AutoWeek 8 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 8 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Hyundai
  • i30 CW
9

autoreview

Hyundai i30 CW 1.4i CVVT Blue i-Motion (2010)

Anoniem
  • Review
22 september 2012 om 11:09
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoeringi30 CW 1.4i CVVT Blue i-Motion
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf23 km
KM-stand laatst0 km
Gemiddelde lezerswaardering: 53%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Verbruik

  • 22 september 2012

Als de auto door de dealer geleverd wordt met een volle tank, schat de auto in dat je 560km per tank kunt rijden. Dat valt tegen als je een verbruik van 1:16 verwacht en je een tank van 53 liter hebt.

Inmiddels geeft mijn auto een schatting van 655 km/tank. Ik beschouw mezelf als een zuinige rijder:
* uit laten rollen bij stoplichten
* bij snelheidsverlagingen (120=>100=>80) laten uitrollen
* afstand houden op snelweg zodat je minder hoeft te remmen en op te trekken
* als je niet hoeft te versnellen schakelen tot je net boven de 1000 toeren zit.

Het praktijk verbruik kun je zien in het verbruiksoverzicht.

Versnelling

  • 22 september 2012

De auto heeft slechts 5 handmatige versnellingen.

Ik mis de 6e en 7e versnelling, bij 50km/u zit ik al in z'n 5 en dat trekt hij makkelijk.

De auto heeft een schakel adviseur, deze adviseert bij 70km/u om naar de 5e versnelling te schakelen.
Dat betekend dat je bij 100 en zeker bij 120 en 130 onnodig veel lawaai in de auto hebt en dat de auto, indien je een constante snelheid kan rijden, niet efficiënt genoeg met de brandstof omspringt.

De motor is sterk genoeg om in z'n 2 op te trekken, echter is dat natuurlijk meestal niet het meest effectief qua brandstof gebruik / acceleratie vermogen.

Door de tandwiel verdeling van de schakelbak, trek je (als je wil) de meeste auto's er makkelijk uit.

Start/Stop

  • 22 september 2012

Het start-stop systeem is ideaal. Lekker rustig bij het stoplicht en je merkt echt dat je bespaard.

Het systeem werkt zo snel dat je vaak eerder weg bent dan de gene naast je bij het stoplicht.

Als extra is het heel handig, slaat de auto af tijdens inparkeren? Dan zet je de versnelling in z'n vrij en weer op z'n plek en de auto is gestart. Geen gedoe met sleutels of het vinden van een start knopje dus. Gewoon een standaard schakel reflex :)

Wat mis ik nog?
* Terug winnen van rem energie
* Het radio volume zou automatisch moeten anticiperen op het niveau van het motor geluid, immers als de motor stil staat is er minder achtergrond lawaai en staat de radio voor je gevoel dus te hard.

Ruitenwissers

  • 22 september 2012

De ruiten wisser werkt prima, je hebt goed zicht.

De wisser voor de achterruit gaat echter andersom aan als die van de voorruit.
Gevolg is dat je daar onnodig vaak de schoonmaak vloeistof overheen laat vloeien.

De wisser voor de achter gaat bij inschakelen automatisch een paar keer heen en weer en wacht daarna wat langer. Wat mij betreft mag de initiële keer wissen wat minder vaak. En als je de wisser net gebruikt hebt, uitgezet hebt en binnen een paar minuten weer aan zet, hoeft dit proces niet te gebeuren.

Verlichting

  • 22 september 2012

De verlichting binnen en buiten is niet van LED, dat zorgt voor onnodig veel stroomverbruik en dus onnodig veel brandstof verbruik.

Stoelen

  • 22 september 2012

Onze versie heeft de luxe dat je bestuurdersstoel een instelbare ruggensteun heeft. Dit is voor een zwangere vrouw erg prettig.

Helaas was deze optie niet beschikbaar voor de bijrijders.

Onze ervaring is wel dat je na een lange rit een wat houten kont krijgt. In een Ford Focus hebben wij daar minder last van.

Mooi

  • 22 september 2012

Nog steeds zijn wij erg tevreden over de kleur van de lak en de look van de auto.

Mensen hebben vaak het idee dat de auto net nieuw is. Hij wordt als luxe en duur door omstanders ingeschat. Als je dan aangeeft dat hij goedkoper is dan een Volkswagen Golf of een Ford Focus in vergelijkbare uitvoering...

Veilig

  • 22 september 2012

De auto heeft 5 sterren veiligheid en twee ISOFIX posities.

Daarnaast hebben we gekozen voor de Electronic Stability Program (ESP) optie. Dit kost iets meer brandstof, maar zorgt voor meer veiligheid op de weg.

Door het ISOFIX systeem kunnen we de kinderstoelen veilig vastmaken aan de carrosserie, zodat ze goed beschermd worden bij een botsing. Wij hebben bij de keuze van een auto hier speciaal op gelet.

Punten ter verbetering

  • 22 september 2012

Naast de punten die ik hier verder genoemd heb zijn er nog puntjes die ik graag zou willen hebben in deze auto:

* Automatisch afstand houden bij cruisecontrol
* Een automatisch dimmende binnenspiegel
* Verkeersborden herkenning
* Parkeersensoren voor
* Regensensoren
* Dat de automatisch inklapbare spiegels zo inklappen dat er geen dauw of regendruppels op afzetten
* De coating die op "Bio Glass" zit over mijn ramen en lak heen.
* LED binnen verlichting.
* Een schakeling die er voor zorgt dat auto altijd voldoende accu heeft om te starten. En andere elektrische dingen (interieurlampjes etc) dan even geen stroom geeft.

Zoals je ziet, valt het lijstje mee.

Koppel Nm / 1.4 vs 1.6

  • 22 september 2012

Er wordt wel eens gevraagd of ik niet liever een 1.6 zou hebben. Mijn weder vraag ik dan kijk eens naar de grafieken met koppelvermogens van de 1.4 en 1.6 die de dealer beschikbaar heeft.

Wat opvalt is dat tot 120km/u de 1.6 geen(!) extra koppelvermogen heeft t.o.v. de 1.4 motor (in de 2010 versie, anderen heb ik niet gecheckt).

Dat betekend kort weg dat je met de 1.4 even snel kunt optrekken als de 1.6. Terwijl de 1.4 goedkoper is en minder brandstof nodig heeft.

Wil jij nog wat weten?

  • 26 september 2012

Heb je een vraag over deze auto, die je graag in deze review terug ziet komen. Laat het dan weten in het commentaar, zodat ik het toe kan voegen.

3,5
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
 
  • Houd me op de hoogte over de Hyundai i30
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Wagon 1.6 GDI i-Motion Plus/ Navi/Clima/Camera /47.000 km1e Eig

    Hyundai i30 Wagon 1.6 GDI i-Motion Plus/ Navi/Clima/Camera /47.000 km1e Eig

    • 2015
    • 47.302 km

    € 13.800

    1.4i i-Motion | LM Velgen | Cruise Control |

    Hyundai i30 1.4i i-Motion

    • 2011
    • 121.342 km

    € 7.495

    1.4 i-Drive SPORTIEF NETTE AUTO !!

    Hyundai i30 1.4 i-Drive SPORTIEF NETTE AUTO !!

    • 2015
    • 100.170 km

    € 10.799

Meer Hyundai i30 occasions

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Hyundai i30 specificaties
  • Hyundai i30 occasions
  • Hyundai i30 video's
Advies en informatie
  • Hyundai i30 tests
  • Hyundai i30 gebruikersreviews
  • Hyundai i30 index
PREMIUM
Test: Hyundai i20 vs. Opel Corsa vs. Volkswagen Polo

Test: Hyundai i20 vs. Opel Corsa vs. Volkswagen Polo

De Koreanen zetten hun opmars door. Ook al doet Hyundai het in Nederland niet zo goed als concerngenoot...

Lees meer
 

Hyundai i30 reviews

  • Review
    Hyundai i30 CW 1.6i CVVT Blue i-Motion (2011)

    Hyundai i30 CW 1.6i CVVT Blue i-Motion...

    • 28 februari 2015
  • Review
    Hyundai i30 CW 1.4i CVVT Blue i-Drive (2011)

    Hyundai i30 CW 1.4i CVVT Blue i-Drive (2011)

    1
    • 1 juli 2013
  • Review
    Hyundai i30 CW 1.4i CVVT Blue i-Motion (2010)

    Hyundai i30 CW 1.4i CVVT Blue i-Motion...

    9
    • 22 september 2012
  • Review
    Hyundai i30 CW 1.4i CVVT Blue i-Motion (2011)

    Hyundai i30 CW 1.4i CVVT Blue i-Motion...

    1
    • 17 november 2011
  • Review
    Hyundai i30 CW 1.4i CVVT Blue i-Drive (2011)

    Hyundai i30 CW 1.4i CVVT Blue i-Drive (2011)

    1
    • 5 augustus 2011
  • Review
    Hyundai i30 CW 1.6 CRDi VGT i-Motion (2011)

    Hyundai i30 CW 1.6 CRDi VGT i-Motion (2011)

    8
    • 5 juni 2011
  • Review
    Hyundai i30 CW 1.6i CVVT Blue i-Drive (2011)

    Hyundai i30 CW 1.6i CVVT Blue i-Drive (2011)

    8
    • 10 mei 2011
meer reviews
Test: Hyundai i20 vs. Volkswagen Polo

Test: Hyundai i20 vs. Volkswagen Polo

96

De Koreanen zetten hun opmars door. Ook al doet Hyundai het in Nederland niet zo goed als concerngenoot...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Hyundai i30 (2013)

    Hyundai i30 (2013)

    6
    • 27 januari 2021
  • Ford Focus vs. Hyundai i30 - Dubbeltest

    Ford Focus vs. Hyundai i30 - Dubbeltest

    • 1 januari 2021
  • Hyundai i30 - Occasion aankoopadvies

    Hyundai i30 - Occasion aankoopadvies

    32
    • 6 oktober 2020
  • Autonieuws
    Dít is de vernieuwde Hyundai i30 N!

    Dít is de vernieuwde Hyundai i30 N!

    33
    • 24 september 2020
  • Autonieuws
    Vernieuwde Hyundai i30 N te zien

    Vernieuwde Hyundai i30 N te zien

    10
    • 16 september 2020
  • Review
    Hyundai i30 1.6i CVVT Blue i-Drive (2011)

    Hyundai i30 1.6i CVVT Blue i-Drive (2011)

    3
    • 5 september 2020
  • Autonieuws
    Vernieuwde Hyundai i30 N jaagt over de Nürburgring

    Vernieuwde Hyundai i30 N jaagt over de...

    9
    • 31 juli 2020
Merk
Merk
  • Autotest
    Test: Hyundai i10 1.0 T-GDI N-Line

    Test: Hyundai i10 1.0 T-GDI N-Line

    3
    • 26 februari 2021
  • Autonieuws
    Hyundai Bayon wordt volgende week onthuld

    Hyundai Bayon wordt volgende week onthuld

    2
    • 26 februari 2021
  • Autonieuws
    ‘Hyundai geen last van chiptekort door slim inkopen’

    ‘Hyundai geen last van chiptekort door...

    18
    • 26 februari 2021
  • Autonieuws
    Hyundai Kona Electric teruggeroepen voor accuwissel

    Hyundai Kona Electric teruggeroepen voor...

    68
    • 24 februari 2021
  • Autonieuws
    Elektrische Hyundai Ioniq 5 gepresenteerd

    Elektrische Hyundai Ioniq 5 gepresenteerd

    261
    • 23 februari 2021
  • Review
    Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 Go! (2017)

    Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 Go! (2017)

    4
    • 18 februari 2021
  • Review
    Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV Premium Sky (2021)

    Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV Premium Sky...

    15
    • 18 februari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep