Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2009)

autoreview

Honda Civic Hybrid
Honda Civic HybridHonda Civic HybridHonda Civic HybridHonda Civic HybridHonda Civic HybridHonda Civic Hybrid

Signalement

UitvoeringCivic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst2.800 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Weer een Honda Hybride op de weg :-)

  • 500 km

Afgelopen woensdag mijn nieuwe leaseauto opgehaald.

Kleur "Polished Metal". Ik vind 'm wat lichter qua kleur dan ik had verwacht, maar desalniettemin wel mooi.
Gewend in mijn vorige auto sportstoelen te hebben, vallen de stoelen van de Honda de "1e 10 minuten" wat tegen. Eenmaal de juiste zitpositie gevonden te hebben, bieden ze voldoende (maar ook niet meer dan dat) steun.
Het instrumentarium vind ik mooi en apart.
De originele radio-MP3 speler lag achter in de auto, daar ik een Kenwood 5240 BT multimedia receiver heb bijbesteld (DvD/MP3/USB/NAV/Bluetooth). Een heel gepruts om de radio goed in te stellen, maar wel leuk werk voor in de avond. (de instellingen van de radio zijn legio..)
Via BT een uitstekende verbinding met mijn telefoon, je gebruikt de radio als handsfree set. werkt prima!
over het verbruik kan ik nog niet veel zeggen, dat zal ik in een update doen.
Het vermogen vind ik voldoende, je moet wel leren rijden met een hybride, wil je een beetje uitkomen op een redelijk zuinig verbruik. Kwestie van leren.
Ik lees in andere verslagen dat collega rijders problemen hebben met vermogen, vnl. in heuvelachtig gebied. Ik zou zeggen, lees de gebruiksaanwijzing eens door, dan zie je dat je ook nog de beschikking hebt over "L" en "S" bij de automaat, en wat de voordelen (nadelen ??) daarvan zijn. Wellicht biedt dit soelaas.

Pluspunten:
- weggedrag
- instrumentarium (kwestie van smaak, geef ik toe)
- MM receiver (ook icm telefoon)
- ruimte voor en achter
- opberg mogelijkheden
- compleetheid van de auto
- voor de zakelijke rijder : 14 % bijtelling

Minpunten:
- opbergmogelijkheden in kofferbak (geen apart luikje voor reservelampjes en wat ander klein spul, ik heb het nu bij het reservewiel gestopt)






1e update

  • 1.080 km

Hierbij de 1e update na ruim 1000 km.
De eerste tankbeurt (561 km) levert een verbruik op van 1:14,6.
Heel netjes vindt ik zelf, ik ben een doorrijder en rijd niet op minimaal verbruik.

v.w.b. de opmerking van een van de reviewers: Nee hoor, ik ben zeer tevreden met de auto tot op heden, ik vind alleen dat je geen beoordeling kan geven over een aantal zaken zoals betrouwbaarheid als je de auto net hebt...
Daarnaast ben je bijna 4 jaar gewend aan een andere auto die me ook goed beviel, dus dat je aan een aantal zaken moet wennen, lijkt me logisch. Je gaat toch (onbewust of bewust)een vergelijk
maken.
Voor het eerst ook een DvD geprobeerd in de auto, helemaal top ! (nee, niet onder het rijden ;-) ) geluid van de boxen is uitstekend !
Ik vind de auto ook redelijk stil, ook als je 130 km/u rijdt.
Wat ook goed werkt is het stop/start systeem als je bijv. voor het verkeerslicht stilstaat.
De motor slaat snel aan als je de rem loslaat, en voor wat betreft optrekken (meekomen met het overige verkeer) je bent vlot weg..
Ergo, hij bevalt me steeds beter !

2e update

  • 2.000 km

Immiddels 2 tankbeurten verder, 1 op 16,4 en de laatste 1 op 16,8.
het gaat de goede kant op, mensen!
Het lampje van de brandstof gaat m.i. wel redeljk snel branden.
Rijd je door totdat het laatste streepje ook weg is en ga je dan tanken, kom je (ik) niet verder dan een liter of 40..
Hij schijnt volgens het boekje een tankinhoud van 50 liter te hebben..
Afijn, de komende tijd maar eens kijken hoe dat gaat.
ik zie bij een collega reviewer iets staan over de airco en het niet kunnen dichtzetten van enkele roosters, waardoor je constante luchtstroom hebt.. ik ben het daar mee eens, hoewel je ook kunt overwegen om de airco uit te zetten..

Verder geen problemen, ik vind meer en meer dat ik een goede keus heb gemaakt...

3e update

  • 2.800 km

Weer een dikke 800 km erbij. Laatste tankbeurt 1:17 !
Volgens mijn neef (werkzaam bij de Honda dealer waar de auto besteld is), moet het nog veel beter worden. De auto is nog niet goed ingereden, dit is pas bij 8 tot 10.000 km.

V.w.b het instellen van de airco, dit klopt. je kunt de blower ook op de voorruit zetten, echter dan werkt, uit "veiligheids overwegingen" het start-stop systeem niet meer.

Ik heb de indruk dat de originele banden iets meer lawaai maken dan bij mijn vorige auto, maar niet storend.

Voor diegenen die vinden dat het een slome auto is (of welke omschrijving men ook wil gebruiken), hier ben ik het niet mee eens. de CVT geeft i.c.m. het accupack (ruim) voldoende pk's om met de redelijk zware auto vlot op te trekken. al zeg ik het van mezelf, hier ben ik vrij kritisch in..
Leuk trouwens, die voetenverlichting en middenconsole verlichting (bluelights) ! Ik zag in het donker dat het nieuwe model ook in de deuren instapverlichting heeft..
Heeft iemand nog leuke features ontdekt ?

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.