Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Mercedes-Benz
  • E-klasse

Mercedes-Benz E 220 BlueTEC (2015)

autoreview

34
Mercedes-Benz E 220 BlueTEC (2015)
Herr Schnauzer
  • Herr Schnauzer14
  • Gebruikersreview
2 juli 2017 om 17:01
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringE 220 BlueTEC
Versnellingen9, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf6.242 km
KM-stand laatst623.877 km
Lezerswaardering: 73%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mercedes E220d 9-Tronic

  • 112.478 km
  • 2 juli 2017

Na bijna 20 jaar Volvo toch weer overgestapt op Mercedes. De huidige volvoS80, 2012, had reeds 425.000 km probleemloos afgelegd en ondanks een keurige offerte voor een nieuwe S90 is het toch de Mercedes geworden. De inhoud van de brandstoftank van de nieuwe S90 was voor mij de reden deze te laten staan. In het zakelijk segment kan je mijns inziens, zeker gezien de concurrentie, niet aankomen met een dieseltank van 55 liter. Pijn in het hart, meerdere S80 modellen gereden zonder grote problemen.
Via een relatie getipt over de beschikbaarheid van deze auto in Duitsland, veel,opties, euro 6, en een grote brandstoftank, ik vermoed 90 liter, ik heb er ooit al 85 getankt.
Mijn voorkeur gaat altijd uit naar de laatste wagens uit een produktie, (oktober 2015) voor de W212, deze zijn vaak standaard voorzien van enkele opties, bovendien zijn alle aanpassingen/verbeteringen, zeker voor de OM651 motor, uitgevoerd.
De laatst gereden Mercedes door mij is niet te vergelijken met deze, in alles anders, een generatie verschil.
Comfort, aandrijflijn, bediening, Media, alles dik voor elkaar.
Ik rijd veel, Nederland, Belgie, Duitsland en Frankrijk, zo'n 75% van deze trajecten zijn snelwegen.
Veiligheid, comfort en duurzaamheid zijn voor mij van belang daar ik de wagens meestal lange tijd in mijn bezit heb.
Bij de Volvo ontbrak het daar niet aan, eens kijken hoe de Mercedes zich houdt.
Na 10 maanden rijden noch geen enkel probleem ondervonden, alles zoals bij aflevering.
Nog niets vervangen, binnenkort de banden, alleen de beurten gehad.
Verbruik AdBlue is 1 liter op 1000 km.
Na aanschaf de verbruiksmeter gestart, en niet meer aangeraakt tot dat deze zichzelf reset bij 100.000 km,
Voor die tijd toch maar even het verbruik vastgelegd.
Bekeuringen voor te hard rijden ontvang ik nagenoeg nooit,
In Duitsland wordt goed doorgereden, kruissnelheid 160/170 km met een toerental van 2.000/m.
Het verbruik is verbluffend voor een wagen in deze gewichtsklasse/afmetingen 4.4 L /100 km over een afstand van bijn 100.000 km.
De computer wijkt nauwelijks af, 1 op 22 is het praktijkverbruik.
Bij calamiteiten bericht ik, anders tot de volgende verbuiksreset.

  • 136.712 km
  • 22 september 2017

Onlangs een by-pass vervangen door Mercedes-Benz onder volledige garantie. Deze was nog voorzien van een aluminium klep die soms wat ratelde na het starten, vooral met een warme motor, een door Mercedes erkend probleem. Heeft weinig of geen invloed op functioneren van de motor, alleen een irritant geluid. De nieuwe by-pass is voorzien van een kunststof klep waardoor dit verholpen is. Uitstekende service.
Overigens verder totaal geen problemen of kosten. Starten/lopen geen olieverbruik.

  • 9 oktober 2017

de verbruikscifers van de maand augustus zijn bijgevoegd, minder files, minder verbuik en een hogere gemiddelde snelheid

Jaartje verder

  • 252.566 km
  • 7 september 2018

Afgelopen jaar gereden zonder problemen. Grote en kleine onderhoudsbeurten uitgevoerd, geen enkele klacht of opmerking.
De motor is inmiddels goed ingereden, geen druppel olieverbruik, geen rammelende kettingspanner, geen injectorproblemen, klachten waar,zeker in de beginfase, de W212 niet verschoond van bleef.
Verbruik is opmerkelijk, veel snelweg, bij hogere snelheden tot 160-180 km/u blijft dit gereduceerd tot 5l/100 km. Bijzondere rijkwaliteiten, uitstekende wegligging en comfort.
Heel saai, er mankeert niets aan.

Jaartje verder

  • 371.265 km
  • 24 september 2019

Afgelopen jaar kunnen rijden met regulier onderhoud zonder problemen.
Geen enkele opmerking, erg saai maar dit zegt iets over de kwaliteit van de auto.
Comfort pur sang, het rijdt zeer ontspannend en nodigd niet uit tot sportief rijden. Hard rijden gaat prima,170-180 km/u met 2000 rpm
zorgt voor een prettig verbruik en weinig motorgeluid op de snelwegen bij onze Oosterburen.
De bandenkeuze is bepalend voor rijgeluid, merkbanden aanbevolen.
Het command-on-line werkt uitstekend evenals remote-on-line en telefoon.
Gemiddeld verbruik blijft laag. Geen olieverbuik.
De automaat schakelt nog steeds als nieuw, je voelt niets.
Indien er bijzonderheden zijn meld ik dit, voorlopig rijden we lekker door.

Werkweek

  • 372.478 km
  • 25 september 2019

De werkweek ziet er normaal gesproken als volgt uit:
Doorgaans vertrek ik op maandag om 5.30 uur om filevrij op kantoor aan te komen, vertrek om 19.00 uur om weer filevrij te arriveren thuis.
De overige dagen is het meestal om 6.30-7.00 uur vertrekken en 19.30 - 20.00 uur arriveren. Reis veel in Belgie en Duitsland het kan ook weleens een uurtje of twee later worden. Zit inmiddels meer dan 35 jaar op de weg en dankzij de aanwezige media in de auto kan ik ook onderweg ontzettend veel regelen, beter als vroeger met een handvol guldens in de telefooncel.
Overdag toch wel enkele uren bezig met vergaderingen/gesprekken.
Belangrijk is dat ik pas vertrek indien ik het gevoel heb dat de mensen juist geïnformeerd zijn, ongeacht de tijd die hier voor nodig is.
Kortom, niet op een uurtje kijken.
Geen kinderen van school halen of brengen, niet te veel verweving van privé-aangelegenheden die geregeld moeten worden in werktijd, een vrouw die begrijpt dat wij hier van leven, geen sociale media bijhouden en de tijd die je thuis bent besteden aan het gezin, accepteren dat je bepaalde dingen moet laten, dan gaat het prima.

Bypass-vervanging

  • 436.786 km
  • 12 april 2020

De bypass-vervanging betrof een uitlaatgasregeling die is vervangen onder garantie door de MB-dealer. De oude regeling was voorzien van een aluminium klep die af en toe een bijgeluid maakte. De nieuwe regeling is voorzien van een kunststof klep die geen bijgeluid produceert.
Voorts geen kosten, alleen regulier onderhoud, kwaliteit ten top.

Gemiddelde snelheid

  • 436.786 km
  • 13 april 2020

De lage gemiddelde snelheid ontstaat puur en alleen door de grote vertragingen die ontstaan door files, zowel in Nederland, België en Duitsland( Baustellen). Onder normale omstandigheden wordtbje toch geconfronteerd met 1-2 uur vertraging per dag.

Half jaartje verder

  • 503.786 km
  • 13 november 2020

Bezoek aan de MB-dealer vanwege een rammelend geluid dat heel af en toe optrad tijdens de ochtendstart, bij één op de vijftig startbeurten.
De OM651 heeft een naam als het gaat om de distributieketting, geen risico nemen.
Men heeft de ketting nagemeten op rek, middels een dummy die men draait in de behuizing van de kettingspanner. Deze dummy is voorzien van meetapparatuur voor het meten van de kettingrek.
MB heeft tabellen met rek en bijbehorende kilometerstanden om te zien of de ketting binnen de normering blijft. De rek op de ketting was ver binnen de norm, deze lag nog beneden de waarde van een ketting die 150.000 km had gereden.
De klacht werd veroorzaakt door een niet optimaal werkende kettingspanner, die uiteraard vervangen is.
Voorts geen mankementen of overige kosten buiten het reguliere onderhoud.
Het rustig warmrijden van de motor en het tijdig verversen van de motorolie (229.52) heeft dus wel degelijk invloed op de levensduur van de ketting.
Volgens MB was de motor in topconditie en kan deze nog enkele tonnen mee. Hulde voor de W212 en zijn motor.
Het verbruik van de auto blijft verbazingwekkend laag.

9G

  • 503.786 km
  • 16 november 2020

Versnellingsbakolie 9G (725), moet worden vervangen om de 125.000 km

Dynamo

  • 535.467 km
  • 14 februari 2021

Nieuwe dynamo gemonteerd, geheel versleten, de accu werd niet meer bijgeladen. Voorts geen problemen.

9-Tronic

  • 563.268 km
  • 27 april 2021

Automatische versnellingsbak laten spoelen en verversen, buiten reguliere Mercedes-onderhoud om. Tijdens regulier onderhoud wordt ook de olie ververst om de 125.000 km, echter heb het idee dat niet de olie uit de koppelomvormer wordt meegenomen, dit wordt wel tijdens het spoelen gedaan. Verder geen enkele bijzonderheid of klacht , probleemloos.

Koplamp

  • 623.877 km
  • 20 oktober 2021

Koplamp laten vervangen door een barst in het kunststof koplampglas dat niet te vervangen is, dus een nieuwe complete koplamp.
Waarschijnlijk veroorzaakt door een steentje dat precies in de hoek van de lamp terecht is gekomen, met als gevolg een waterdoorlatende barst.
Voorts geen andere kosten buiten het regulier onderhoud, onvermoeibaar.
Wel de standaard Michelin banden laten vervangen door run-flat banden,
Pirelli, rijdt uitstekend.

  • Rijd je zelf met een Mercedes-Benz E-klasse? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Mercedes-Benz E-klasse
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Mercedes-Benz Estate 200 Garantie Xenon Led Leder Automaat Cruise Control Trekhaak Rijklaar

    Mercedes-Benz Estate 200 Garantie Xenon Led Leder Automaat Cruise Control Trekhaak Rijklaar

    • 2015
    • 132.267 km

    € 24.990

    Mercedes-Benz E-klasse Cabriolet 200 | Lederen bekleding | Elektrische stoelverstelling | Led koplampen | Stoelverwarming

    Mercedes-Benz E-klasse Cabriolet 200 | Lederen bekleding | Elektrische stoelverstelling | Led koplampen | Stoelverwarming

    • 2014
    • 128.897 km

    € 26.945

    Mercedes-Benz E 200 BUSINESS SOLUTION AMG

    Mercedes-Benz E 200 BUSINESS SOLUTION AMG

    • 2016
    • 83.345 km

    € 29.950

Meer Mercedes-Benz E-klasse occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Mercedes-Benz E-klasse (W213)

    435
    • 27 oktober 2020

Lezersreacties (34)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Mercedes-Benz E-klasse specificaties
  • Mercedes-Benz E-klasse occasions
  • Mercedes-Benz E-klasse video's
Advies en informatie
  • Mercedes-Benz E-klasse tests
  • Mercedes-Benz E-klasse gebruikersreviews
  • Mercedes-Benz E-klasse index
PREMIUM
Mercedes-Benz E 220 Bluetec - BMW 520dA Efficient Dynamics

Mercedes-Benz E 220 Bluetec - BMW 520dA Efficient Dynamics

Een topsnelheid van 230 km/h, van 0-100 km/h binnen negen seconden, 400 Newtonmeter koppel;...

Lees meer
 

Mercedes-Benz E-klasse reviews

  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz E 300 BlueTEC HYBRID (2013)

    Mercedes-Benz E 300 BlueTEC HYBRID (2013)

    11
    • 27 januari 2020
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz E 220 BlueTEC (2015)

    Mercedes-Benz E 220 BlueTEC (2015)

    34
    • 2 juli 2017
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz E 200 BlueTEC Prestige (2015)

    Mercedes-Benz E 200 BlueTEC Prestige (2015)

    5
    • 3 mei 2016
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz E 300 BlueTEC HYBRID Lease Edition (2015)

    Mercedes-Benz E 300 BlueTEC HYBRID Lease...

    10
    • 18 oktober 2015
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz E 300 BlueTEC HYBRID Lease Edition (2015)

    Mercedes-Benz E 300 BlueTEC HYBRID Lease...

    9
    • 7 april 2015
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz E 220 BlueTEC Lease Edition (2014)

    Mercedes-Benz E 220 BlueTEC Lease Edition...

    • 22 november 2014
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz E 220 CDI Elegance Select Combi (2002)

    Mercedes-Benz E 220 CDI Elegance Select...

    5
    • 23 april 2022
meer reviews
Mercedes-Benz E 400 4Matic - Op de Rollenbank

Mercedes-Benz E 400 4Matic - Op de Rollenbank

Feijo en zijn vader trakteerden zichzelf op een lekker dikke Mercedes. Het idee is om die auto...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Mercedes-AMG E63 S zwaait af als Final Edition

    Mercedes-AMG E63 S zwaait af als Final...

    5
    • 31 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz E 220 CDI Elegance Select Combi (2002)

    Mercedes-Benz E 220 CDI Elegance Select...

    5
    • 23 april 2022
  • Nieuws
    Mercedes-Benz laat nieuwe E-klasse uit op de 'Ring

    Mercedes-Benz laat nieuwe E-klasse uit...

    14
    • 12 april 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Mercedes-Benz E-klasse rolt AMG-spieren

    Nieuwe Mercedes-Benz E-klasse rolt AMG-spieren

    11
    • 9 maart 2022
  • Nieuws
    Mercedes-Benz E-klasse krijgt nieuwe mild-hybrid-diesel

    Mercedes-Benz E-klasse krijgt nieuwe mild-hybrid-diesel

    54
    • 8 maart 2022
  • Nieuws
    Brabus 900 is krankzinnig sterke Mercedes-AMG E63 S

    Brabus 900 is krankzinnig sterke Mercedes-AMG...

    16
    • 7 maart 2022
  • Nieuws
    Mercedes-Benz E-klasse: S-klasse in maatje M

    Mercedes-Benz E-klasse: S-klasse in maatje...

    35
    • 18 januari 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    Mercedes-Benz C-klasse aangepakt door Brabus

    Mercedes-Benz C-klasse aangepakt door Brabus

    3
    • 30 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz EQS 450+ AMG Line (2021)

    Mercedes-Benz EQS 450+ AMG Line (2021)

    3
    • 29 juni 2022
  • Nieuws
    'Mercedes-Benz gaat stoppen met A-klasse en B-klasse'

    'Mercedes-Benz gaat stoppen met A-klasse...

    90
    • 27 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Mercedes-Benz EQE 350 Luxury Line (2022)

    Mercedes-Benz EQE 350 Luxury Line (2022)

    4
    • 26 juni 2022
  • Nieuws
    Mercedes-Benz Vision EQXX legt 1.202 km af op één acculading

    Mercedes-Benz Vision EQXX legt 1.202 km...

    143
    • 24 juni 2022
  • Nieuws
    Mercedes-Maybach GLS 600 krijgt bullbar van Mansory

    Mercedes-Maybach GLS 600 krijgt bullbar...

    36
    • 23 juni 2022
  • Achtergrond
    Mercedes-Benz 500 SL vs. Chevrolet Corvette - Uit de Oude Doos

    Mercedes-Benz 500 SL vs. Chevrolet Corvette...

    24
    • 22 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden