Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Honda
  • Civic

Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)

autoreview

18
Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)
Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)
Anoniem
  • Gebruikersreview
26 maart 2008 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringCivic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst70.200 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 25 maart 2008

UPDATE 2 :
Louter positief, zo kan ik mijn ervaring tot nu het beste samenvatten.
Inmiddels op vakantie naar Noord Italië geweest, waarbij eens temeer is gebleken dat het een heerlijke reisauto voor de lange afstand is door de immense rust waarmee alles gebeurt. Verbruik gedurende die periode ( totaal ca 2500 km ) was incl. dakkoffer ongeveer 1:14,2 waarbij ik niet specifiek op zuinigheid heb gelet.
Inmiddels nadert mijn Civic Hybrid de grens van 10.000 km waarna het verbruik sterk zou moeten verbeteren. De laatste 700 km ligt het verbruik inmiddels op ca 1:17,2, en daarbij is het gebruik van de airco niet bepaald nihil te noemen. Ik ben er behoorlijk van onder de indruk, daar ik toch gewoon redelijk heb doorgereden : gewoon de max. snelheid of net erboven.
De rammel in het dashboard , eerlijk gezegd: ik stoor mij er niet meer aan, het is onderdeel van mijn auto en met de muziek aan hoor je het niet eens. De dealer moet er nog steeds naar kijken, maar het heeft voor mij geen prioriteit, ik geniet lekker van mijn Hybrid.
Collegas die inmiddels met mij mee zijn gereden zijn ook stuk voor stuk ronduit enthousiast, waarbij veel hulde uitgaat naar de chique uitstraling en de mooie afwerking naast uiteraard het heerlijk rustige rijden. Als de auto mij technisch geen problemen gaat opleveren kan ik alleen maar zeggen dat ik zonder dralen weer voor een dergelijke auto zal kiezen als de tijd daar is.

UPDATE:
Na 3 weken kan ik slechts beamen wat velen voor mij al schreven. Een genot om te rijden, deze auto. Ook bij hogere snelheden van ca 150 km/h merk je echt dat deze auto een klasse hoger ingeschaald moet worden dan bijvoorbeeld de Citroën C4. Ik las dezelfde ervaring van een voormalig Megane-rijder, het verschil is echt groot.
Het verbruik ligt inmiddels gemiddeld genomen op 1:15,1. De zoem welke ik hoor vanuit het dashboard is inderdaad normaal voor de auto, en heeft inderdaad met de IMA te maken. Inmiddels valt ie me ook al niet meer echt op.
De rammel in het dashboard linksvoor zal worden bekeken door de dealer.
Een minpuntje, maar ook tests en anderen maakten hier al een opmerking over, vind ik dat het kofferdeksel alleen met sleutel van buitenaf te openen is. Maar goed, dat ’breekt’ de auto bij mij in ieder geval niet op, ik vergeef het de Civic van harte. Ik hou jullie op de hoogte van mijn verdere bevindingen.

Het begin :
Heb 1 week geleden op 18-03-2008 de sleutels van mijn Civic Hybrid mogen ontvangen. Ben vooral nog aan het uitvogelen waar ik de meeste winst kan pakken qua benzineverbruik. Daartoe ben ik de inmiddels redelijk talrijke reacties en tips hier aan het verzamelen.

Ik kon gebruik maken van de actie van Leaseplan, heb gekozen voor de Alabaster Silver-versie. Over de velgen ben ik zelf minder enthousiast, bij mijn weten staan vooral de heren wat negatief tegenover deze velgen en vinden de dames ze over het algemeen juist wel mooi. Ik ga even zoeken naar een mooie velg, er zijn veel mogelijkheden heb ik reeds gezien.

Ervaring tot nu is dat het een geweldig comfortabele auto is, waarbij ik wel tegen wat eigenaardigheden ben aangelopen waarvan ik benieuwd ben of anderen diezelfde ervaring hebben :
- bij het afremmen komt er af en toe een electronische zoem vanuit het dashboard die ik niet echt kan rijmen met het zonodig afslaan van de motor of anderszins. Ik kan mij ook niet herinneren dat ik het bij de proefrit heb vernomen in die dealerauto. Is dit echter iets wat bij de Hybrid hoort ?
- er zit een rammeltje linksvoor in het dashboard. Wellicht een euveltje dat anderen ook herkennen ?

Ik ben voor de rest onder de indruk van de afwerking, zeker als je die vergelijkt met mijn vorige auto, een Citroën C4, maar vind het wel een misser dat er onder de hoedenplank in de bagageruimte geen afdekscherm voor de speakers en kabeltjes zit.

Het verbruik de eerste week komt ongeveer uit op 1:13,5. Veel stadsverkeer en file gereden, maar het is sowieso beter dan de 1:12 die ik gemiddeld genomen met mijn C4 reed. Voor het milieu is dat dus al winst.

Ik zal over een maand of zo iets diepgaander en beter over mijn ervaringen kunnen schrijven, dan kom ik met een update.

PROBLEMEN

  • 25 maart 2008

Geen

Vrijwel niets op de auto aan te merken

  • 70.200 km
  • 18 april 2010

Inmiddels veel kilometers en ervaring verder. Gemiddeld genomen rijd ik rond de 1 : 16 a 17, afhankelijk van winter- of zomerbanden.
Ik laat hier in het midden of het goed of slecht is, het heeft natuurlijk alles te maken met mijn eigen rijstijl, en het niveau waarop je de snelheid vastzet met de cruisecontrol.

Technisch gezien mankeert er niets aan de auto, hij doet iedere dag weer dat wat er gevraagd wordt. Er is één klein minpuntje, en dat betreft de raamrubbers. Het raam blijft om de zoveel tijd uit het rubber lopen. Siliconenspray is prima redmiddel, maar toch verwacht je dit simpelweg niet... Het is natuurlijk niet een technisch minpunt, maar wel een afwerkings- / kwaliteitsgebrek.

Hulde aan de auto, ook meerijdend volk is steeds weer aangenaam verrast. Collega's met leaseauto's als Mondeo , A4 , V40 en Tiguan waren daarnaast vooral verbluft hoeveel goedkoper ik netto per maand uit was... Tussen de EUR 400 en EUR 500 ! Het zette een aantal stevig aan het denken...

Ging er ook nog iets mis ? Ja, maar geen zaken die de auto aan te rekenen zijn.... Kleine schades door rondvliegend materiaal afkomstig van een vrachtauto, trekhaakje in mijn voorbumper geduwd gekregen, zelf een schaafplek op de voorbumper/-spoiler veroorzaakt en op een zekere ochtend bezoek gehad van airbag-verzamelaars...

Ik zal voor volgende auto's de Honda-dealer nimmer meer overslaan als ik weer ga kiezen, wat ik voorheen wel deed.

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Honda Civic? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Honda Civic
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Honda Civic 1.8 Comfort 140pk Airco I Cruise I afn. trekhaak

    Honda Civic 1.8 Comfort 140pk Airco I Cruise I afn. trekhaak

    • 2008
    • 158.239 km

    € 4.950

    Honda Civic 1.3 Hybrid; AUTOMAAT, A/C, CC, PDC, Stoelvw. – Inruil Mogelijk –

    Honda Civic 1.3 Hybrid; AUTOMAAT, A/C, CC, PDC, Stoelvw. – Inruil Mogelijk –

    • 2008
    • 170.680 km

    € 4.450

    Honda Civic 1.4i LS Airco/Stuurbekrachtiging/Trekhaak (Youngtimer!) 102.000 ORG.-KM

    Honda Civic 1.4i LS Airco/Stuurbekrachtiging/Trekhaak (Youngtimer!) 102.000 ORG.-KM

    • 2006
    • 102.125 km

    € 4.450

Meer Honda Civic occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Honda Civic (e:HEV hybride voor Europa op p. 2)

    85
    • 18 april 2022

Lezersreacties (18)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Honda Civic specificaties
  • Honda Civic occasions
  • Honda Civic video's
Advies en informatie
  • Honda Civic tests
  • Honda Civic gebruikersreviews
  • Honda Civic index
PREMIUM
Honda HR-V vs. Toyota C-HR - Dubbeltest

Honda HR-V vs. Toyota C-HR - Dubbeltest

Honda was er met de HR-V ooit eigenlijk té vroeg bij in het segment van de compacte cross-overs....

Lees meer
 

Honda Civic reviews

  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)

    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)

    4
    • 26 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2007)

    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2007)

    3
    • 18 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2006)

    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2006)

    4
    • 2 maart 2019
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)

    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)

    4
    • 21 januari 2018
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)

    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)

    3
    • 18 augustus 2017
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2007)

    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2007)

    2
    • 5 maart 2014
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)

    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)

    4
    • 18 januari 2012
meer reviews
Honda Accord 2.0i - 2011 - 377.591 km - Klokje Rond

Honda Accord 2.0i - 2011 - 377.591 km - Klokje Rond

Honda’s komen meer dan eens ijzersterk voor de dag in onze Klokje Rond-keuringen. Voorafgaand...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Honda Civic Type-R wordt zeer binnenkort onthuld

    Honda Civic Type-R wordt zeer binnenkort...

    12
    • 11 mei 2022
  • Honda Civic - Eerste kennismaking

    Honda Civic - Eerste kennismaking

    124
    • 28 april 2022
  • Achtergrond
    Met de Civic Shuttle 4WD had Honda een zeer vroege cross-over

    Met de Civic Shuttle 4WD had Honda een...

    15
    • 16 april 2022
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.6 i-DTEC Executive (2019)

    Honda Civic 1.6 i-DTEC Executive (2019)

    7
    • 10 april 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Honda Civic Type-R sloopt ronderecord Suzuka

    Nieuwe Honda Civic Type-R sloopt ronderecord...

    29
    • 7 april 2022
  • Achtergrond
    Honda Civic (1983) - Klokje Rond - Uit de Oude Doos

    Honda Civic (1983) - Klokje Rond - Uit...

    16
    • 30 maart 2022
  • Nieuws
    Dit is de hybride Honda Civic e:HEV

    Dit is de hybride Honda Civic e:HEV

    159
    • 23 maart 2022
Merk
Merk
  • Nieuws
    Honda laat stukjes nieuwe CR-V zien

    Honda laat stukjes nieuwe CR-V zien

    29
    • 24 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Honda Accord 2.2i-CTDi Executive (2006)

    Honda Accord 2.2i-CTDi Executive (2006)

    3
    • 20 mei 2022
  • Nieuws
    Honda Prologue: nieuwe elektrische SUV

    Honda Prologue: nieuwe elektrische SUV

    44
    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    Honda ZR-V: bijna net zo groot als CR-V

    Honda ZR-V: bijna net zo groot als CR-V

    28
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Honda CR-V vanuit alle hoeken

    Nieuwe Honda CR-V vanuit alle hoeken

    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    Honda Civic Type-R wordt zeer binnenkort onthuld

    Honda Civic Type-R wordt zeer binnenkort...

    12
    • 11 mei 2022
  • Nieuws
    Honda ZR-V is nieuwe hybride SUV voor Nederland

    Honda ZR-V is nieuwe hybride SUV voor Nederland

    49
    • 10 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden