Hyundai i30 CW 1.4i CVVT Blue i-Motion (2011)

autoreview

Hyundai i30 CW
Hyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30 CWHyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30Hyundai i30

Signalement

Uitvoeringi30 CW 1.4i CVVT Blue i-Motion
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst1.300 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Prima wagen, jammer van verbruik, 6-bak please

  • 1.300 km

Dure garage beurten van mijn Seat Alhambra was ik zat. Zijn ruimte missen we wel (2 dochters van 5, en 1 dochter van 8 in kinderstoeltjes naast elkaar past in zo'n 'bus' prima).
Maar toch gekozen voor de goede 50/50 deal van Hyundai voor de i30CW (daar passen ze ook naast elkaar maar is lastiger in de riemen zetten).
Beenruimte daarentegen viel me enorm mee, ik ben 1.89 en kan goed 'achter mezelf' zitten (beter dan in de ruim 2x duurdere Audi A4 avant van mijn collega).
Indruk na 1300 km van de auto is goed. Voelt solide aan, zit goed, bediening voelt 'Europeesch'. Ik heb gekozen voor de 1.4 omdat deze in PK's (en topsnelheid) niet veel onder doet voor de 1,6 en het scheelt toch weer Euro's. Ook verwachtte ik lekker zuinig te gaan rijden in m'n Koreaan met z'n moderne motor met stop-start systeem.
Dat valt dus (nu) nog tegen, woon-werk verkeer met een paar stoplichten komt tot nu toe op 1 op 11.
Okay, na een paar duizend kilometer zal dit nog wel verbeteren als de motor is ingereden. Ondanks dit rij ik erg blij en prettig in de i30. Ik vind de stoelen goed zitten en ook de ruit-, airco- en verwarmingsbediening goed werken en degelijk aanvoelen. Ik las in sommige reviews dat sommigen problemen ondervonden met de cruise control, maar die vind ik prima functioneren. Ook de audiobediening, en audiokwaliteit, valt me helemaal niet tegen; goed te bedienen.
Oh ja; als je dan een keer gas geeft en goed in z'n toeren zit (wel op bedrijfstemperatuur uiteraard) kom je prima mee en voelt de motor zeker niet sloom aan, blijft natuurlijk wel een 1,4 maar 110 pk en wat toeren (durven) maken bracht mij een glimlach op m'n gezicht.
Een punt nog, en ik ben niet de eerste in de reviews; een 6 bak... wat vraagt deze auto om een 6 bak. Diesel versie heeft 'm wel las ik (apart toch met meer koppel?). Maar verder: prijs kwaliteit: een goede auto. En de opgefriste iets agressievere neus staat 'm goed

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Hyundai i30

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.