Mazda 323 F 1.8i GLX (1998)

autoreview

Mazda 323 F

Signalement

Uitvoering323 F 1.8i GLX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf112.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 70%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Eind 2000 kocht ik deze metallic donkerblauwe 323F op gas met 112000km op de klok bij de Mazda dealer in Emmen. De auto kwam uit de lease (Leaseplan) en na de proefrit was ik helemaal verkocht. Ik was op zoek naar een versie op LPG en dat ik ook nog een (erg) jong exemplaar met een 1.8 blok tegenkwam was helemaal top!

Met de dealer overeengekomen dat de lichte corrosie bij de LPG-vuldop verholpen zou worden en dat de compressie gecontroleerd zou worden, de handtekening gezet voor de koop van mijn eerste auto.... Geluk bij een ongeluk was dat de compressie van 1 van de 4 cilinders ietsje minder was en dat de dealer in staat was de koprevisie te claimen bij de leasemaatschappij!

Update 04-10-2007
Auto is ingeruild wegens andere baan (met lease-regeling) op een Ford Fiesta 1.3 8V Collection uitvoering van 1999. Dit is vanaf nu onze 2e auto.

PROBLEMEN

- Net buiten de 3 mnd BOVAG-garantie koppelingsplaten vervangen, uit coulance alleen onderdelen hoeven betalen.
- Rond de 150000 ruitenwisseraandrijving kapot, gerepareerd en binnen 3 maanden weer kapot..... Bleek dat de dealer maar één helft van een kogelgewricht vervangen had de eerste keer. De tweede keer was dus de andere helft kapot. Van garantie kon geen sprake zijn bij Misker, erg raar allemaal.
- Schokbreker rechtsachter bij 275000km. Niets raars maar wel duur aangezien de LPG-tank eruit moest.
- Problemen met LPG bij 301000km, auto begint te schokken bij het acceleren door het 2000rpm gebied. Op benzine is alles OK. Bleek de bobine te zijn.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.