Mazda 323 F 1.8i GLX (1998)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 323 F 1.8i GLX |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 2000 |
KM-stand bij aanschaf | 112.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Eind 2000 kocht ik deze metallic donkerblauwe 323F op gas met 112000km op de klok bij de Mazda dealer in Emmen. De auto kwam uit de lease (Leaseplan) en na de proefrit was ik helemaal verkocht. Ik was op zoek naar een versie op LPG en dat ik ook nog een (erg) jong exemplaar met een 1.8 blok tegenkwam was helemaal top!
Met de dealer overeengekomen dat de lichte corrosie bij de LPG-vuldop verholpen zou worden en dat de compressie gecontroleerd zou worden, de handtekening gezet voor de koop van mijn eerste auto.... Geluk bij een ongeluk was dat de compressie van 1 van de 4 cilinders ietsje minder was en dat de dealer in staat was de koprevisie te claimen bij de leasemaatschappij!
Update 04-10-2007
Auto is ingeruild wegens andere baan (met lease-regeling) op een Ford Fiesta 1.3 8V Collection uitvoering van 1999. Dit is vanaf nu onze 2e auto.
PROBLEMEN
- Net buiten de 3 mnd BOVAG-garantie koppelingsplaten vervangen, uit coulance alleen onderdelen hoeven betalen.
- Rond de 150000 ruitenwisseraandrijving kapot, gerepareerd en binnen 3 maanden weer kapot..... Bleek dat de dealer maar één helft van een kogelgewricht vervangen had de eerste keer. De tweede keer was dus de andere helft kapot. Van garantie kon geen sprake zijn bij Misker, erg raar allemaal.
- Schokbreker rechtsachter bij 275000km. Niets raars maar wel duur aangezien de LPG-tank eruit moest.
- Problemen met LPG bij 301000km, auto begint te schokken bij het acceleren door het 2000rpm gebied. Op benzine is alles OK. Bleek de bobine te zijn.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.