AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Lancia Ypsilon 10 Turbo (1986)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Ypsilon 10 Turbo |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1986 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand bij aanschaf | 116.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Leuke kleine auto. Door de korte wielbasis rijdt hij lastig over drempels en voelt hij op hoge snelheid een beetje instabiel aan. Hij is zeer snel (moet ik wel bij vertellen dat ik met 0.9 bar overdruk rij tegenover 0.7 origineel) en je ziet hem nooit rijden! Echt een leuk wagentje. Jammer is wel dat hij in vergelijking met een normale y10 veel brandstof gebruikt. Hij rijdt gemiddeld 1 op 13, een gewone y10 rijdt ongeveer 1 op 16.
PROBLEMEN
- Waste-gate zat vast vanwege lang stilstaan (kwestie van loswrikken).
- Roest onder de deuren en achterklep, verder geen problemen.
8,5
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Lancia Ypsilon
Lees ook
Achtergrond
Waarom Lancia Ypsilon-voorganger Y10 als premium-Panda meer mocht kosten dan simpele Fiat Uno
Op Zoek Naar
De bijna vergeten Toyota Urban Cruiser of toch iets anders cross-overigs voor €5.000?
Nieuws
11 Europese autobouwers en toeleveranciers gaan samen software ontwikkelen
Renault 18 GTL (1984) - Klokje Rond klassiek
Nieuws
Lezersreacties (0)
Reageren