Honda Civic 1.6i Sport Anniversary (2003)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Civic 1.6i Sport Anniversary |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 46.000 km |
KM-stand laatst | 168.000 km |
Mijn huidige Civic Sport 30th anniversary
- 80.500 km
Momenteel al een dikke 30 000km gereden om een klein jaar tijd (ja, ik rijd nogal veel :) en ben nog altijd erg tevreden over mijn civic. Buiten onderhoud heb ik nog geen problemen of kosten gehad.
Vergeleken met mijn vorige wagen 1997 Honda civic 1.4i ben ik er zeker op vooruit gegaan. Niet zozeer op prestaties, wel zeker qua comfort! Spijtig genoeg is er op de snelweg nog een vrij luid rolgeluid (wat misschien wel aan mijn Dunlop's SP Sport kan liggen), maar vooral qua wegligging en luxe ligt deze civic me pakken beter.
Qua prestaties loop ik er niet hoog mee op. 9,9 seconden naar de 100 wel Honda wel ooit beter had gekunnen met een 1.6 vtec. Het ding heeft 110pk, maar het is vooral het hoge koppel (155nm) wat me aanspreekt. Als dagelijkse wagen is deze een zekere aanrader. Koppel is heerlijk aan te spreken op de snelweg, samen met zijn zakkend verbruik. De opgegeven 5,5liter haalde ik nooit. 6liter is haalbaar.
De 30th anniversary komt standaard ook met een sportkit, type R koplampen en een sportstuur wat echt heerlijk in de hand ligt.
Ben erg tevreden met deze wagen
Update
- 85.000 km
Ondertussen nog altijd een gelukkige hondarijder. Wel al een probleempje achter de rug (mijn eigen schuld).
Om de wegligging nog meer te verbeteren heb ik achteraan een stabilisatiestang gestoken van een Civic Type R. Heerlijke update, maar de endlinks die eraan hingen waren versleten wat mij een vreselijk kloppend geluid gaf als ik drempels deed. Die worden deze dinsdag vervangen :)
Verder nog altijd geen problemen. 85 000 kilometer en nog altijd geen druppel olieverbuik! :)
eerste problemen
- 93.500 km
pas de 90 000km overschreden, en de eerste problemen lijken de kop op te steken. schokdemper passagierskant verliest olie. dan maar op zoek naar een aftermarket setje, aangezien dat stukken goedkoper is dan van honda zelf. voor de rest nog erg tevreden, verliest nog steeds geen druppel olie :D
alweer een update
- 105.000 km
Voila, voorste schokdempers vervangen door monroe exemplaren, maar dan steekt er weer iets anders de kop op. Telkens als ik tegen 70-80km/u een slome bocht naar rechts neem hoor je de auto erg duidelijk tikken. Naar links nooit.
Civic is binnen geweest bij de garage. Daar verdenken ze de versnellingsbak en hopen ze het opgelost te hebben met een middeltje bij de verscnellingsbakolie te doen. Dit hielp spijtig genoeg niks, maar ze kunnen niks anders vinden. Tof.
Distributieriem is ook pas vervangen, en spijtig genoeg lijkt de wagen nu net iets meer te verbruiken :(
begin het een beetje zat te worden eigenlijk
tussentijds verslagje
- 115.000 km
Civic heeft een tijdje te koop gestaan, maar omdat ik er niet het bedrag voor kreeg wat ik wilde hou ik hem bij. Heb ondertussen wel Cruise Control gekocht, want als ik hem nu toch bij houd rij ik hem ook helemaal op :)
Het getik aan de linkse kant în een bocht is verdwenen. Vraag me niet hoe of wat, het is gewoon weg. Mij hoor je niet klagen :)
Voor de rest; Civic rijdt heerlijk perfect. Olieverbruik: nihil.Zalig. Op het werk hoor ik de secretaresses vertellen over de problemen met hun nieuwe Mazda 3, Volkswagen Golf 5 en Audi A4, maar ik met mijn 7 jaar oude "grasmaaier" hebben nog nooit echte benoemenswaardige problemen gehad. Buiten onderhoud en distributieriem bijna nooit de garage in geweest. Honda Assistance is dus ook een kost waar ik op bespaar :)
I Love my Honda! ^^
nieuwe update. Lekker zuinig!
- 135.000 km
Deze week krijgt de Civic zijn nieuwe remschijfjes vooraan. De oude waren bijna versleten. En dan wordt ook de lager vooraan links vervangen. Die heb ik kapot gereden door ons fantastische Belgische wegennet (in een diepe kuil gereden die niet aangegeven stond)
Voor de rest niets te melden, geen problemen, niks kapot. Super B)
Ben ook wat meer op mijn verbruik aan het letten, en als je goed je best doet kom je zonder veel moeite rond de 1 op 16, 1 op 16,5 uit. Ben er echt tevreden over :)
Bijna afscheid nemen
- 168.000 km
Na vele geweldige jaren beslist om de civic te koop te zetten. Ik ben nu getrouwd, en we zouden graag wat kinderen willen in de nabije toekomst, en dan is zo'n driedeurs niet bepaald praktisch. Het liefst zou ik er gewoon de slijpschijf in zetten en twee deuren erin slijpen, want ik besef zelf ook. Zo een betrouwbare wagen kom ik misschien nooit meer tegen.
Problemen: geen. Enkel een ophangingsrubber die was beginnen te scheuren is vervangen. €80.
Geen olieverbruik. Verbruik nog steeds rond de 6,9liter/100km.
Volgende auto wordt vast en zeker weer een japanner! Liefst een honda accord of een mazda 6 ;)
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties3
- Comfort3
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Honda Civic
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Honda Civic driedeurs & Type-R

Tesla Model 3 Long Range RWD: uit voorraad, dus specificaties

Wim Brock kampeert het liefst met zijn A-Ford en Eccles-caravan
Italiaanse Aehra vindt Europese partner voor accu’s

Zo lang gingen deze zeven auto’s mee
