Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 Comfort (2019)

autoreview

Hyundai i20 1.0 T-GDI 100 Comfort (2019)

Signalement

Uitvoeringi20 1.0 T-GDI 100 Comfort
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst12 km
Lezerswaardering: 40%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Dus het i20....

  • 12 km

Mijn eerste hyundai dus. Is dat echt een Hyundai of een VW of Opel? Ja, dat was mijn eerste vraag na de eerste rit thuis. Ik kocht de auto en 3 dagen na op autovakantie vertrokken. Met onze gezien van 3 personen, dakkoffer, clima aan en volgeladen achterkoffer, wat een heerlijkke auto! Genoeg ruimte achter. Weinig windgeluid van de dakkoffer. Geen windreus. Mooi navigatie, als je gewend wordt. Geluidsysteem loud and clear. Alle knopjes waar ze moet zijn. Behalve de auto start/stop en parkeersensoren achter knoppen dat voor de cuphouders bevinden en kan zo makkelijk je koffie een electrische ellende worden. Stoelen zo mooi en comfortabel dat je 3-4 uurtjes zonder stop kunt je rijden. De stuurwiel tot 30klm snelheid is licht dus binnenstad is een leuke spelletje en op de snelweg wordt stevig en reageert perfect. Nooit een correctie nodig onderweg. De drempels neemt het makkelijk toe ook als je voor vergeet af te remmen zonder "bong" te horen in het interieur. De voorraam is groot en je ziet de verkeerslichten zonder te bukken. Binnen is ruim. Ik ben 1,67 dus net als een korean men haha. Achterkoffer 326 liter, genoeg voor elke dag en kleine reisjes. Verder ik beveel een dakkoffer aan. En nu de motor... 3 cylinder, 1 liter, turbo, 100pk, 5bak. Ok? Ja, prima zeg ik. Maar na de 2000rpm omdat inder daar het chaos en tot de 4500rpm omdat verder maakt geluid wel maar trekt niet zoveel. Kijk nooit naar de versnellingindicator, anders zou he denken dat je auto een traktor is van de trilling met lage toeren. Dit auto is gemaakt te rijden, niet voor in de stad. In de stad met verkeer wordt je moe, tot hij levend wordt. Op de snelweg is een andere auto, rustig, met trekkracht. De verbruik onderweg met 120-130 zit rond de 6-6.2 liters. Binnenstat gaat ie tot 7 liters afhangelijk hoe diep je voet indrukken. Gemiddeld 6.2 liters op 100klm. Met 100klm op de teller kan je 5.0 liters zien, maar wie rijdt met 100? Soms is raar dat met 120klm gebruikt dezelfde als met 140klm snelheid. De motor is te wenen en dan ziet je wat best voor je is. Ik rij op onze vakantie rond de 7,5 liters gemmideld met vol belast en 140klm/uur. Kan beter met 120/uur. Geniet ik van deze auto eindelijk? Ja, ik rij zorgeloos met comfort van een duitse auto, echt sterk airco en prima aandrijf en rem systeem. Alles met 18000 euro. Is de moeite waarde? Ja zeker + 5jaar hyundai garantie zonder beperking op klmeters. Probeer maar! De auto na 3 weken heeft al 4000klm. Ik zou een nieuwe review plaatsen na mijn vakantie.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Hyundai i20

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.