Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Honda
  • Civic

Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)

autoreview

4
Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)
L Ve
  • L Ve4
  • Gebruikersreview
21 januari 2018 om 19:58
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringCivic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf160.000 km
KM-stand laatst170.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Honda Civic hybrid - eerste review

  • 21 januari 2018

Nadat een familielid mij liet weten de Honda te willen verkopen , heb ik deze zwarte hondaCivic hybrid overgenomen. Mijn koets was toen een Mazda 323F (wat overigens ook een oerdegelijke auto was ) uit 1995 . En de prijs was zo aantrekkelijk dat ik de auto niet kon laten lopen!

De eerste keer rijden met deze auto was hilarisch , de auto remt namelijk zowel op de schijven als elektrisch en bij de eerste keer remmen zat mijn neus dan ook tegen de nog wat koude voorruit aangeplakt . U bent dus gewaarschuwd!

De auto is werkelijk waar van alle gemakken voorzien.
Verwarmde voorstoelen, A-C , climate control, cruise control en dat te bedenken dat deze auto nieuw toendertijd rond de 24000 gekost heeft. Werkelijk waar voortreffelijk . De cruise control zit op het stuur en is tijdens het rijden vrijwel blind te bedienen.

De CVT automaat werkt naar Mening prima , de auto houd bij het optrekken een constante toerental aan en de auto versneld ondertussen. Iets wat mij doet denken aan mijn scooter van vroeger. Doordat de auto dus niet “schakelt” brengt dit heel veel rust tijdens het rijden. De auto laat zich sturen als een sportauto (al is hij beslist geen sportauto)licht strak op de weg , en is daardoor wel wat harder geveerd echter doet dit niks af aan het comfort.

De IMA motor helpt goed bij het optrekken en daardoor komt de auto goed mee met het verkeer. Het opladen van de accu gebeurt bij het gas loslaten of remmen. Een metertje op het dashboard laat weten hoe het ongeveer met de acculading gesteld is. Mede door dit en de verhoogde snelheidsmeter komt het dashboard als wat futuristisch over, echter is dit niet storend. Het start stop systeem grijpt al vrij vroeg(lees onder de 10 kmh )in , bij het loslaten van de rem schakelt de auto binnen een mum van tijd weer aan .

Kwa zit genot zit je goed bij de Civic als bestuurder . Ik ben 1.80 en kan prima zitten . De stoel is ook in hoogte verstelbaar en dat is mooi meegenomen, ik heb reviews gelezen waarbij de handrem in de knie zou prikken. Echter heb ik dit nog niet kunnen constateren. Ook na een lange rit kom ik redelijk fris weer uit de grijze stoffen stoel. De instap is wat laag maar daar wen je vrij snel aan.

De ruimte achterin is prima , er is genoeg beenruimte voor 2 volwassenen of 3 kinderen. al raad ik wel aan mocht je met 5 personen op vakantie gaan een dak koffer te nemen! De achterbank kan namelijk niet naar voren vanwege het hybride pakket dat in de achterbank zit.

Onderhoud:

De jaarlijkse apk kwam er weer aan en de Civic moest naar de garage . Er bleek een achterrem vast te staan en de blokken voor moesten vervangen worden (bij een automaat sta ik hier niet van te kijken) ook waren de ruitenwissers aan de beurt. Deze kosten maar liefst 70 euro!!!!!! Na een kleine zoektocht leert men dat je bij de Honda dealer ook alleen de rubbers kunt laten vervangen! Kosten? Nog geen 20 euro. De keuze is aan u ;)

Voorderest geen onverwachte gebreken , foutcodes of iets dergelijks.

Conclusie:

De Honda is een heerlijke auto om zowel lange als korte stukjes in te rijden , door de rust die de auto geeft lijkt het bijna een limousine om in te rijden. De auto nodigt ook duidelijk uit om te cruisen mede doordat je geen brullende motor hoort . (een heel verschil met de Mazda)
Ook de accu doet het prima , ongeveer na 2-3 dagen gaat een auto de accu hercalibreren , de meter daalt naar 2 blokjes , de auto laat de accu bij naar 4 blokjes en dan vult de meter zich weer. Het vervangen van de accu is een dure aangelegenheid. Echter is mijn auto daar nog lang niet aan toe en vind ik het de prijs persoonlijk wel waard, voor de degelijkheid en luxe die je ervoor terugkrijgt!

Na wat meer km te hebben gemaakt zal ik deze review bijwerken

Juni 2018

  • 170.000 km
  • 18 juni 2018

Even een update , de Honda houd zich goed nog steeds zeer relaxt om in te rijden , pas geleden de airbags laten vervangen aangezien dit een terugroepactie was van Honda. Meteen ook even de airco laten bijvullen .

Ook was ik toch benieuwd hoe het met de ima accu gesteld was , een kennis van mij had een lezer om dit uit te lezen en wat blijkt.... 22% . Ik ben nu dus aan het rondkijken wat de mogelijkheden zijn aangezien dit bij Honda inclusief montage een stevige 3500 euri kost!!!! Ik ben nu aan het zoeken naar een goed bedrijf dat een new build accu kan leveren .Dat wil zeggen ze nemen een ima accu , halen de cellen eruit en doen er nieuwe in . Dit kost zo rond 1700-1800 . Gezien de staat en conditie wil ik dit nog wel overwegen .

Word vervolgd dus!!

4,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Honda Civic? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Honda Civic
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Honda Civic 1.4i LS Airco/Stuurbekrachtiging/Trekhaak (Youngtimer!) 102.000 ORG.-KM

    Honda Civic 1.4i LS Airco/Stuurbekrachtiging/Trekhaak (Youngtimer!) 102.000 ORG.-KM

    • 2006
    • 102.125 km

    € 4.450

    Honda Civic 1.8 Type S; Alcantara, A/C, 17"LM, nw. APK – Inruil Mogelijk –

    Honda Civic 1.8 Type S; Alcantara, A/C, 17"LM, nw. APK – Inruil Mogelijk –

    • 2008
    • 133.215 km

    € 5.250

    Honda Civic 2.0 Type R | Xenon | Autom. Airco | Cruise Control | LMV | Sportstoelen | Nr. R-01254 | APK tot 14-11-2022!

    Honda Civic 2.0 Type R | Xenon | Autom. Airco | Cruise Control | LMV | Sportstoelen | Nr. R-01254 | APK tot 14-11-2022!

    • 2008
    • 154.873 km

    € 10.945

Meer Honda Civic occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Honda Civic (e:HEV hybride voor Europa op p. 2)

    85
    • 18 april 2022

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Honda Civic specificaties
  • Honda Civic occasions
  • Honda Civic video's
Advies en informatie
  • Honda Civic tests
  • Honda Civic gebruikersreviews
  • Honda Civic index
PREMIUM
Honda HR-V vs. Toyota C-HR - Dubbeltest

Honda HR-V vs. Toyota C-HR - Dubbeltest

Honda was er met de HR-V ooit eigenlijk té vroeg bij in het segment van de compacte cross-overs....

Lees meer
 

Honda Civic reviews

  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)

    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)

    4
    • 26 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2007)

    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2007)

    3
    • 18 juni 2021
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2006)

    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2006)

    4
    • 2 maart 2019
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)

    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)

    4
    • 21 januari 2018
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)

    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)

    3
    • 18 augustus 2017
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2007)

    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2007)

    2
    • 5 maart 2014
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)

    Honda Civic 1.3 DSi i-VTEC Hybrid (2008)

    4
    • 18 januari 2012
meer reviews
Honda Accord 2.0i - 2011 - 377.591 km - Klokje Rond

Honda Accord 2.0i - 2011 - 377.591 km - Klokje Rond

Honda’s komen meer dan eens ijzersterk voor de dag in onze Klokje Rond-keuringen. Voorafgaand...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Honda Civic Type-R wordt zeer binnenkort onthuld

    Honda Civic Type-R wordt zeer binnenkort...

    12
    • 11 mei 2022
  • Honda Civic - Eerste kennismaking

    Honda Civic - Eerste kennismaking

    124
    • 28 april 2022
  • Achtergrond
    Met de Civic Shuttle 4WD had Honda een zeer vroege cross-over

    Met de Civic Shuttle 4WD had Honda een...

    15
    • 16 april 2022
  • Gebruikersreview
    Honda Civic 1.6 i-DTEC Executive (2019)

    Honda Civic 1.6 i-DTEC Executive (2019)

    7
    • 10 april 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Honda Civic Type-R sloopt ronderecord Suzuka

    Nieuwe Honda Civic Type-R sloopt ronderecord...

    29
    • 7 april 2022
  • Achtergrond
    Honda Civic (1983) - Klokje Rond - Uit de Oude Doos

    Honda Civic (1983) - Klokje Rond - Uit...

    16
    • 30 maart 2022
  • Nieuws
    Dit is de hybride Honda Civic e:HEV

    Dit is de hybride Honda Civic e:HEV

    159
    • 23 maart 2022
Merk
Merk
  • Gebruikersreview
    Honda Accord 2.2i-CTDi Executive (2006)

    Honda Accord 2.2i-CTDi Executive (2006)

    2
    • 20 mei 2022
  • Nieuws
    Honda Prologue: nieuwe elektrische SUV

    Honda Prologue: nieuwe elektrische SUV

    44
    • 19 mei 2022
  • Nieuws
    Honda ZR-V: bijna net zo groot als CR-V

    Honda ZR-V: bijna net zo groot als CR-V

    28
    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Honda CR-V vanuit alle hoeken

    Nieuwe Honda CR-V vanuit alle hoeken

    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    Honda Civic Type-R wordt zeer binnenkort onthuld

    Honda Civic Type-R wordt zeer binnenkort...

    12
    • 11 mei 2022
  • Nieuws
    Honda ZR-V is nieuwe hybride SUV voor Nederland

    Honda ZR-V is nieuwe hybride SUV voor Nederland

    49
    • 10 mei 2022
  • Nieuws
    Honda ZR-V: nieuw maar bekend

    Honda ZR-V: nieuw maar bekend

    36
    • 5 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden