Lancia Delta HPE 2.0 16v (1996)

autoreview

Lancia Delta HPE

Signalement

UitvoeringDelta HPE 2.0 16v
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf118.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Liefde maakt blind. En dat is precies wat er met mij gebeurd is met deze auto. Ik heb er teveel voor betaald bij een bekende Alfa Romeo dealer. Direct traden er enkele probleempjes op (zie onder). Maar als die dan eenmaal rijdt... geweldig! Het interieur van de auto blijft boeien. Recaro stoelen met alcantara bekleed en in het dashboard zijn maar liefst 7 metertjes op een rij gepositioneerd. De in de tijd van deze auto baanbrekende McPherson wielophanging maken het een echte bochtenverslinder. Weinig overhellen en zeer precies te sturen. Verrassend vond ik het hoogtoerige karakter van deze twee-liter, pas bij 4000 tpm komt ie echt los, onderwijl een prachtige roffel producerend. Maar niet zo prettig in de file uiteraard. Benzineverbruik van rond de 1 op 11 is niet eens al te gek met zo’n auto.
Wat me erg tegenviel is de kennis (of het gebrek daaraan) van deze wat oudere auto bij de plaatselijke Fiat dealer. Ze konden me niet echt helpen met een onregelmatig stationair toerental, maar ik moest wel onderzoekskosten betalen. Een gespecialiseerde sloperij (Geuzendam.nl) wist me door de telefoon echter direct al te vertellen welk onderdeel ik nodig had. Bij problemen kun je dus beter direct zo’n iemand bellen, want voor onderdelen wil je ook al niet naar de dealer gaan...

PROBLEMEN

* Lek in koelsysteem (onder garantie gerepareerd)

* Dynamo kapot (onder garantie vervangen)

* Na slechts 1 jaar in bezit, bleek bij APK inspectie de voorste draagarmen en schijfremmen rondom vervangen te moeten worden. Daarbij een grote beurt incl. disitributieriemen; een zeer dure aangelegenheid.

* VAE klep (klepje in luchtinlaat) vervangen door een gebruikt exemplaar (bekend euvel van dit type)

* Olieverbruik, volgens de handleiding is er niks abnormaals aan 1 liter op 1000 kilometer.

* Een uitgelopen drijfstanglager heeft mij de auto aan de kant doen zetten.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.