Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Honda
  • Civic

Honda Civic 1.6 ESi (1995)

autoreview

3
Honda Civic 1.6 ESi (1995)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringCivic 1.6 ESi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf163.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 30 augustus 2006

Nadat ik mijn vorige Honda Civic 1.5 DXi had verkocht, ben ik overgegaan op deze ESi.
Het was nog een heel zoekwerk om een géén ’afgeragde’ ESi te vinden, of een die nog geen 2 ton had gelopen.
Eindelijk één gevonden bij een autodealer in Apeldoorn, alles orgineel behalve de 15’ velgjes en de Remus einddemper. Al goed, daar is nog wel mee te leven.
Bij de proefrit viel al gelijk op hoeveel koppel deze auto onderin had vanaf de 2000 toeren, en hoe rustig de motor zich hield bij normaal rijden (het nieuwe rijden).
Maar goed, natuurlijk rustig even alle testen gedaan zoals flink op de rem stampen en aan het stuur voelen ed.
Koppeling voelde nog als nieuw aan, en alles was naar mijn idee gewoon goed aan deze Honda.
Blij, en deze auto gekocht en er direct mee naar huis gereden.

De Motor.

Deze modellen civic zijn voorzien van de D16Z6 motor, met het VTEC systeem op de inlaatkleppen. Voor gewoon dagelijks gebruik is deze motor (met gebruik van het nieuwe rijden) echt meer dan voldoende. Je kunt prima in het verkeer mee komen, en de motor sleurt de bak lekker vooruit in lage toeren.
Echter kun je hem af en toe ook even lekker op tijd ’donder’ geven, bij 4700 toeren schakelt het VTEC systeem in en krijgt de auto net wat meer.
Op 6600 toeren komen er dan ongeveer 130 pk’s vrij aan de wielen, wat in een auto van nog geen 1000kg behoorlijk is eigenlijk.
De motor houd op bij 7600 rpm (500 rpm red zone) en klinkt dan echt als een beul.
Binnen de 8 seconden sleurt de auto zich naar de 100 km/h, waarin je in zn 2 versnelling van nog toeren over hebt om naar de 110 te gaan.
Olieverbruik is een punt bij deze blokken word veel al beweert, maar waarom?
Met deze motoren (d16’s) is namelijk helemaal niks mis! Je moet ze echter wel met respect behandelen, iedere keer gewoon echt goed warm rijden als je hem eens lekker in trapt! En tijdig de olie vervangen! Dat is echt een kritiek punt, ik gebruik 5W30 olie van Elf en loopt daar prima op. Ook heb ik totaal geen olie verbruik.
Verbruik ligt bij mij ongeveer op de 1:14 doorgaans. Af en toe een keer 1:11,5 en een uitschieter van 1:17,2. Dus je word niet direct arm van deze snelle auto!

Uiterlijk

De auto is degelijk, zie vorige review want hier is eigenlijk niks anders aan dan de DXi. Deze roest gelukkig niet (na 1994 doen ze dat niet meer, zit dan een strip voor oid)

Interieur

Luxe in deze ESi.
Elektische ramen, Elektrische spiegels, Elektrisch schuifdak, Airco, Centrale deurvergrendeling, Lichten elektrisch in hoogte verstelbaar, stuur in hoogte verstelbaar. Luxe donkere stoelen ed. Kortom een auto om lekker in te rijden met een hoop luxe. Stoelen zitten overgens erg goed, een ritje van 275 km naar zeeland was geen probleem. geen last van mn rug toen ik uitstapte of wat dan ook.

Onderstel.

Het onderstel is echt heerlijk van Honda, lekker laag en strak afgeveerd maar toch confortabel genoeg! Deze was voorzien van 4 remschijven rondom, en dat merkte ik wel erg goed tegenover de DXi. Het remmen ging echt een stuk beter, maar dat is logisch natuurlijk. Lekker sportief rijden op zijn tijd is echt mogelijk in deze auto, je ’gooit’ hem heerlijk een bocht in zonder dat de auto daar ook maar een kick om geeft!

Met veel plezier in deze auto gereden, helaas moet hij weer plaats gaan maken voor een DXi vanwege de vele km’s die ik dagelijks rijdt en diesel te duur is. en in alles net wat goedkoper is (verzekering, wegenbelasting).

Nadelen:

Kleine kofferruimte, maar groot genoeg voor 2 personen op vakantie.
Kleine achterbank, fatsoenlijk achterin zitten kan eigenlijk niet. maar ach.

Voordelen:

Zuinig maar toch zeker erg sportief!
Betrouwbaar zoals honda betaamd.
Mooi uitlijk

PROBLEMEN

  • 30 augustus 2006

geen, op de normale beurd na.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Honda Civic? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Honda Civic
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Gerelateerde forumtopics

  • Honda Civic | v.a. €35.680

    95
    • 28 juni 2022

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Honda Civic specificaties
  • Honda Civic occasions
  • Honda Civic video's
Advies en informatie
  • Honda Civic tests
  • Honda Civic gebruikersreviews
  • Honda Civic index
PREMIUM
Honda HR-V vs. Toyota C-HR - Dubbeltest

Honda HR-V vs. Toyota C-HR - Dubbeltest

Honda was er met de HR-V ooit eigenlijk té vroeg bij in het segment van de compacte cross-overs....

Lees meer
 

Honda Civic reviews

  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.5 DXi (1994)

    Honda Civic 1.5 DXi (1994)

    4
    • 3 augustus 2016
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.3 DX (1994)

    Honda Civic 1.3 DX (1994)

    12
    • 24 januari 2013
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.5 DXi New York (1995)

    Honda Civic 1.5 DXi New York (1995)

    • 27 december 2012
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.6 VTi (1993)

    Honda Civic 1.6 VTi (1993)

    3
    • 13 april 2012
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.5 DXi (1993)

    Honda Civic 1.5 DXi (1993)

    • 10 februari 2011
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.5 LSi (1993)

    Honda Civic 1.5 LSi (1993)

    8
    • 12 januari 2010
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.5 DXi (1993)

    Honda Civic 1.5 DXi (1993)

    • 28 december 2009
meer reviews
Honda Civic 1.6 VTi - Op de Rollenbank

Honda Civic 1.6 VTi - Op de Rollenbank

55

Op het oog lijkt dit misschien een doodgewone Honda Civic, maar we hebben het hier mooi wel...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Hybride Honda Civic e:HEV: vanaf €35.680

    Hybride Honda Civic e:HEV: vanaf €35.680

    186
    • 28 juni 2022
  • Honda Civic 1.6 VTi - Op de Rollenbank

    Honda Civic 1.6 VTi - Op de Rollenbank

    55
    • 16 juni 2022
  • Nieuws
    Honda Civic Type-R wordt zeer binnenkort onthuld

    Honda Civic Type-R wordt zeer binnenkort...

    12
    • 11 mei 2022
  • Honda Civic - Eerste kennismaking

    Honda Civic - Eerste kennismaking

    124
    • 28 april 2022
  • Achtergrond
    Met de Civic Shuttle 4WD had Honda een zeer vroege cross-over

    Met de Civic Shuttle 4WD had Honda een...

    15
    • 16 april 2022
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.6 i-DTEC Executive (2019)

    Honda Civic 1.6 i-DTEC Executive (2019)

    8
    • 10 april 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Honda Civic Type-R sloopt ronderecord Suzuka

    Nieuwe Honda Civic Type-R sloopt ronderecord...

    29
    • 7 april 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Honda Jazz 1.5 Hybrid Crossstar (2020)

    Honda Jazz 1.5 Hybrid Crossstar (2020)

    • 2 juli 2022
  • Gebruikersreview
    Honda Jazz (2022)

    Honda Jazz (2022)

    2
    • 1 juli 2022
  • Gebruikersreview
    Honda S2000 (2003)

    Honda S2000 (2003)

    2
    • 29 juni 2022
  • Autosport
    'Honda zint op terugkeer in Formule 1'

    'Honda zint op terugkeer in Formule 1'

    13
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    Hybride Honda Civic e:HEV: vanaf €35.680

    Hybride Honda Civic e:HEV: vanaf €35.680

    186
    • 28 juni 2022
  • Nieuws
    Honda Pilot: designstap terug

    Honda Pilot: designstap terug

    6
    • 27 juni 2022
  • Nieuws
    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    62
    • 25 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden