Lancia Delta 2.0 i.e. 16v HF Turbo LS (1995)

autoreview

Lancia Delta 2.0 i.e. 16v HF Turbo LS (1995)

Signalement

UitvoeringDelta 2.0 i.e. 16v HF Turbo LS
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf96.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Heb mijn auto in 2003 gekocht bij de Lancia dealer te Veenendaal (Autokuijer BV) zonder garantie en zonder apk.
Dit was geen probleem voor me aangezien ik zelf monteur ben.
Gelijk groot onderhoud gedaan met nieuwe remschijven en blokken voor DB riem en flexibel deel uitlaat.
Na een paar dagen bleek ineens het achteraam vanzelf open te gaan als de deur open stond was er een draad doorgesleten van de raambediening achter.
Na en jaar standaart gereden te hebben is de auto verlaagt en is er een Sportfilter opgekomen en ook een open dumpvalve.
Vooral die dumpvalve is een goede koop geweest hij blaast echt super af met overschakelen.
Door het verlagen is wel het comfort iets minder geworden maar stuurt wel veel strakker en hij stuitert niet hinderlijk.
Vorig jaar heb ik de draagarm rubbers vervangen die waren namelijk versleten.
Ook vorig jaar grotere wielen gemonteerd (17’stilo abarth wielen met pirelli p zero nero banden 205/40/17).
Ook is de auto gechipt na 230pk en 335nm wat ik ervan merk is dat hij voornamelijk onderin veel sterker geworden is en ook circa 1000 toeren langer doortrekt.
Benzineverbruik is wel wat hoger geworden en er moet nu euro 98 in.

PROBLEMEN

Grootste probleem dat er geweest is is de koppeling niet zozeer versleten maar druklager versleten.
Verder alle lampjes daschboord vervangen
ieder jaar setje voorbanden.
Delen uitlaat opnieuw moeten lassen.
En helaas een week geleden geconstateerd dat de koppakkiing defect is.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.