Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Mazda
  • MX-5

Mazda MX-5 1.8 20th Anniversary (2011)

autoreview

Mazda MX-5 1.8 20th Anniversary (2011)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringMX-5 1.8 20th Anniversary
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf2.100 km
KM-stand laatst26.000 km
Lezerswaardering: 86%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Plezier

  • 5.300 km
  • 20 juni 2013

Ik heb de laatste 15jr alleen maar diesel gereden in NL. De laatste diesel was een V70 2.4D. Ik wilde ook 'downsizen' . Vond de Volvo te groot. Die ruimte heb ik niet -meer - nodig. Ik weet niet hoe ik erop ben gekomen naar de MX-5 te gaan kijken, maar op een zaterdag in mei jl. ben ik gaan proefrijden in een NC roadster coupe. Ik vond het meteen fantastisch. Die zit, dat sturen en tóch een motor die m.i. aan het gas hangt. De respons is goed. Reed de 1.8. Welnu, om een tamelijk lang verhaal redelijk kort te houden heb ik daags daarna een blauwe MX-5 20th anniversary gekocht. Ook hier betreft het de 1.8 ltr. Ik kan met zekerheid zeggen dat ik nog nooit zo'n heerlijke auto heb gereden. Ik heb ruim 25jr mijn rijbewijs. Dít is nu een rijdersauto. Ik reed de laatste 8 jaar automaat. Vond het nonsense wanneer lieden tegen mij zeiden dat handschakeling sportiever is. In deze auto gaat dat absoluut op. Het schakelen is een plezier. Het sturen is een plezier - wat gedraagt die auto zich goed in bochten - , erin plaatsnemen is al een plezier. Iedere keer weet je dat het 'oldschool 'rijden kan beginnen. Ernaar kíjken is al leuk. Alle onpraktische zaken, met name het chronisch ruimtegebrek neem ik graag op de koop toe. Het zijn natuurlijk niet alleen maar de lusten, maar de lasten ( buiten ruimtegegrek eigenlijk geen). Als er één woord op deze auto van toepassing is, dan is het het woord 'puur.' Deze auto koop je niet met je verstand, maar met je hart. En dát is nou juist zo verstandig geweest, bewijst iedere rit steeds weer. Nog even voor de economen hier : gemiddeld verbruik is 1 op 13,3

2 maanden en 6.500 km verder

  • 11.850 km
  • 11 augustus 2013

Inmiddels met de Mazda in 5 dagen naar Frankrijk en N-Spanje geweest. Just for the fun. De motor is wat losser en de auto maakt een mooier geluid. Heb op een dag meer dan 1.000 km gereden en wat mij opviel dat de auto absoluut niet oncomfortabel is. Het blijft een plezier om in te rijden. De motor van 126 pk voldoet m.i. goed. Hij pakt goed op en - indien je dat niet wilt - je hoeft niet veel te schakelen om goed vooruit te komen. Je kan 'm goed op koppel rijden, al is het natuurlijk het plezierigst om de auto door te trekken tot zo'n 3.5/4.000 rpm. Verder vind ik niet nodig. Zelden zo een fijne auto gehad. Misschien wel mijn fijnste auto in meer dan 30 jaar rij-ervaring. Het verbruik blijft bij een vlotte rijstijl 1:13,4.

Het blijft fantastisch.

  • 15.000 km
  • 7 december 2013

Inmiddels de 15K gepasseerd. De uitlaat maakt een geweldig geluid. Doet denken aan carburatiemotor uit 60-er jaren. Het blijft heel fijn autorijden. Iedere keer weer is het autorijden zoals ik nog nooit ervaren had. Het schakelen, bochten maken, optrekken: Alles gaat met een zekere puur- en vanzelfsprekendheid. Het is nostalgisch scherp autorijden met modern comfort. What can you wish more ?

Een paar maanden en vijfduizend kilometers veder

  • 20.000 km
  • 22 maart 2014

Heb de mx 5 nu 10 maanden in mijn bezit. Tja, wat valt er nog aan toe te voegen, buiten dat we nog betere vrienden zijn geworden, het rijden keer op keer een genot blijft en dat ik - nog - niet tegen de onpraktische kanten m.b.t. het ruimte gebrek ben aangelopen. Ik rijd als zeer snel open. Bij droog weer en + 10/12 graden dan gaat de kap open. Dat is zeer goed te doen. Binnenkort voor de eerste kleine beurt. Moest onlangs in Duitsland zijn en heb hoge snelheden gereden, d.w.z. 190 km/u plus. Ook bij hoge snelheden voelt het stuurgedrag goed aan. Het is gewoon een topauto. Die de berijder een enorme hoeveelheid plezier verschaft. Dat mag je met recht een vriend noemen.

Same story as before

  • 26.000 km
  • 7 december 2014

De mazda inmiddels 1.5 jaar in mijn bezit. Er valt weinig aan toe te voegen. Het blijft een fijne automobiel. Soms bekruipt mij het gevoel een kleine auto te rijden met dat stukje stof wat mij tegen neervallend hemelwater moet beschermen. Ik kom immers uit een Volvo V70. Maar het is en blijft een genot om in te rijden, zelfs op de saaie Nederlandse wegen. Deze auto maakt het autorijden in NL een stuk minder saai. Gelukkig maar. En eenieder vindt hem mooi, niemand patserig of overdone. Heb hem een 20k beurt laten geven. Verder niets bijzonders.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Mazda MX-5? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Mazda MX-5
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Mazda MX-5

INFO
Mazda
Mazda
Mazda MX-5 SkyActiv-G 132 (2D/6H)
€ 599
 
Mazda MX-5 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Mazda MX-5 1.8 Executive Leer Stoelverw

    Mazda MX-5 1.8 Executive Leer Stoelverw

    • 2009
    • 99.132 km

    € 10.950

    Mazda MX-5 1.8 Kyudo Leder bekleding ......

    Mazda MX-5 1.8 Kyudo Leder bekleding ......

    • 2012
    • 157.013 km

    € 14.900

    Mazda MX-5 NC Roadster Coupe 1.8i Kaminari Limited Airco Leder Cruise

    Mazda MX-5 NC Roadster Coupe 1.8i Kaminari Limited Airco Leder Cruise

    • 2011
    • 78.744 km

    € 16.950

Meer Mazda MX-5 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Officieel: nieuwe Mazda MX-5

    66
    • 16 december 2021
Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Mazda MX-5 specificaties
  • Mazda MX-5 occasions
  • Mazda MX-5 video's
Advies en informatie
  • Mazda MX-5 tests
  • Mazda MX-5 gebruikersreviews
  • Mazda MX-5 index
PREMIUM
Mazda 2 Hybrid - Test

Mazda 2 Hybrid - Test

Het mag een unicum worden genoemd: Mazda heeft twee totaal verschillende 2’s in de etalage....

Lees meer
 

Mazda MX-5 reviews

  • Gebruikersreview
    Mazda MX-5 2.0 S-VT GT-L (2011)

    Mazda MX-5 2.0 S-VT GT-L (2011)

    9
    • 26 maart 2019
  • Gebruikersreview
    Mazda MX-5 1.8 20th Anniversary (2011)

    Mazda MX-5 1.8 20th Anniversary (2011)

    • 20 juni 2013
  • Gebruikersreview
    Mazda MX-5 Roadster Coupé 1.8 Touring (2008)

    Mazda MX-5 Roadster Coupé 1.8 Touring (2008)

    • 11 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Mazda MX-5 SkyActiv-G 184 TS (2018)

    Mazda MX-5 SkyActiv-G 184 TS (2018)

    7
    • 7 december 2021
  • Gebruikersreview
    Mazda MX-5 RF SkyActiv-G 132 Luxury (2021)

    Mazda MX-5 RF SkyActiv-G 132 Luxury (2021)

    12
    • 30 november 2021
  • Gebruikersreview
    Mazda MX-5 1.6 Dynamic (2005)

    Mazda MX-5 1.6 Dynamic (2005)

    16
    • 13 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Mazda MX-5 1.6i (1996)

    Mazda MX-5 1.6i (1996)

    6
    • 30 juni 2021
meer reviews
Rij-impressie Mazda MX-5

Rij-impressie Mazda MX-5

28

De Mazda MX-5 is de bestverkochte roadster allertijden en is nog altijd de standaardkeuze...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Mazda MX-5 Roadster Coupé 1.8 Touring (2008)

    Mazda MX-5 Roadster Coupé 1.8 Touring (2008)

    • 11 mei 2022
  • Nieuws
    Mazda MX-5 - Back to Basics

    Mazda MX-5 - Back to Basics

    183
    • 23 april 2022
  • Achtergrond
    Op zoek naar een roadster voor 10.000 euro

    Op zoek naar een roadster voor 10.000 euro

    93
    • 27 maart 2022
  • Nieuws
    Mazda MX-5-ontwerper Shunji Tanaka overleden

    Mazda MX-5-ontwerper Shunji Tanaka overleden

    30
    • 22 december 2021
  • Nieuws
    Mazda verbetert MX-5 subtiel voor nieuw modeljaar

    Mazda verbetert MX-5 subtiel voor nieuw...

    27
    • 16 december 2021
  • Gebruikersreview
    Mazda MX-5 SkyActiv-G 184 TS (2018)

    Mazda MX-5 SkyActiv-G 184 TS (2018)

    7
    • 7 december 2021
  • Gebruikersreview
    Mazda MX-5 RF SkyActiv-G 132 Luxury (2021)

    Mazda MX-5 RF SkyActiv-G 132 Luxury (2021)

    12
    • 30 november 2021
Merk
Merk
  • Nieuws
    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    55
    • 25 juni 2022
  • PREMIUM
    Mazda 2 Hybrid - Test

    Mazda 2 Hybrid - Test

    • 21 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Mazda 2 SkyActiv-G 90 GT-M (2016)

    Mazda 2 SkyActiv-G 90 GT-M (2016)

    2
    • 7 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Mazda 6 2.5 S-VT GT-M (2008)

    Mazda 6 2.5 S-VT GT-M (2008)

    2
    • 6 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Mazda 6 1.8 Exclusive (2008)

    Mazda 6 1.8 Exclusive (2008)

    6
    • 5 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Mazda 5 2.0 TS Plus (2009)

    Mazda 5 2.0 TS Plus (2009)

    • 31 mei 2022
  • PREMIUM
    Ford Focus vs. Mazda 3 - Dubbeltest

    Ford Focus vs. Mazda 3 - Dubbeltest

    • 31 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden