Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Carisma 1.8 GDI Elegance |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 104.000 km |
KM-stand laatst | 142.000 km |
oud of oudbollig of toch uitstekend
- 142.000 km
De auto is gekocht in 2013 als auto die veel in binnen in garage stond. Daarom ook naar 17,5 jaar nog geen roestproblemen.
Lekkere 1.8 vierpitter, die zijn tijd wat vooruit was als directinjectie benzine. Maar dit merk je want ook nu, 17 jaar verder, rij ik zuiniger dan menige met een 'modern' auto. Gemiddeld rij ik 1 op 17 en dan wel met sportief optrekken want de 125 paardjes willen wel benut worden.
Onderstel is zelfde als de Volvo V40/S40 destijds, in Born, Linburg in elkaar gebouwd. Tegen de vervuiling (bekend probleem van deze GDI-benziners) van de motor kan men het EGR-klepje zelf dichtmaken of laten maken. ydraulische klepstoter tikkert er 1 of 2 heel af en toe, met name bij starten maar vaak zijn ze niet kapot maar gewoon vervuild. Reinigen in dieselbad kan maar eruit monteren kost wel tijd, voor nu overbodig.
Uiterlijk is smaak. Ik vind het tijdloos design, heb er wel wat mee. Instappen niet voor oude mensen, lekker laag, maar daarom weer wel super wegligging.
Alles doet nog wat het moet, ik heb niet het idee dat ik in een oude bak rij. Heb de hoogste uitvoering met leren stoelen, elektrische ramen, cd-speler en airco. Cruisecontrole, assistenten voor dit en dat hoef ik niet en mis ik dan ook niet. Als je ze eenmaal gewend bent, zal het mss anders liggen. :)
Op de snelweg gemiddeld lekker met 120 waar het mag. In Duitsland wel eens beetje op snelheid en de 180 opzoeken. Trekt op als een zonnetje voor slechts 125pk. Nog werken koppeling en bak ook. Bak zou de 200k makkelijk moeten halen.
Kan echt haast geen negatieve zaken bedenken. Ben nu 40k verder, rij bijna dagelijks, en heb nog geen een buitegewone reparatie gehad en uiteraard nooit pech onderweg! En dit allemaal tegen een redelijk lage aanschafprijs. Rijden met een dikke station (hatch) waar veel plek in is en toch laag in de MRB dankzij matig gewicht 1225 kg.
Als het aan mij lag, gewoon nog een keer zorgevrije en goedkope 40k weer tegemoet.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren