Mazda 6 SportBreak 2.0 CiTD 121pk Touring (2006)

autoreview

Mazda 6 SportBreak
Mazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreakMazda 6 SportBreak

Signalement

Uitvoering6 SportBreak 2.0 CiTD 121pk Touring
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf155.000 km
KM-stand laatst241.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Laatste rit

  • 241.000 km

De Mazda 6 Sportbreak 2.0 diesel is verkocht. Rijdt waarschijnlijk nog wel even rond in een ver exportland.
Blij dat ik er van af ben!

Pluspunten:
- goede rijeigenschappen
- goede prestaties
- krachtige motor
- comfort
- ruimte

Minpunten:
- rumoerige motor
- niet echt zuinig
- duur in gebruik
- duur in onderhoud
- onderhoudsgevoelig

Ik heb in deze auto 32 maanden en ca 86000 km gereden. In die tijd ruim 8000 euro uit moeten geven aan reparatie en onderhoud!! Omgerekend is dat 250 euro per maand. Dit bedrag vind ik wel heel erg hoog, zeker als je daarbij weet dat onderhoud is gedaan door een klein Bosch Car Service bedrijf waar de uurtarieven ongeveer de helft van de dealertarieven zijn.
Grootste kostenpost was het vervangen van 4 injectoren. Bij veel merken worden reviseerbare types gebruikt, bij Mazda dus niet. Bijna 3000 euro kostte het vervangen. Regelrechte ramp was het roetfilter, in die 86000 km 3x moeten regenereren/reinigen, laatste keer waren de kosten 1000 euro. Deze diesel regenereert zichzelf pas vanaf 2500 rpm behalve in de zesde versnelling! Waarom zit die er eigenlijk op?
Mazda dealer heeft geen oplossing voor roetfilter problemen, "gewoon bij elke beurt regenereren is hun advies". Ook andere onderdelen zijn niet bepaald goedkoop, distributie set inclusief waterpomp kost bijna 500 euro exclusief btw en exclusief montage.

Kortom het is een dure bak en ik zal niemand meer adviseren er een te kopen.

Mensen die overwegen een diesel te kopen adviseer ik goed te informeren naar merk gebonden roetfilterproblemen die volgens mijn garage bij heel veel merken schijnt voor te komen en veel te maken heeft met het gebruik van de auto.

Ik ga nu verder met een Ford Focus Wagon 1.8 flexifuel in Ghia uitvoering, lekker compleet. Hopelijk is deze auto betrouwbaarder.

4,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.