Mitsubishi Carisma 1.8 GDI Elegance (2000)

autoreview

Mitsubishi Carisma
Mitsubishi CarismaMitsubishi CarismaMitsubishi CarismaMitsubishi CarismaMitsubishi CarismaMitsubishi Carisma - interieur

Signalement

UitvoeringCarisma 1.8 GDI Elegance
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf104.000 km
KM-stand laatst142.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

oud of oudbollig of toch uitstekend

  • 142.000 km

De auto is gekocht in 2013 als auto die veel in binnen in garage stond. Daarom ook naar 17,5 jaar nog geen roestproblemen.
Lekkere 1.8 vierpitter, die zijn tijd wat vooruit was als directinjectie benzine. Maar dit merk je want ook nu, 17 jaar verder, rij ik zuiniger dan menige met een 'modern' auto. Gemiddeld rij ik 1 op 17 en dan wel met sportief optrekken want de 125 paardjes willen wel benut worden.
Onderstel is zelfde als de Volvo V40/S40 destijds, in Born, Linburg in elkaar gebouwd. Tegen de vervuiling (bekend probleem van deze GDI-benziners) van de motor kan men het EGR-klepje zelf dichtmaken of laten maken. ydraulische klepstoter tikkert er 1 of 2 heel af en toe, met name bij starten maar vaak zijn ze niet kapot maar gewoon vervuild. Reinigen in dieselbad kan maar eruit monteren kost wel tijd, voor nu overbodig.
Uiterlijk is smaak. Ik vind het tijdloos design, heb er wel wat mee. Instappen niet voor oude mensen, lekker laag, maar daarom weer wel super wegligging.
Alles doet nog wat het moet, ik heb niet het idee dat ik in een oude bak rij. Heb de hoogste uitvoering met leren stoelen, elektrische ramen, cd-speler en airco. Cruisecontrole, assistenten voor dit en dat hoef ik niet en mis ik dan ook niet. Als je ze eenmaal gewend bent, zal het mss anders liggen. :)
Op de snelweg gemiddeld lekker met 120 waar het mag. In Duitsland wel eens beetje op snelheid en de 180 opzoeken. Trekt op als een zonnetje voor slechts 125pk. Nog werken koppeling en bak ook. Bak zou de 200k makkelijk moeten halen.
Kan echt haast geen negatieve zaken bedenken. Ben nu 40k verder, rij bijna dagelijks, en heb nog geen een buitegewone reparatie gehad en uiteraard nooit pech onderweg! En dit allemaal tegen een redelijk lage aanschafprijs. Rijden met een dikke station (hatch) waar veel plek in is en toch laag in de MRB dankzij matig gewicht 1225 kg.
Als het aan mij lag, gewoon nog een keer zorgevrije en goedkope 40k weer tegemoet.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.