Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2010)

autoreview

Honda Insight
Honda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda InsightHonda Insight

Signalement

UitvoeringInsight 1.3 i-VTEC Elegance
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf6 km
KM-stand laatst80.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 56.000 km

Sinds oktober 2010 rij ik deze milieu-vriendelijke auto, niet omdat ik van het milieu hou, dat is een speciale religie in NL, maar louter prijstechnisch.Geen BPM diefstal etc. De auto doet wat beloofd is en de service is goed, daar geen klachten over.Maar na een paar jaar rijden blijkt altijd hoe het echt zit. In het verleden veel amerikanen gereden op LPG met weinig kosten ook bij hoge kilometrages.
Maar vandaag alle banden van de Honda Insight vervangen na 35.000 km... (de overige km's met winterbanden gereden) Eén band onderweg in Zweden loopvlakseparatie (vervangen met thuiskomer, juiste band was niet te krijgen..), de andere drie scheurtjes in de lengterichting. Dunlop SP Sport, made in Japan, niet goed dus. Bij montage werd ik erop gewezen dat de remschijven grote groeven vertoonden, moeten dus ook vervangen worden. Nooit remblok slijtage indicator zien oplichten of gehoord.
Auto is zuinig ( 1:19)en rijdt plezierig, maar wel het vanouds bekende euvel van slechte en dure onderdelen dus.
Eigenlijk rijdt mijn chinese auto (Roewe 350)in China beter en is betrouwbaarder dan deze japanner.
Verlang weer terug naar een vette Amerikaan. Nooit problemen, reed met dezelfde banden een Ford Explorer tot inruil bij 215.000km .... Chevy Blazer 170.000km, etc etc

  • 80.000 km

na 4 jaar en 80.000km auto zeer gunstig kunnen inruilen voor een 2014 Insight. Uiteindelijk is de Insight een betrouwbare en zuinige auto gebleken, op het banden/remmen probleem na dan. De onderhoudskosten bij de dealer bleken bijzonder prijsgunstig, elke 20.000 km rond de 300 euro. Op eigen initiatief bij 70.000 CVT olie vervangen voor rond de 100 euro. Het gemiddelde verbruik lag rond de 1 op 19.
Zelden qua aanschaf en kosten zo goedkoop een middenklasser gereden de afgelopen jaren. Nu weer een net nog BPM vrije Insight dus weer 4 jaar verder, dan zal het door de gruwelijke en steeds verder oplopende belastingdruk wel een import occasion uit Duitsland worden...

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (15)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.