Kia Niro 1.6 GDi PHEV DynamicLine (2022) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | Niro 1.6 GDi PHEV DynamicLine |
---|---|
Versnellingen | 6, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2022 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand laatst | 33.000 km |
Kleine startaccu
- 26.000 km
Deze KIA Niro PHEV is een hele goede en betrouwbare en degelijke auto.
Met maar één negatief aspect:
de kleine startaccu meldt zich m.n. in vakantie/kampeerperiode, je haalt tussendoor spullen uit en stopt spullen in de auto. Deuren of achterklep staan dan even open, dat kost stroom. Hij heeft mij nu in 1 jaar tijd 4x laten staan.
Uiteraard altijd snel oplosbaar maar toch vervelend.
Dealer kent het probleem, het komt bij diverse types van KIA voor.
Brandstofgebruik
- 33.000 km
Het verbruik is stabiel en efficient t/m 26.000 km
Zonder laadbeurten voor de PHEV kom je op 4 liter per 100 km/1 op 25 dus.
Met caravan(gewicht ca 1000 km) is op lange trajecten(Italië/Zuid-frankrijk/Spanje) 7,5 liter op 100 km haalbaar, dus 1 op 13,3
Dit zijn dus gemiddelden over deze eerste 26000 km.
Met veelvuldig gebruik van geladen PHEV(zonder caravan natuurlijk) is tussen 1 op 50 en 1 op 100 haalbaar.
Op 2 oktober kan ik het volgende toevoegen: zonder caravan is in het dagelijkse gebruik voor ons 1 op 30 zonder problemen haalbaar.
Met caravan hebben we op een recente kampeervakantie in Zuid-Frankrijk 1 op 15,3 gereden. Totaal ca 2500 km waarvan ca 100 km zonder caravan.
Goede cijfers vinden wij.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.