Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Mercury
  • Grand Marquis

Mercury Grand Marquis LS (1997) #3

autoreview

5
Mercury Grand Marquis LS (1997) #3
hoos
  • hoos4
  • Gebruikersreview
6 maart 2013 om 09:26
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringGrand Marquis LS
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf241.000 km
KM-stand laatst240.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mercury vs Cuore

  • 240.000 km
  • 6 maart 2013

Mercury Grand Marquis vs Daihatsu Cuore


Keuze.
Ik rij nu bijna 4 jaar en 70.000 km tot volle tevredenheid in mijn Daihatsu.
Maar ik zocht een auto die wat anders was.
Een auto die heel erg anders was.
Gevonden in een Mercury bouwjaar 1997 en 241.000 op de teller

Deze auto is in 1997 verkocht door het toenmalige autobedrijf Hessing.
De prijs bedroeg 79.000 gulden.
Zal toendertijd een fors bedrag zijn geweest.

Interieur.
Een Amerikaan, veel elektrisch.
De crème lederen stoelen zijn in alle mogelijke standen te zetten.
Bestuurdersstoel is ook op te pompen met de compressor.
Stuur is met een hendel verstelbaar.
Een waanzinnige grote kofferbak, vanuit de binnenkant of met de afstandsbediening te openen.
Brede leren armsteunen die omhoog geklapt een zitplaats creëren , gezellig met zijn drietjes voorin.
Tapijt waar je maar kijkt.
Originele radio met cassette is vervangen door een Sony met bluetooth.

Techniek.
De attractie is de motor met de aandrijving.
Een 4.6 liter 8 cilinder met 4 traps automaat + overdrive.Natuurlijk achterwielaandrijving.
Een 76 liter benzinetank zorgt dat je een redelijk stuk kunt sturen zonder weer te moeten tanken.
Voor 1997 was de auto zeker modern te noemen.
Een ECC klimaatcontol is standaard. Werkt nog steeds perfect.
Roestvast stalen uitlaten welke nog de eerste zijn en geen tekenen van ouderdom vertonen.
.
Omdat de auto ook in Californië verkocht wordt met zijn strenge milieubeleid hoef je de Amerikanen niets te vertellen over schone uitlaatgassen.
Moderne inspuiting met 3 weg-katalysator was daar heel gewoon, incluis EGR klep.
Bij aanschaf de auto voorzien van dunne 5 w 40 volsyntetische olie.
8 x Nipondenso power iridium bougies eringezet, deze hebben een levensduur van minimaal 100.000 km.
Tot aan de deurstrips is het koetswerk verzonken.
Deze auto's blijven lang goed , geen roestplekje te zien.
Deze auto is in Canada uit de fabriek gerold en heeft al vele jaren 5 sterren in de crashtest.
Hierom is deze auto in Amerika een van de goedkoopste te verzekeren auto's.
De gemiddelde leeftijd van de bestuurder ligt op 70 jaar, met recht een oude l*llenbak dus.

Rijden.
Hoe kun je dit onder woorden brengen?
Het is geen kwestie van getallen maar van het gevoel.
Je moet een keertje hierin gereden hebben.
Auto is zeker niet traag, besturing is griezelig licht.
Je moet de aandacht wel op de weg houden, auto is erg stil en je hebt nauwelijks in de gaten als je van je lijn afwijkt.

Motor slaat direct aan,gedurende 30 sec een iets verhoogd toerental.
Gedurende die 30 sec loopt er een compressor onder de kap die de luchtvering weer op de juiste druk brengt.
Dit is na enkele dagen stilstand.
De balgen verliezen nagenoeg geen druk.
Schakelhendel aan het stuur.
Geen programma te kiezen gewoon in D.
Bij warme motor zeer stil.
De kachel is berekend op Canadese winters, dus dat zit wel goed.
Na 17 jaar absoluut geen gekraak geen gerammel.
De aandrijflijn schakelt boterzacht, de grote motor heeft slechts 230 Pk maar wel ruim 340 Nm koppel en dat heb je nou net nodig om 1800 Kg drooggewicht soepel in beweging te zetten.

Er zit geen toerenteller in, wel meters voor oliedruk en accuvoltage.
Dashboard verlichting is dimbaar, bij donker zorgt de sfeerverlichting voor een aangenaam gevoel.
Veel heel veel licht bij de voeten alsmede in het plafond.

Kosten.
Aanschaf en afschrijving is het punt niet, maar de belasting bedraagt 96 euro per maand.
Verzekering; alleen WA 10euro p/m
Verbruik; ligt maar net aan het gebruik en je rechtervoet.
Auto is er gevoelig voor.Het nieuwe rijden heeft een zeer grote invloed.
Met 2 personen onderweg ben je 2 ton zwaar en dat iedere keer in beweging zetten kost veel energie.
Goed vooruitkijken en anticiperen op het verkeer maakt dat je heerlijk soepel en relatief zuinig autorijd.
Korte stukken in de winter resulteren maar zo in een 1;5.
Moet je ook niet doen, pak de fiets.
Dat grote motorblok moet warm worden evenals de automaat en dat betekent dat er wel 13 liter versnellingsbakolie opgewarmd moet worden.En slechts 12 liter koelvloeistof.
Wat grotere afstanden en 80 km wegen resulteren dan in 1;10.
Rij zoveel mogelijk op de cruisecontrol.
Bij 30 km druk je op de resumé knop en de auto gaat langzaam en rustig naar de laatst ingestelde waarde.
Apk laten doen en kwam er glansrijk doorheen.
Hoop op vele heerlijke kilometers met deze auto voor erbij !



3,8
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Mercury Grand Marquis? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Mercury Grand Marquis
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Mercury Grand Marquis specificaties
  • Mercury Grand Marquis occasions
  • Mercury Grand Marquis video's
Advies en informatie
  • Mercury Grand Marquis tests
  • Mercury Grand Marquis gebruikersreviews
  • Mercury Grand Marquis index
 

Mercury Grand Marquis reviews

  • Gebruikersreview
    Mercury Grand Marquis LS (1997) #3

    Mercury Grand Marquis LS (1997) #3

    5
    • 6 maart 2013
  • Gebruikersreview
    Mercury Grand Marquis LS (1994)

    Mercury Grand Marquis LS (1994)

    2
    • 2 december 2012
  • Gebruikersreview
    Mercury Grand Marquis LS (1994)

    Mercury Grand Marquis LS (1994)

    23
    • 8 november 2010
  • Gebruikersreview
    Mercury Grand Marquis LS (1997)

    Mercury Grand Marquis LS (1997)

    70
    • 9 juni 2010
  • Gebruikersreview
    Mercury Grand Marquis LS (1996)

    Mercury Grand Marquis LS (1996)

    4
    • 16 augustus 2006
  • Gebruikersreview
    Mercury Grand Marquis LS (1996)

    Mercury Grand Marquis LS (1996)

    3
    • 22 mei 2005
  • Gebruikersreview
    Mercury Grand Marquis LS (1995)

    Mercury Grand Marquis LS (1995)

    5
    • 20 september 2004
meer reviews
Rollenbank Mercury Grand Marquis

Rollenbank Mercury Grand Marquis

48

Deze Mercury Grand Marquis is met zijn 4,6 liter Ford-blok een statig landjacht. Er wordt door...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Mercury Grand Marquis (2007)

    Mercury Grand Marquis (2007)

    26
    • 12 mei 2021
  • Nieuws
    In het Wild: Mercury Grand Marquis (1996)

    In het Wild: Mercury Grand Marquis (1996)

    50
    • 19 januari 2016
  • Nieuws
    In het wild: Mercury Colony Park Wagon

    In het wild: Mercury Colony Park Wagon

    32
    • 3 augustus 2014
  • Gebruikersreview
    Mercury Grand Marquis LS (1994)

    Mercury Grand Marquis LS (1994)

    2
    • 2 december 2012
  • Rollenbank Mercury Grand Marquis

    Rollenbank Mercury Grand Marquis

    48
    • 21 december 2011
  • Gebruikersreview
    Mercury Grand Marquis (1977)

    Mercury Grand Marquis (1977)

    26
    • 26 april 2011
  • Klokje rond - Mercury Grand Marquis

    Klokje rond - Mercury Grand Marquis

    54
    • 10 maart 2011
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Mercury Grand Marquis (2007)

    Mercury Grand Marquis (2007)

    26
    • 12 mei 2021
  • Nieuws
    In het Wild: Mercury Park Lane (1966)

    In het Wild: Mercury Park Lane (1966)

    18
    • 1 januari 2021
  • Gebruikersreview
    Mercury Monarch (1954)

    Mercury Monarch (1954)

    8
    • 19 november 2020
  • Nieuws
    De Tweeling: Ford Thunderbird – Mercury Cougar

    De Tweeling: Ford Thunderbird – Mercury...

    14
    • 26 mei 2019
  • Nieuws
    De Tweeling: Mercury Villager - Nissan Quest

    De Tweeling: Mercury Villager - Nissan...

    16
    • 21 oktober 2018
  • Nieuws
    In het wild: Mercury Park Lane (1966)

    In het wild: Mercury Park Lane (1966)

    28
    • 7 juni 2016
  • Nieuws
    In het wild: Mercury Capri (1991)

    In het wild: Mercury Capri (1991)

    28
    • 29 april 2016

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden