna 3 jaar, erg goed. Wat een ondergewaardeerde auto is dit. Qua vermogen (126 pk)kom je mede gelet op het leeggewicht (1145 Kg) niets te kort. Heerlijk is ook dat de auto schakellui is te rijden. De motor blinkt uit in souplesse, vanaf 1000 rpm pakt deze probleemloos zonder morren op.

Zijn vrij lange wielbasis en zijn op comfort afgestemde vering en demping maken hem geschikt voor het rijden van lange afstanden. De airco draagt hier ook aan bij. Met mijn 1.94 en schoenmaat 48 kan ik een prima zit vinden voorin. Dit is ook een van de weinige auto’s waarin ik achter mijzelf kan zitten!

Het verbruik is erg goed voor zo’n grote auto. Bij rustig rijden (buitenweg) is een verbruik van 1 op 13 zeker haalbaar. Ik rijd behoorlijk sportief en haal er gemiddeld zo rond de 1:12 mee. Ik moet er wel bij vermelden dat ik voornamelijk buitenweg rijd.

Voor mij is deze auto een wolf in schaapskleren; hij ziet eruit als een gezapige gezinsauto, maar ondertussen is ie vaak als rapste bij de stoplichten weg. In Duitsland heb ik er al een top van 220 km/h (207 geijkte km’s)op de teller mee kunnen realiseren.

Het enige minpuntje vond ik de versnellingsbak; van z’n 1 naar 2 ging bij een koude bak niet echt soepel, dit werd beter als de bak eenmaal op temperatuur is. Ik heb er nu ATF-olie in laten doen bij de dealer. Bak schakelt nu een stuk beter.

Update 26-10-2005
Net grote beurt plus nieuwe APK achter de rug, kosten: € 340,- bij de officiele merkdealer (Bram Polderman Lisse). Als vervangende auto een pajero sport uit 2004 meegekregen.
Alle vloeistoffen zijn vervangen plus luchtfilter en bougies. Verder geen bijzonderheden. Auto gewassen weer in ontvangst genomen!

Ben na 70000 km uitermate tevreden over mijn bolide en dealer.

Plus:
ruimte
enorme bagageruimte
airco
laag gewicht
verbruik
betrouwbaarheid/onderhoudskosten
goede standaard speakerset (4)
Pittige gasrespons (zeker boven 3500 rpm)


Min:
suffe bekleding
geen elektrische ramen en airbags
max. koppel bij 4500 rpm (hoog toerig karakter)
hoge afschrijving ergo lage restwaarde

Op 8-2-2006 ingeruild tegen een Ford Mondeo Wagon. Een sedan is met een gezin niet praktisch. Mis de snelheid van de Galant wel...

PROBLEMEN

De volgende slijtagedelen zijn vervangen:
- condensor van de airco
- radiateur
- nieuwe midden en einddemper

problemen
- kromme schijven voor (zijn afgedraaid is nu opgelost)
- lekke koppakking

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens