Honda Legend Coupé 3.2i V6 (1991)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Legend Coupé 3.2i V6 |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 1991 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 180.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Wat een kathedraal van en wagen is dit zeg!
Ik kocht de auto in April 2006 via een kennis en heb er slecht seen half jaar van genoten. (en soms mis ik ’m)
De Legend was Honda’s prestige project, en ze hebben al hun kennis er in verwerkt, en dat is te merken. Wat een dijk van een wagen, en persoonlijk gezien vind ik dit een van de meest elegante en mooie Honda’s ooit. It’s all in the details.
Maar goed, even over mijn exemplaar:
In 1991 aangeschaft door een accountant van Honda NL, en die heeft er tot 2004 in gereden. De parelmoer groen/blauwe auto was voorzien van werkelijk alle luxe en dat uitte zich in een koninklijk interieur. Heerlijke leren stoelen, die echt zo ontzettend comfortabel zijn! De heerlijke zes cilinder is gekoppeld aan een 4 traps automaat, en ondaks de auto zijn hoge gewicht ging het goed vooruit!
Mijn Legend was voorzien van een Futjitsubo stainless uitlaat, wat resulteerd in een bloedstollend geluid, niet hard, want dat zou ongepast zijn, maar een kippenvelverwekkende metalige huil. Geweldig!
Tevens was de auto voorzien van Bilstein shocks met TEIN verlagingsveren, daarmee lag íe als een zware zeecontainer op de weg!
Van binnen hadden we niets te klagen, electrisch sunroof, alle bedieningen electrisch (ramen, stoelen, spiegels) en climate control. (1991!)
De deuren worden zel gesloten als ze tegen de caroserie getrokken worden, en daarna worden de gordels aangereikt... heerlijk!
En het reed echt als en vorst, even naar Parijs? Cruis control op 150 en gaaaan!
Zonder een centje pijn op de bestemming, dit is reizen zoals Honda het bedoelt heeft!
De kofferruimte was riant te noemen, sterker ik denk dat de Yakuza er wel een lijk of drie in kwijt zou kunnen! WAT een ruimte achterin!
Ik heb de mijne voorzien van 8000k Xenon, wat een verbetering is dat zeg!
Minpunten waren er ook wel natuurlijk,
Het verbruik is er een natuurlijk, verder dan 1 op 6 ben ik nooit gekomen.
(en toen ik dus 100km/dag voor mijn werk ging rijden heb ik ’m weggedaan)
Door de riante buitenmaat is een parkeerplek weleens lastig te vinden.
Door de leeftijd waren er wel wat onderhoudspuntjes die in zicht kwamen,
o.a distri riem (V6!) maar ook de airco pomp moest overhaald gaan worden. (deed het nog wel) maar verder was het half jaar in deze auto geweldig,
mensen kijken er echt voor om. De coupe zie je werkelijk nooit op de weg, en er rijdt echt iets aparts!
Uiteindelijk de auto ingeruild, en dat is weer een verhaal apart.
Van de inruilprijs wordt je niet echt warm zeg maar.
Ik denk er nog weleens met weemoed aan terug, zonnige avond, boulevardje....
PROBLEMEN
ABS sensor overleden. (Sloop/Honda delar: €150,-)
Airco heeft overhaal/vulling nodig.
per 5000km verbruikt íe een kwart liter olie.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.