Mazda MX-5 1.6i (1990)

autoreview

Mazda MX-5

Signalement

UitvoeringMX-5 1.6i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1990
Jaar van aanschaf1997
KM-stand bij aanschaf66.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na ruim 15 maanden intensief zoeken hadden wij eindelijk de auto gevonden die wij wilden. Een Canadese Miata 1.6i (115 pk). Een lange zoektocht was helaas noodzakelijk omdat er in 1997 weinig aanbod was en wij toch een redelijk wensenlijstje hadden. De auto is helemaal origineel en voorzien van stuurbekrachtiging (volgens de purist niet nodig, maar het stuurt wel super).
Een Canadese uitvoering onderscheidt zich van een Amerikaanse door o.a: een kilometerteller i.p.v. een mijlenteller, geen airbagstuur, andere ’stuurhengels’.
Na ruim 80.000 probleemloze kilometers is en blijft iedere afgelegde meter een waar feest. De wegligging is echt super (kart gevoel), de besturing is zeer direct.
De auto wordt gebruikt als hobby/vakantie auto. De vakanties naar o.a. Zwitserland, Frankrijk, Italië, Corsica en Schotland waren zéér gaaf.
Ondanks de kleine kofferruimte kan er toch redelijk veel worden meegenomen wanneer je het reservewiel vervangt door een spuitbus en je inventief bent met het inpakken.
’s Winters wordt de auto niet gebruikt. Door de accupolen los te koppelen blijft de accu gevuld.
Zelfs na 15 jaar heeft de Miata nog haar eerste cabriodakje.

PROBLEMEN

Door het stilstaan in de winter is er een remklauw gaan vastzitten. Door de garage is dit vakkundig opgelost.
Dit probleem doet zich nu niet meer voor omdat ze in een verwarmde garage staat. De onderhoudskosten zijn zeer laag.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.