Kia Picanto 1.0 DPi DynamicPlusLine 4-zits (2021) #2

autoreview

Kia Picanto 1.0 DPi DynamicPlusLine 4-zits (2021)

Signalement

UitvoeringPicanto 1.0 DPi DynamicPlusLine 4-zits
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2021
KM-stand laatst2.700 km
Lezerswaardering: 79%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Boven verwachting

Het werd tijd om een nieuwe auto aan te schaffen, een kleine, zuinige en betrouwbare auto. Na proefritten met allerlei merken in het A segment is uiteindelijk de keuze gevallen op de Kia Picanto 1.0 DPi 67pk 4-zits DynamicPlusLine. Ze reed het beste van alle andere merken proef gereden auto's. Zeer compleet uitgevoerd, veel luxe. Mijn vorige auto een Mercedes B klasse (2012-80.000 km) was een heerlijke auto dus dacht ik een stap terug te moeten doen. Alleen in heb ik ruimte van de achterbank en kofferbak moeten inleveren. We zijn met zijn tweeen en hond dus de ruimte mis ik niet. Ik ben 1.90 lang en heb voor in de Kia een zee van ruimte, met de stoel op achterste en hoogste stand heb ik zelfs nog ruim 10 cm over voor hoofd en knieen. Ondanks de korte wielbasis neemt de auto zonder problemen drempels en hobbels, ze is zeer goed afgeveerd, zelfs beter dan de Mercedes. Ze stuurt heerlijk en rustig, spoort als een trein vooral op de snelweg hoef je bijna niet te sturen en ligt als een blok op de weg en bochten. Het geluidsniveau is in tegenstelling tot wat ze zeggen in de allerlei testen gewoon goed en stil, ook doordat je geen rammel en piep geluiden en weinig windgeruis hebt is het zeer aangenaam rijden. Zuinig rijden doet die zeker, ondanks de vrieskou (- 9 graden) de climatecontrol en airco aan zonder problemen 1 : 20 dus dan kan je er op wachten dat die van de zomer nog veel zuiniger loopt. Het grote 8 inch info intertaimentscherm is indrukwekkend, je hebt geen instructie boekje nodig alles wijst zich zelf, de navigatie met filemeldigen inclusief is supersnel en heel eenvoudig te bedienen. Het UVO systeem is geschakeld op je telefoon en je krijgt een melding als je de auto niet op slot hebt gedaan dus daan doe je hem alsnog op slot vanuit de huiskamer. Je kan de routes plannen in de huiskamer en doorsturen naar je auto en nog veel meer dingen bekijken zoals de ritten die je hebt gemaakt met gegeven van tijd, afstand, snelheid, enz. De Dynamic Plus Line is nog met veel meer luxe opties uitgevoerd zoals achteruitrijcamera, parkeersensoren, dagrijverlichting, led voor en achter verlichting, kijk maar op de Kia-site, het is te veel om op te noemen. Er zit geen turbo op en dat maakt hem geen racemonster maar als je het gas goed intrapt gaat die echt van kiet en is er totaal geen probleem met invoegen op de snelweg. Ik heb nu ongeveer 1000 km gereden en had niet gedacht dat die in vergelijking tot andere auto's in het A + B segment zo heerlijk zou rijden het geeft je het gevoel dat je een segment hoger rijdt. Ik denk dat Kia met de Picanto een prachtig/goed autootje aanbied met 7 jaar garantie. De prijs ruim € 17.000 is die waard met al zijn luxe vooral als je het afzet tegen andere auto's. Als je er een wil aanschaffen zou ik geen instap model nemen maar een paar stappen hoger daar krijg je geen spijt van.

5 maanden verder

  • 2.700 km

Ik rij niet zoveel in 5 maanden nog maar 2700 km komt ook een beetje door het coronavirus. Maar de conclusie is weinig tanken met een toch al lekker zuinig karretje. Ben nog steeds dik tevreden met de Picanto, ik zit er goed in met mijn 1.90 mtr zelfs nog 10 cm ruimte boven het hoofd en meer dan 10 cm over voor de knieen. Bij stadswerk makkelijk 1 op 18,19, 20 en dan let ik niet op zuinig rijden. De zomerse temperaturen brachten mij op de gedachte om een zuinigheids test te gaan doen, zo gezegd zo gedaan. Heb een test gedaan op A, N en binnenwegen over totaal 45 km (3 x 15 km). De zon scheen 25 graden bijna geen wind en de climatecontrol op 22. Gemiddeld gebruik op 0 gezet en rijden maar, op de A wegen snelheid 100 km, N weg snelheid 80 en binnenwegen 60 km. Rustig optrekken op tijd schakelen niet te veel gas geven en als het mogelijk was op de cruisecontrol. Goed anticiperen op rotondes en de laatste 400 meter gewoon in zijn vrij zetten en laten uitlopen, het zal je verbazen hoe weinig het karretje in snelheid afneemt. Aan het einde van de rit van 45 km gaf het infosysteem aan een gemiddelde van 4 liter op 100 km dus 1 op 25, amazing !!!!!!! Daar kan menig hybride niet aan tippen.

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Kia Picanto

Arval
Kia Picanto 1.0 DPi ComfortLine 4-zits (5D/5H)
€ 293
 
Kia
Kia Picanto 1.0 DPi ComfortLine 4-zits (5D/5H)
€ 304
 
DirectLease
Kia Picanto 1.0 DPi ComfortLine 4-zits (5D/5H)
€ 309
 
Leaseplan
Kia Picanto 1.0 DPi ComfortLine 4-zits (5D/5H)
€ 335
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens