MG ZR 105 Le Mans SE (2002)

autoreview

MG ZR
MG ZRMG ZRMG ZRMG ZRMG ZR - interieur

Signalement

UitvoeringZR 105 Le Mans SE
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf90.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik ben altijd al een fan geweest van MG, vanwege hun sportieve uiterlijk, en interessante motoren aanbod.
Mijn MG is er eentje van 2002, in het Le Mans blue kleurtje, gewoon prachtig kleurtje. De auto rijd heel sportief en stabiel, maar de auto moet echt wel hoog in toeren geduwd worden om plezant te rijden, bij mijn MG zit er een MG X-power uitlaatsysteem onder, dit geeft een heel luid en mooi geluid. Ik heb er nu al een goede 8000 km met gereden, en ben nog niet ontgoocheld geweest. Het interieur is wel sober maar toch met een sportief tintje, wat goed bij de auto past. De semi-kuipzetels zitten perfect en geven een uitstekende steun. Kortom een heel toffe auto om mee te rijden.

PROBLEMEN

Daar ik de tweede eigenaar ben van de wagen, kan ik uit het onderhoudsboekje uitmaken dat er nog geen problemen geweest zijn. Ik zit met een olielek aan de motor, een oliekeerring van de nokkenassen die meedraait met de nokkenassen wat eigenlijk niet zou mogen, en daardoor redelijk veel olie verliest. Men is bezig dit probleem te verhelpen.

**Update**
Nu staat er 99250Km op de teller, en zit ik met een versleten waterpomp. Nu hij toch net op onderhoud moest, word dit vervangen met de distributieriem, plus het onderhoud. En het bovenstaande probleem met de de lekkende oliekeerring is opgelost en heeft me niets gekost, doordat het een fabricagefout was van uit de fabriek.

**Update**
Het olie probleem met de oliekeerring aan de nokkenassen is ondertussen terug 2 maal opgetreden. het probleem geraakt nu maar niet opgelost, heb er ondertussen al 1750€ kosten aan gedaan omdat op te lossen. Het vertrouwen in het merk, de dealer en de betrouwbaarheid van de wagen is echt wel weg. Ondertussen staat de auto te koop.

**Update**
Na nogmaals heel veel zware kosten te doen aan de auto, en terug een zware kost te krijgen (nieuwe motor = +- 950€, zonder werkuren). heb ik besloten om de auto over te laten aan de garage. Heb maar 4750€ gekregen voor de auto, wat weinig is na de bijna 2500€ kosten die ik er aan gemaakt heb. Men vertrouwen in MG/Rover is echt weg. Ik raad de mensen aan om geen wagen van een failliet auto bedrijf te kopen, want als de miserie begint zal het geld kosten.

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.