Maserati Ghibli (1995)

autoreview

Signalement

UitvoeringGhibli
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf65.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Een Maserati koop je niet met je verstand maar met je hart.
Een bijzonder merk met een bonte geschiedenis. Voordat ik tot de aanschaf overging heb ik veel Maserati rijders gesproken over hun ervaringen en veel over gelezen. Vooral met wat oudere types is het belangrijk dat je bijvoorbeeld de historie goed bekend is en uiteraard dat de auto dan ook netjes onderhouden is. Deze Ghibli is van het nieuwere type dat vanaf 1994 gemaakt is, dus eigenlijk het verbeterde model Ghibli. De auto komt uit Italie en dat wil zeggen dat het een 2.0 l V6 is. Dit blok heeft dus meer pk´s dan die 2.8 V6 die voor de export gebruikt is. Ipv 285pk heeft de 2.0 309pk, een top van zon 275km/u en 0-100 in zo´n 5,5 sec. En dat merk je. Deze auto daagt je uit om gas te geven. Heerlijk geluid klinkt er uit die dubbele pijpen, draai dikwijls het raampje open om te genieten.

PROBLEMEN

Let er op dat de nokkenaskettingen vervangen zijn en ook de kleppen bijvoorbeeld gesteld want dat zijn dure grapjes. Na 9000 km een grote beurt laten uitvoeren, kosten 3000,-.
Zoek hiervoor wel een goede specialist op. Verder weinig problemen gehad, behalve dan de accu kapot en dynamo vervangen, kostte ook 600,-. Je moet rekenen dat zo´n auto je aan onderhoud over, 30.000 km verspreid, zo´n 2000,- kost en dat is iets om rekening mee te houden. Mijn vorige Audi was ook niet goedkoop. Als ze daar even bij de dealer aan ruiken dan kost het je al 100,-.
Belangrijkste is om een Maserati goed warm te rijden, dan gaat er ook niet snel wat kapot. Deze is donkergroen met creme leder en niet iedereen herkent er een Maserati in dus is het echt een wolf in schaapskleren. Zelf ervaren om een Porsche Cayenne S eruit te rijden op de Autobahn.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.