Honda Legend 3.5i V6 (2002)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Legend 3.5i V6 |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 114.468 km |
KM-stand laatst | 124.756 km |
Honda Legend 3.5 V6 2002
- 124.756 km
Omdat ik mijn Oldtimer Legend 2.7 V6 wilde bewaren was ik al een tijd op zoek naar een Legend 3.5 V6 van het fabriekstype KA9. Dit model is geleverd van 1996 tot 2005 waarbij in 1999 een wat aangepast gemodificeerd type op de markt kwam.
Vanwege de ervaringen met de oude Legend zocht ik het andere type welke ik vond bij autobedrijf van Bon in Nijmegen. Die Legend stond daar al jaren in de showroom te koop voor een stijve prijs en ik volgde die auto al jaren, na twee prijsdalingen ben ik gaan praten en heb na zeer plezierige onderhandelingen de auto gekocht.
Dit type Legend is zeer weinig verkocht in Nederland, de auto had nou eenmaal niet de status van de bekende Duitse merken ondanks de bewezen kwaliteiten en rijeigenschappen.
Nu ik in 3 maanden 10.000 kilometer heb gereden tijd voor een review.
Na ontvangst van de auto heb ik bij mijn garage wat zaken laten nalopen maar er hoefde helemaal niets te gebeuren, wel zijn de zomerbanden wat verdroogd en geven wat geluid maar die laat ik toch vervangen in april, nu heb ik er winterbanden opliggen die op marktplaats met velg en al gekocht zijn.
Wat bevalt en wat niet:
Comfort:
Dit is werkelijk top, de auto is superstil en de combinatie van de zoevende V6 met automaat is werkelijk heerlijk, de auto nodigt uit tot rust en na vele kilometers stap je uitgerust uit. De zetels zijn zeer comfortabel, met mijn kleine gestalte zou de zijwang wat groter mogen maar dat is een detail.
Verbruik:
Ik rij veelvuldig op provinciale 80 km wegen en veel met de cruise control. Wanneer ik op autowegen rij dan op de rechter- en middenbaan pakweg 110-115 per uur. Het verbruik over 10.000 kilometer blijft 1:10-10,5 maar moet daarbij zeggen dat ik de airco c.q. klimaatregeling nauwelijks gebruik behoudens elke maand even gangbaar houden. Gebruik van rechtervoet blijkt hier ook de oplossing voor een gematigd verbruik. De huidige benzine prijzen komen mij tegemoet. Normaal gesproken koop je niet snel deze auto voor zuinigheid maar het comfort en genot vergoedt zeer veel.
Onderhoudskosten:
Tot nu toe 0,00. 5 jaar stilstand heeft geen nadelen gehad. Vorige week kleine beurt laten uitvoeren tegen een kostenpost van € 184,78 inclusief BTW. Verder niets aan de hand.
Carrosserie:
Bij aankoop heb ik goed gekeken naar wielkasten en randen en dorpels, de auto is echter 100% roestvrij en wordt goed schoon gehouden. De zwarte metallic lak gloeit in de zon op met een wat paarse gloed. De uitstraling is sober degelijk zoals vele Japanse top sedans.
Tot nu toe ben ik zeer tevreden met de aankoop en hoop er voorlopig van te genieten, ik zal te zijner tijd een update geven.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties4
- Comfort5
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

Klokje Rond: Honda Legend 3.5i (1999)

Honda Legend 3.5i V6 (1996)

Mitsubishi Colt is terug: goed voorbeeld doet goed volgen

Voor €10.000 geniet je van open rijden met deze klassieke cabriolets

Jeep Wagoneer (1978) - In het Wild
