Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2009)

autoreview

Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance (2009)

Signalement

UitvoeringInsight 1.3 i-VTEC Elegance
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf35.000 km
KM-stand laatst87.000 km
Lezerswaardering: 74%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Overzicht plus en min punten

  • 87.000 km

Hierbij mijn verslag van 3 jaar Honda Insight 2009 Elegance.

Uitstekend:
Remmen gaat erg goed
Honda verbetert de auto nog steeds met updates.
File rijden is niet meer zo vervelend.
Altijd maximale koppel beschikbaar.
Ligt erg goed in de bocht.
Weinig mankementen en betrouwbaar.
Zeer geleidelijk en snel optrekken vanaf 0.
Uitstekende radio en geluidsinstallatie.

Goed:
Goede voorstoelen
Rijk uitgerust
Elektronica werkt goed
Handig achterbank opklappen
Ruime goed toegankelijke bagageruimte
Weinig motorlawaai bij constante snelheid. 2300rpm bij 120km/u
Goede airco
In de zomer zuinig (1:23)
Ook zuinig bij 130km/u op de snelweg (1:20)
Vlot inhalen mbv de elektromotor.
Goed stuur- en wegcontact. (Groot nadeel van de Prius)
Beenruimte achterin.
Tussen de 20-50km/u volledig elektrisch.

Minder goed:
Soms hakerig schakelen tussen elektromotor en benzinemotor (beetje verholpen met een software update)
Zijwind gevoelig (verholpen door de stuurbekrachtiging te verlagen)
Motortoeren en lawaai bij plankgas (verholpen na software update)
Soepel geveerd, maar hard gedempt. Daardoor icm minder goede of harde Eco banden niet zo comfortabel.
Auto is niet zo breed waardoor 3 personen op de achterbank wat krap is.
Hoofdruimte achterin (Tot 1.80m)
Wind- en rolgeluid van sommige banden.
In de winter en bij flinke tegenwind minder zuinig (1:18)
Accu had wat grotere capaciteit mogen hebben. Nu slaat de motor weer vrij vlot weer aan voor een stoplicht. Door de ventilatie uit te zetten is dat te voorkomen.
Traag als de hybride accu leeg is en moet opladen.
Regensensor werkt niet optimaal

Slecht:
Ga niet op een klinkerweg rijden want de hele auto trilt behoorlijk.
De CVT heeft veel onderhoud nodig (Olie verversen) en soms schokte de auto wat bij voorzichtig optrekken. De CVT van Toyota doet dit beter.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.