Mitsubishi Colt CZ3 1.1 Inbusiness (2008)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Colt CZ3 1.1 Inbusiness |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand bij aanschaf | 88.000 km |
KM-stand laatst | 101.000 km |
De eerste 4700 km!
- 101.000 km
In ruim 3 jaar al aan mijn 5'e auto begonnen.
Het begon in 2012, ik was net achttien en begon aan een Renault Clio van 1999 .
Gekocht voor 2300 euro in die tijd.
Er was van alles aan wat niet helemaal goed zat en vervangen moest worden, en na een euro of 1000 erin gestoken te hebben waagde ik geen nieuwe APK meer aan deze auto, dus na een jaar afscheid genomen van deze fransman.
In 2013 maar met een Japanner begonnen van 3500,- een Suzuki Alto, uit 2003, toen het jaar voorbij was vertelde de heren van Kwikfit, dat er voor + 1000 euro aan gesleuteld moest worden, en hij het persoonlijk de auto niet waard meer vond i.v.m de roest.
Toen bij een handelaar een BMW Compact aangeschaft uit het b.j 1998 voor 1500,-,
Een heerlijke wagen om mee te rijden maar wel duur in de wegenbelasting en vooral in onderhoud, na drie maanden afscheid genomen omdat de rekeningen bij de garage in de honderden euro's liepen en het einde nog lang niet in zicht was.
De BMW ingeruild voor 500 euro tegen een Toyota Starlet uit 1995 ik heb 700 euro moeten bijleggen dus het leek mij een prima deal.
Voor 500 euro heb ik er nieuwe banden onder laten zetten 4 stuks, schokbrekers, wiellagers e.d.
Na een klein jaar afscheid genomen van deze heerlijk optrekkende wagen, omdat ik eigenlijk wat mooiers wou rijden, ben 22 jaar en neem soms dames mee in de auto, dus vond zo'n Starlet een beetje voor gek staan.
Sinds mei 2015 heb ik een Colt aangeschaft van 5600 euro incl. 6 maanden garantie met 88.000 op de teller.
Op 21 juli, is de koppeling stuk gegaan, gelukkig onder garantie vervangen + een onderhoudsbeurt aan de airco.
bij 92.000 km elektrische raam rechts defect geraakt en gelukkig ook onder de garantie vervangen.
Verder is het een heerlijke wagen, veel minder windgevoelig als mijn Alto, trekt toch nog redelijk, en op langere ritten naar Lille bijvoorbeeld is het gewoon goed te doen. Verwacht geen BMW, maar de Colt is zijn geld zeker weten waard. :-)
Ik hoop nu met deze auto op wat meer geluk als bij de anderen, mijn doel is om met deze zo'n twee klokjes te rijden, zodat ik niet continu al mijn geld kwijt ben aan het aanschaffen van occasions..
-------------------------------
Ondertussen zijn we weer 5000 km verder, ik ben nog zeer tevreden over de auto. Het gemiddelde verbruik is bij mij 1 op 18, erg zuinig naar mijn mening. :-)
Vorige week een midweek naar Frankrijk en de Belgische Ardennen geweest met de Colt, mijn moeder verbaasde zich dat ik nog in de vierde versnelling 110 kon rijden, bergopwaarts, haar Citroën Saxo met eveneens een 1.1 motor die ging niet sneller als 70 / 80 naar boven, leuk om te horen. :-)
In de 5000 km alleen een lampje linksvoor vervangen.
De V-snaar piept bij het starten, en ook de remmen zijn niet zoals ze moeten zijn, dat laatste is toch wel heel belangrijk dat dit snel in orde komt, dus vandaag een afspraak gemaakt om hier naar te kijken.
Een sterretje extra krijgt de Colt er van mij bij, bij ''prestaties'', dit omdat de Colt zelfs de hoogste heuvels op kwam bij het plaatsje Bouillon, niet slecht voor een 1.1 motor!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Mitsubishi Colt
