Hyundai Trajet 2.0i GLS (2002)

autoreview

Hyundai Trajet

Signalement

UitvoeringTrajet 2.0i GLS
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf115.000 km
KM-stand laatst139.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Omdat de vorige auto wat ruimte tekort kwam en we nogal eens bezoek uit het buitenland krijgen en ook nog eens twee kleine kinderen hebben, besloten we een MPV aan te schaffen. Het moest er wel eentje worden met 7 zitplaatsen.

De keuze was een Chrysler Voyager of een Hyuandai Trajet. Deze twee auto's voldeden aan onze wensen en het budget wat voor een auto wilden besteden. Eerst hebben we de betrouwheid van beide auto's vergeleken en de keuze was snel gemaakt. Bij de Chrysler was 50% van de bestuurders tevreden en bij de Hyundai bijna 90%.
Deze cijfers heb ik ergens gevonden toen ik de betrouwbaarheid van beide auto's ging googlelen. Dan is het niet zo moeilijk kiezen. Hoewel de Chrysler er wel iets mooier en frisser uitziet.

Vervolgens op internet naar een Trajet gezocht en deze was snel gevonden, een mooie zwarte Hyundai Trajet uit 2002 met 115000 km op de teller.
De verkoper zou een APK doen en de distributieriem vervangen.
Helaas is dat laatste niet zo goed gegaan zou later blijken, maar de verkoper heeft meebetaalt om de distributieriem weer op tijd te laten lopen.

We hebben de auto nu ruim een jaar en de teller staat op 133000 km en technisch nog geen problemen gehad. Alleen de electronica doet af en toe wat vreemd. Bij de verlichting in stand automatisch hoor je een vreemd ratelend geluidje als het contact aan staat en als je de achteruitverwarming aanzet gaan de deuren spontaan op slot en vervolgens weer open. Electronica is dus van een iets mindere kwaliteit, maar het kan verder geen kwaad en alles werkt uiteindelijk wel, hetzij met een kleine omweg.
Ook de dakreling van onze Trajet heeft last van oxidatie, een bekend probleempje van de Trajet.

Een paar keer per jaar maken we een reis van 2000 km heen en 2000 km terug en dat is heel goed te doen met de Trajet. Dit komt mede door de armsteunen in de voorstoelen. Nooit geweten dat dit betrekkelijk eenvoudig extraatje zoveel ontspanning kan geven. Tijdens de heen en terugreis hoeven we alleen te stoppen voor benzine en doen we deze reis nu binnen 24 uur. Bij de vorige auto's was je na 10 uur rijden gebroken en was het overnachten geblazen.

De stoelen zijn verder heel comfortabel en kun je deze prima verstellen. Leuk dat je de voorstoelen kunt draaien, maar ik heb het nog nooit hoeven doen, maar ik kan me voorstellen dat er mensen gebruik van maken. Wel erg handig zijn de vliegtuigtafeltjes in de rugleuning van de voorstoelen. En al die opbergbakjes zijn ook erg geinig en soms ook wel handig. In het plafond zit een bakje voor de zonnebril en onder de bijrijdersstoel zit een complete la. De kaartenbakjes in de deuren zijn wat aan de kleine kant. In de kaartenbakjes in de achterdeuren past hooguit 1 tijdschrift. Ook handig zijn de kaartleeslampjes bij elke zitplaats, hoewel deze lampjes wel erg snel heet worden. Ook vind ik dat de knop om de verwarming hoger of lager te zetten behoorlijk ver weg zit. Ik ben wel heel benieuwd hoe de Koreanen dat zelf doen, want zij zijn een aardig stukje kleiner dan wij zijn.

Als alle stoelen gemonteerd zijn heb je niet overdreven veel bagageruimte over, maar wel genoeg voor een paar goed gevulde boodschappentassen. Als je echter de achterste zitrij weghaald heb je wel opeens een gigantische zee aan ruimte.

De motor presteerd op de vlakke weg uitstekend, maar een sprintje winnen bij het stoplicht ga je absoluut verliezen.
Op de wat flinkere heuvels komt de motor wel een hoop trekkracht tekort. Heuveltje op met 7 personen is een heus avontuur op zich.
Maar in het algemeen is de Hyundai Trajet een ideale reisauto.

Alles bij elkaar opgeteld krijg je meer dan voldoende waar voor je geld.

Update

  • 139.000 km

Tijdens de laatste vakantie ging de kachel stuk.
Er bleek een weerstand kapot te zijn.
Deze is vervangen en sindsdien is het hele elektrische systeem weer helemaal goed. Dus er gebeuren geen rare dingen meer tijdens het aanzetten van de airco e.d.
De auto is nu helemaal perfect.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.