Honda Civic 2.0i Type-R (2001)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Civic 2.0i Type-R |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2001 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 32.800 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Omdat ik voor woon-werkverkeer met de motor ging, kon ik wel een auto die wat minder gewoon was dan de ouwe gouwe 205. Dus een Type R. Fenomenale power. Niet alleen bovenin, maar ook tot 6000 rpm snel genoeg om het normale verkeer voor te blijven. Afgelopen koninginnedag de auto uitgelaten op Zolder en daar bleek o.a een WRX, Cooper S en een C32 AMG geen enkele partij. De uitgaande tractie verraste mij positief. Op het circuit helt de auto toch nog over, maar op de straat is de vering erg (te?) hard. Al was het geen probleem om 1600 km op een dag te doen. Maar dat kwam misschien wel weer door de perfecte stoelen. Verder is het binnen ruimer dan je misschien vanaf de buitenkant zou verwachten en ook het verbruik viel erg mee. Cruisen met 150 km/h bij 1 op 13 en in NL tussen de 1 op 10 en 1 op 11. En hij lust gewoon 95.
Verder hebben de Bridgestones als het koud is erg weinig grip, maar nadat ik aan een setje winterbanden met orginele velgen was gekomen, was ook dat probleem verholpen. En eens met winterbanden, altijd met winterbanden...
Dealer Van Loon in Gouda is erg enthousiast en je kunt er goed even een bakkie doen.
PROBLEMEN
Onder garantie zijn enkele onderdelen vervangen (koppelingscilinder klikte, zijruitrubber zat dubbel) en er was een terugroepactie op de combinatieschakelaar.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.