Mazda 6 SportBreak SkyActiv-D 2.2 150pk Skylease+ (2014) #2
autoreview

Signalement
Uitvoering | 6 SportBreak SkyActiv-D 2.2 150pk Skylease+ |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2014 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand bij aanschaf | 13.000 km |
KM-stand laatst | 81.000 km |
Mazda6 2,2d automaat 150pk Soul Red
- 75.600 km
Overzicht km. en kosten;
02/09/2015: 13.000km: wagen aangekocht; 9 maanden oud, demovoertuig van dealer, (10.000euro korting op nieuwprijs)
03/06/2016: 18.000km: 849euro; origineel Mazda afneembare trekhaak laten plaatsen
10/08/2016: 24750km: 122,02euro; klein onderhoud (olie + oliefilter)
16/05/2017: 39987km: 122,21euro; klein onderhoud (olie+filter) + garantie terugroepactie kofferdekselpompen vervangen
14/11/2017: 50304km: 775,75euro; 4x Michelin Crossclimate+ banden
18/04/2018: 58002km: 303,25euro; groot onderhoud (lucht/olie/diesel/interieur-filter + olie) + garantie terugroepactie handremmechanisme
14/02/2019 75498km: 108,90 euro; klein onderhoud (olie+filter)
Ervaringen (op 15/02/2019);
rijd ondertussen al 22 jaar met Mazda (8 verschillende modellen gehad van 323 tot 626 tot 5 tot 2), maar deze Mazda 6 is echt top! ondertussen 60000km en bijna 4 jaar hiermee gereden. Rijd zeer comfortabel en stil, automaat schakelt schokvrij (is bij mijn collega's die Peugeot rijden echt wel anders). Ook echt wel vlot te noemen, niemand die meerijdt gelooft achteraf dat dit maar 150pk is, maar natuurlijk maakt 380nm koppel veel goed, daar geef je veel andere auto's het nakijken mee in het dagelijks verkeer.
+ punten;
comfortabel
vlot
model ziet er ook na 5 jaar nog goed en niet verouderd uit
zeer betrouwbaar (pannes=0, extra kosten=0),
vrij goedkoop in onderhoud. op een paar filters na en de banden is de auto na 75000km nog volledig origineel (geen remmen vervangen, geen ruitenwissers, geen .....)
-punten;
lakkwaliteit, na 5 jaar echt al veel beschadigingen tot zelfs op het dak steenslag. Het minste dat er iets tegen komt springt er een stukje uit de lak en door de felle Soul Red kleur valt dit extra op.
automaat schakelt zeer traag (enkele seconden nodig) van achteruit naar vooruit, wat bij manoeuvreren, mede door de grote draaicirkel erg hinderlijk en zelfs onveilig kan zijn
Verbruik;
gemiddeld over de eerste 50000km was altijd 5,8 a 5,9l/100km. Na montage Michelin Crossclimate is gemiddelde gestegen naar 6,2l/100km. Voor het formaat van de auto en het feit dat ik geen moeite doe om extra zuinig te rijden + bijna nooit snelweg doe vind ik dit aanvaardbaar. De Michelin banden zijn trouwens elke euro waard; originele banden waren Toyo Proxes=weinig grip bij nat weer, zelfs in 2de versnelling nog doorslippen (hoewel dit een automaat is)
Afscheid genomen ,,.
- 81.000 km
vrij onverwacht beslist afscheid te nemen van onze aangename en comfortabele 6. De ruimte en de rust zullen we missen.
Als 9de Mazda op rij gekozen om de echte Mazda-droom na te jagen.
De vervanger is een MX-5!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.